Help. Flesweigeraar, moet over 2 weken aan het werk

Ik moet over 2 weken weer aan het werk. Ik heb besloten overdag af te bouwen naar KV en de ochtend -en avondvoeding zelf te blijven doen. Dit omdat kolven op mijn werk erg lastig zal gaan.



Maar nu, 2 weken geleden heb ik Xander geprobeerd een flesje KV te geven. hij dronk hier 20cc van en is toen gigantisch over zijn nek gegaan. Heeft de hele middag nog gespuugd, ook als ik hem gewoon aan de borst had laten drinken.

een paar dagen later weer geprobeerd, want ik dacht, misschien was hij toen net misselijk en lag het niet aan de kv.

Maar weer spuugde hij erg.



Toen kreeg ik de tip om eerst grootendeels BV te geven met beetje KV gemengd. Zo gezegd zo gedaan… maar nu weigert hij de fles gewoon.

Hij wil hem echt NIET. Ook niet met enkel afgekolde melk erin.



Heb een avent fles geprobeerd, die hadden we ook bij Merijn altijd.

Gisteren een tommee tippee (schrijf je dat zo?) fles gekocht en geprobeerd. DIe lijkt toch best op een borst, maar nee ook niet.

We proberen het een aantal keren per dag. Maar hij raakt helemaal overstuur. Gaat dan als een gek drinken aan mijn borst als ik die aanbiedt.

We hebben het al geprobeerd op momenten dat hij juist niet hongerig is, wel hongerig etc… niets helpt…



hij heeft wel uit de fles gedronken. Toen ik net met spruw zat heb ik gekolfd vanwege de pijn en toen accepteerde hij hem zelfs van mij



Help wat te doen? Heeft iemand nog een ultieme tip?

Als je écht omhoog zit, zou je ervoor kunnen kiezen om een dag lang niets anders aan te bieden dan het flesje (zelf wel goed blijven kolven dan!). Ik heb dit een keertje meegemaakt met een oppaskindje en haar ouders hebben (nadat ze zo ongeveer alle flessen die er te koop waren geprobeerd te hebben) het uiteindelijk op die manier opgelost. Is niet leuk, maar het is ook niet leuk als hij straks niets drinkt als jij aan het werkt bent.



Hoe je het uiteindelijk ook oplost, succes :thumbup:

of laat het flesje door iemand anders geven, en doe het zelf niet.

Jij ruikt naar De Echte Melk :wink:

Dingen die ik destijds uitgeprobeerd heb:

  • een ander de voeding laten geven
  • spenen in beha meedragen
  • spenen in koffie koken
  • aluminiumfolie om de fles
  • lopend drinken geven
  • andere flessen/spenen, grotere gaten



    Succes

Onze zoon weigerde ook de fles. iemand anders het flesje laten geven hielp niet, hij wilde em echt niet. Daar zat ik op mn werk en mn man die belde dat hij niet wilde drinken. Ik kwam toch echt niet naar huis… Eind van de dag dronk het ventje uit de fles. Hoe meer honger, hoe eerder ze zich overgeven. Het is echt wel hard, maar het werkt.

die hoop heb ikook…

Hij accepteert fles ook niet van mijn man… of ik nu wel of niet in de kamer ben…

ik hoop dus ook dat als hij wel moet drinken omdat er geen andere optie is, dat ie zich dan overgeeft…

zucht…

Mn man heeft nog eventjes geprobeerd om danté de voeding op een lepeltje te geven. Daar raakte het kind zo gefrustreerd van, dat hij uiteindelijk de fles wel pakte. De warmte waarop de voeding was scheelde ook. Danté hield eerder van ‘koud’ dan van warme melk.



Het was echt een ware nachtmerrie voor mn man (en voor mij ook want lekker werken doe je zo absoluut niet) maar toen onze zoon uiteindelijk de fles had gepakt, ging het met de keer gemakkelijker. Uiteindelijk kon ik em ook geven, zonder moeite!



Echt, hoe hard je kindje ook schreeuwt, volhouden.; maar het is idd wel beter als je dit niet zelf doet, maar iemand anders. Omdat de strijdt langer zal duren, omdat jij de mama bent en naar verse melk ruikt.

Hoi Jet

Wij maakten met rijstebloem een papje van de borstvoeding en dat lepelden we dan naar binnen. Had ze toch iets binnen toen ik ging werken. en we bleven proberen met de fles, na een paar weken ging ze die toch leegdrinken hoor. Bij mijn schoonzusje lukte het eerst ook niet en daar gaat het nu ook prima, dus blijven proberen! succes!

nou het wonder is dan toch geschied



Vandaag moest Xander 3 uurtjes wennen op het kDV.

Hij heeft 60cc gedronken uit de fles :dance: :dance: :dance:

Het is niet veel, maar een begin is er… hopeljk houdt hij het vol

:clap: :clap: knappe vent!! :inlove: :inlove: