help!! Fotobehangramp gebeurd :-(

Het was zover…Joost zou toe zijn aan een nieuwe kamer (volgens ons… :mrgreen: ) We willen er een leuke "strandkamer"van maken dus gisteren allerlei leuke accessoires gekocht en zo ook supergaaf fotobehang met palmen zee en strand bij de Pr*xis gehaald.

Manlief wilde natuurlijk meteen aan de gang (man-eigen; geen geduld :wink: )

We hebben onze woonkamer ook pas behangen en dit ging prima . Maar toen het fotobehang; we vonden het al vreemd dat het plaksel maar maximaal 2 minuten mocht in drogen voor je het op de muur plakt. (ander zou papier te veel uitzetten en scheuren) Manlief start ijverig met plakken, en tot onze verbazing ontstaan er megaaaaagrote luchtbellen onder het behang. :shock: :shock:

Gebruiksaanwijzig geeft aan dat dit kan en dat je er niet van moet schrikken maar geduldig af moet wachten tot deze weer verdwijnen door het krimpen van papier bij het droog worden.



Vol verwachting (klopte ons hart) vanochtend Joost zijn kamertje binnen en tja…beetje minder geworden maar er zitten nog steeds grote luchtbellen in…



Kan iemand ons geruststellen en zeggen dat het nog goed komt :pray: of moet ik me echt voor gaan bereiden op een dag behangkrabben :frowning: :frowning:

Wat je kunt doen is met een naaldje de luchtbellen lek prikken en dan laten drogen, dan heb je kans dat het beter wegtrekt.

Ben ik daar al niet te laat voor…?

Misschien weer een beetje vochtig maken eerst?

Lastig hoor… :think:

Je kunt natuurlijk ook altijd even met de winkel bellen.

Hoop dat het goed komt.

Ik heb weleens gelezen dat je dan weer wat lijm achter het behang moet spuiten, maar dat zal dan wel met heel klein spuitje moeten gebeuren.



Geen idee of het werkt hoor … sorry …



Misschien even op klussites (praxis en eigen huis & tuin) kijken voor tips? Je zal vast niet de enige zijn …



suc6

Dank voor jullie tips!!



Ik baal … :frowning:



Na ff gegoogles te hebben lees ik nog wel opbeurend nieuws: het kan na 4 dagen nog verdwijnen :dance:



Mijn man zegt dat dat bij ons ook het geval zal zijn, de optimist…



Stom dat ik daar zo sjaggie van kan worden…

Gewoon geduld hebben… Ik heb het eens met gewoon behang meegemaakt. Duurde echt wel een week voordat alle luchtbellen weggetrokken waren!



Geduld hebben is toch heel gemakkelijk :liar:

ik hoop voor je dat het nog allemaal netjes wegtrekt :thumbup: :thumbdown:



en anders inderdaad: met een speld een klein gaatje prikken in het midden van de luchtbel en dat van de buitenranden af naar binnen toe de lucht eruit duwen en de bel glad strijken. is me zo geleerd door een behangzaak (de eigenaar dan :lol: ).

@elisaatje wrote:

ik hoop voor je dat het nog allemaal netjes wegtrekt :thumbup: :thumbdown:



en anders inderdaad: met een speld een klein gaatje prikken in het midden van de luchtbel en dat van de buitenranden af naar binnen toe de lucht eruit duwen en de bel glad strijken. is me zo geleerd door een behangzaak (de eigenaar dan :lol: ).




Klopt! :thumbup: (Mijn papa is schilder :wink: )

@Annaatje wrote:

@elisaatje wrote:
ik hoop voor je dat het nog allemaal netjes wegtrekt :thumbup: :thumbdown:



en anders inderdaad: met een speld een klein gaatje prikken in het midden van de luchtbel en dat van de buitenranden af naar binnen toe de lucht eruit duwen en de bel glad strijken. is me zo geleerd door een behangzaak (de eigenaar dan :lol: ).




Klopt! :thumbup: (Mijn papa is schilder :wink: )




Wat heeft een schilder te maken met behang :eh:

@Debbie & Lana wrote:

@Annaatje wrote:
@elisaatje wrote:
ik hoop voor je dat het nog allemaal netjes wegtrekt :thumbup: :thumbdown:



en anders inderdaad: met een speld een klein gaatje prikken in het midden van de luchtbel en dat van de buitenranden af naar binnen toe de lucht eruit duwen en de bel glad strijken. is me zo geleerd door een behangzaak (de eigenaar dan :lol: ).




Klopt! :thumbup: (Mijn papa is schilder :wink: )




Wat heeft een schilder te maken met behang :eh:




Omdat mijn papa ook behangt? :? :mrgreen: (Schilderen/behangen… zowel gewoon behang als glasvlies etc…) :mrgreen:

Oh ok.



























































































































:lol:

hier heb ik ook net fotobehang geplakt, duurde 2-3 weken eer de lucht weg was



dus hou vol het komt goed 8)

@Debbie & Lana wrote:

@Annaatje wrote:
@elisaatje wrote:
ik hoop voor je dat het nog allemaal netjes wegtrekt :thumbup: :thumbdown:



en anders inderdaad: met een speld een klein gaatje prikken in het midden van de luchtbel en dat van de buitenranden af naar binnen toe de lucht eruit duwen en de bel glad strijken. is me zo geleerd door een behangzaak (de eigenaar dan :lol: ).




Klopt! :thumbup: (Mijn papa is schilder :wink: )




Wat heeft een schilder te maken met behang :eh:




Hahaha, ik dacht hetzelfde!!

@Kroes wrote:

Ik heb weleens gelezen dat je dan weer wat lijm achter het behang moet spuiten, maar dat zal dan wel met heel klein spuitje moeten gebeuren.




Dat is wel met glasvezel zo, ik weet niet of dat ook met fotobehang werkt.



Schilders hebben zeker te maken met behang, mijn man is schilder en moet vaan behangen!! (Hij werkt bij een grote hotel keten, waarvan ik geen naam zal noemen. In hun vlag hebben ze van die TUKANS :lol: )

ik heb hier echt geen verstand van helaas hihi al lijkt het me wel super om fotobehang te gebruiken…



celes

@Ashes wrote:

hier heb ik ook net fotobehang geplakt, duurde 2-3 weken eer de lucht weg was



dus hou vol het komt goed 8)




Wow echt?? :shock:

Dat geeft wel moed… :pray:



Maar het lijkt al wel helemaal droog. ZOu niet weten wat er nog bij te trekken valt… Maar ik ga afwachten!

@Sneeze wrote:

Ik heb geen tips voor je, wil alleen met je mee :pray: dat het wegtrekt!



Maar dit…



@dena wrote:
Manlief wilde natuurlijk meteen aan de gang (man-eigen; geen geduld :wink: )




…is dus bij ons niet zo :oops: Ik ben altijd degene die alles gelijk wil doen, hebben, aantrekken, in elkaar zetten enz. enz.




We hadden vrijdag dus een hele dag vrij (samen) om Joost zijn kamer in te richten. Gaan we nu nog doen hoor, maar heb nu het gevoel dat het misschien beter was gegaan als we er niet zo impulisef aan gestart zouden zijn… :?



Ik blijf maar kijken naar het behang: "zijn de bubbels nu minder geworden of niet… :think: "Wishfull thinking…

goed de gordijnen open en de zon erop laten schijnen (als ie schijnt :roll:)



laat je weten hoe het afloopt?