Help!!! Goede ervaringen met keukenzaken gezocht!

Wij zijn op zoek naar een nieuwe keuken. In april krijgen wij de sleutel van ons nieuwe huis. Daar moet nog veel gebeuren en dus ook een nieuwe keuken! WIj zijn bij de zaak geweest in Staphorst (we wonen in Zwolle) waar we al tweemaal een keueken zonder problemen hebben gekocht. Maar dit ging zo gek! We hadden een offerte van 8600 euro. Het zag er goed uit en vrijdagavond zijn we nogmaals gegaan om de laatste dingen uit te zoeken. Maar toen bleek dat we een andere keuken p de offerte haddeen staan als dat we zelf dachten. Het leek er wel heel erg op, maar dan met minder glans en wat dof. Ook had hij een ander aanrechtblad genoteerd. Toen de andere verkoper het nog eens ging uitrekenen kwam hij op bijna 14000 euro. Tja… das een heel ander bedrag! We hebben daar tweemaal een hele goed ervaring gehad, geen gedoe met geld, maar meteen het juist bedrag. Maar nu dus niet.

Gisteren even langs de keukenkampioen geweest. Daar kost de keuken 11000 euro, maar als ik vandaag kies dan 9000 euro. Op internet lees ik zoveel negatieve verhalen! Er zullen vast ook wel wat goede zijn, maar de manier van verkopen vond ik best agressief en daar had ik dus geen goed gevoel bij. Nu zijn we dus weer terug bij af. We willen de keuken graag in mei geplaatst dus hebben wel haast omdat de levertijd van een keuken nogal lang is.

Heeft iemand nog goede tips voor een keukenzaak die betrouwbaar en niet het duurste is??

Ik heb echt hele goede ervaringen met Bemmel en Kroon. Ik heb daar zelf nu 2 keer een keuken gekocht. M’n zus en schoonmoeder hebben allebei op ons advies daar ook een keuken gekocht. En iedereen super tevreden. Meerdere mensen uit mijn straat (in woon in een nieuwbouwwijk) hebben daar ook gekocht en altijd tevreden. Er gaat wel eens iets mis met plaatsen of bestellen. Dat is overal. Maar het gaat er dan om of het goed word opgelost. En dat word het bij B&K dus altijd. Ik heb zelfs toen m’n vorige huis te koop stond gevraagd aan die zaak of ze de keuken een keer wilden nalopen ivm verkoop omdat sommige deurtjes en laatjes in de loop der jaren een beetje verzakt waren in de scharnieren. Dat kun je zelf ook aandraaien (maar lukte me niet zo goed) en zij hebben gewoon alles even nagekeken en zelfs een nieuw railtje bij een la geplaatst dat wat stroef liep. En niets betaald! Ik vind het bij een zaak vooral belangrijk dat de service erna ook goed is. Het lijkt nu wel of ik helemaal reclame zit te maken voor die zaak maar wij hebben ook erg veel andere verhalen van mensen gehoord dus we hebben ook goed gezocht voor we ergens een keuken kochten. Ze waren niet pusherig met bestellen. Ze zeiden kom gewoon over 1 of 2 weken terug, denk er in de tussentijd goed over na etc… En na het bestellen hadden we heel goed contact met de verkoper via mail of telefoon als er nog een vraag was of als we nog wat wilden veranderen. Allemaal geen probleem. Oh ja en ook scherpe prijzen! Dat was ook een reden dat we daar kochten. Ik heb voor m’n huidige huis denk ik wel 10 offertes van verschillende zaken gehad en B&K was toch weet (net als het huis ervoor) weer de voordeligste.

En nog een ervaring: wij hadden een hele leuke kraan bij ikea gezien en zo’n soort kraan was bij de keukenzaak 3x zo duur en dan nog niet precies zoals we wilden. Dat zeiden we tegen de verkoper en toen zei hij: Nou dan koop je gewoon zelf die kraan en onze monteur zet hem erop. Voor het plaatsen rekenden ze wel iets maar dat moesten we ook betalen als het een kraan uit hun assortiment was. Dus ze denken ook met je mee. We hebben zelfs een hapje meegegeten in die zaak omdat we uit ons werk erheen gingen.

wij hebben een keuken gekocht bij nieuwenhuis (eh geloof dat je het zo schrijf) zit oa in Assen, maar hebben meerdere vestigingen.

Wij waren zeer tevreden. Zijn toen ook bij de keuken Kampioen geweest, maar wij moesten ook alle minute tekenen en dat weigerden we dus. Vond het net als jij zo ontzettend agressief allemaal.

Hadden toen met de uiteindelijke prijs mazzel, we moesten nog def. handtekening zetten werden we gebeld door de verkoper, als je dat nou volgende week doet krijg je ook de 15% korting op alle frontjes die dan telt :thumbup:

Met plaatsen was de ovendeur kapot gegaan, maar die was binnen een week vervangen door een nieuw exemplaar. Verder geen problemen of niks. Zijn inmiddels 6 jaar tevreden gebruikers van die keuken.

Mijn nicht en man hebben daar 3 jaar terug een keuken gekocht en mijn broer en zijn vriendin 2 jaar terug en ook zij zijn tevreden over de service van de zaak.

Weet alleen niet of er eentje in de buurt van Zwolle zit…

Hier goede ervaringen met Keukenkampioen, maar dat is al wel 2 jaar geleden.

Ikea zelf ?

Ik zeg ook: IKEA :mrgreen:

Mooie keukens, niet duur, indeling en apparatuur helemaal zelf te ontwerpen en 25 jaar garantie, dat heb je verder bijna nergens…

Wij hebben nu een Ikea keuken (pb maar even als je een foto wilt) en zijn nu bezig met de aankoop van een nieuwbouwwoning, als dit door gaat komt ook hier een ikea-keuken in, ik ben heel erg tevreden over Ikea- keukens.

wij hebben een Brugman keuken. Niks geen problemen en paste prima binnen het budget dat wij voor ogen hadden.

Wij hebben de onze bij Voortman keukens in Elburg gekocht.

Erg goeie ervaringen mee.

Bedankt voor jullie antwoorden! Bemmel en Kroon zit voor ons een beetje te ver! Ikea zal ik eens bekijken, misschien inderdaad nog niet zo gek. JE kan op de site toch al iets samenstellen? Ik ga meteen even kijken…

Wij hebben hele goede ervaring bij bruynzeel keukens!

En een zeer slecht ervaring bij keuken home (te huizen)

@britt wrote:

Gisteren even langs de keukenkampioen geweest. Daar kost de keuken 11000 euro, maar als ik vandaag kies dan 9000 euro. Op internet lees ik zoveel negatieve verhalen! Er zullen vast ook wel wat goede zijn, maar de manier van verkopen vond ik best agressief en daar had ik dus geen goed gevoel bij.

Ergens een goed gevoel bij hebben, lijkt me wel erg belangrijk. Maar buiten dat: als hij vandaag voor 9000 kan, kan dat over een paar weken heus ook wel hoor. Gewoon zeggen dat je hem wilt hebben, maar dan voor 9000 euro. Anders niet. Lijkt me sterk dat ze je dan afwijzen. Maar goed, bij twijfel niet doen, maar ik wil maar zeggen dat je heus wel wat kunt onderhandelen bij keukenboeren. Succes met kiezen. Het lijkt me zó leuk om eens een keuken zelf uit te kiezen :slight_smile: .

Zowel wij als onze ouders hebben hem bij Superkeukens gehaald…goede service en betaalbaar…

Mijn ouders hadden achteraf wel wat problemen met wat afwerkingsdingen,maar die werden meteen opgelost…

Wij hadden ook een lastige ervaring met de deurtjes,maar ook daar kwam een oplossing voor…

Onze keuken was wel bets goedkoop…incl inbouw 5500 euro…

Ik koppel de kwaliteit wel aan deze prijs natuurlijk…voor de prijzen die jij noemt mag je ook meer verwachten natuurlijk…

Maar qua service en levering…NIETS te klagen…

Begin sept. gekocht en laten tekenen en einde okt. geplaatst…op tijd dus…

Als je de sites vergelijks verkopen ze uiteindelijk allemaal dezelfde keukens…daar zal het niet aan liggen. Ouders hebben een grote keuken gekocht en laten inbouwen…ook goede ervaringen.

Prijs is natuurlijk subjectief…

De basiskeuken kan je overal kopen…de prijs druk je zelf of maak je door details…

Bijv. kan je al 200 euro besparen met de keuze wasbak. Kraan kan zo 100 euro in sprijs verschillen. Afzuigkap kan je in de prijs laten meewegen…eigenlijk koop je een plaatje…maar de rest vul je zelf in.

Deurtjes e.d.

Wij hebben aangegeven een beperkt budget te hebben,dus werd er meegedacht in alles waar we op konden besparen zonder voor minder te doen…denk alleen al aan keukenblad…je kan er alles opzetten wat je wilt…hoe gek je het wilt maken…

Wij hebben een keuken van ikea, met composiet werkblad.

De apparatuur hebben we zelf via Internet gekocht want we wilden geen whirlpool, maar siemens.

We hebben deze keuken bij verschillende zaken laten offerteren, bij keukenkampioen, bij super keukens en bij voortman in Elburg (die was het duurste)

Overal kwamen we uit op 13000 a 16000 euro.

Nu hebben we dus de keuken van ikea, hij is door een keukeninstallateur geinstalleerd (in opdracht van Ikea) en inclusief installatie en apparatuur waren we nu 10.000 euro kwijt.

Ik heb een forse keuken met een hoge kastenwand van 2meter 40 breed en een l vormig keukenblok met spoelbak en kookdeel.

De apparatuur is ook meer dan normaal, we hebben een afzuigschouw, een vaatwasser, een combimagnetron, een espressomachine, een losstaand fornuis met 6 pitten van smeg en een quooker.

De quooker en het fornuis waren al 2500 euro.

1000 euro voor het installeren en 3500 euro voor de overige apparatuur.

De keuken zelf was inclusief aanrechtblad dus 3000 euro.

Ik ben super tevreden overigens. Zou zo weer een ikea keuken kopen.

Het werd aanhuis bezorgd en het installatieburo zette alles in elkaar en heeft het geplaatst.

Je mag best komen kijken, wij wonen ook in Zwolle :smiley:

hier ook een ikea keuken en erg tevreden…

waarschijnlijk woon je niet zo heel ver bij mij vandaan omdat je in staphorst de keuken koopt (neem aan bij de boer?)

ikzelf hoor goede verhalen over deltakeukens in kamerzeedijk (geloof ik dat dat daar is)

onze ervaringen met mandemakers zijn erg slecht, agressieve verkoop, iets willen wijzigen erg veel moeite enz enz…

Mag ik vragen waar in Staphorst je bent geweest? Wij hebben vorige week ook in Staphorst een keuken gekocht ( maar zoals ik kon zien op de offerte wel met juiste frontjes en blad :slight_smile: ) .

delta hebben mijn ouders ook goede ervaringen mee!

wij zijn bij mandemakers geweest, oessie zelfde verhaal als jullie, maar de desbetreffende verkoper is met staande voet ontslagen, en de filliaalleider is verplaatst naar groningen.

We mochten toen zel fkiezen, alsnog afnemen of helemaal ervanafzien, odmat de manier van verkoop niet was zoals het horode, we hebben vasthouden aan vertrouwen van zo zaak en hebben nu een prachtige keuken! met veel extra’s die we ‘gekeregen’ hebben omdat we daar bleven. Ik zet gekregen tussen ‘’ omdat ik altijd denk dat het gewoon bij de prijs inzit.

overigens was onze vaatwasser en afzuigkap nog duurder dan de rest van de keuken, we hebben een grote staande koelkast, dus die hoefden we niet meer! is overigens goedkoper!! en de magnetron staat erboven op!

succe met zoeken!