Help externe harde schijf kapot

Vorige week kwam ik terug van mijn werk en zag dat de computer ‘vreemd’ aan het doen was:evil:

Blauwe schermen met witte letters etc.

Ed vertelde al dat ie een mailtje had geopend en dat de computer toen vanalles begon aan te geven.

Kortom 2911 :shock: :shock: virussen en het bleef oplopen. Ik heb nog geprobeerd om het weg te krijgen met een spy-bot etc. maar de schade was al gedaan.

De buurman kwam met een externe harde schijf aan om even wat data over te zetten. Maar ik durfde hem niet te gebruiken omdat ik bang was dat het virus mee over zou gaan.

En toen…liet ik hem dus vallen :oops: ooh ik baal zo, er stonden iets van 300 foto’s van de buren op.

Mijn broertje heeft hem mee naar zijn werk genomen om te kijken of zijn baas iets kon doen. Maar ze kregen hem niet meer aan de praat.

De data staat er nog wel op maar ze kunnen het niet benaderen :frowning:

Wie weet een bedrijf waar ik de foto’s eraf kan laten halen?

Zou ik iets via de verzekering kunnen regelen of zouden die alleen de harde schijf vergoeden?

P.s. de computer doet het weer :lol: Ik heb windows etc opnieuw moeten installeren. Gelukkig heb ik Ed’s administratie van zijn bedrijf kunnen redden, maar voor de rest ben ik alles kwijt :cry:

Data recovery zijn speciale bedrijven voor maar dat is erg kostbaar. :hug: