Help! Eisprongbloeding of...?

Hallo dames,

Gister zat ik op dag 15, precies 2 weken na de start van mijn menstruatie, en bij het toilet gaan was mijn broekje zwart. Dat was nogal schrikken dus!

Ik zit rond mijn eisprong, we zijn aan het klussen dus het zou een eisprongbloeding of een contactbloeding kunnen zijn. Maar omdat het zo donker is en omdat het toch wat dikker is dan ander vloed, lijkt het eerder op iets dat er al langer heeft gezeten. Heb er bijna 1 tampon mee kunnen kleuren, nu lijkt het over.

Wat denken jullie? Iemand ook wel eens zoiets gehad???

Liefs, Miki

goedemorgen mikky

ik heb wel een bloeding na ongeveer 2 weken deze duurd bijmij 3 dagen is een kleine menstruatie zeg maar maar of het bij mij me eispring is weet ik niet ik ben momenteel elke keer aan de laate kant met mijn menstruatie .

gr natas

Dank je Nathascha. Dus jij hebt het iedere maand? Dat klinkt als een ovulatiebloeding dan. Heb er inmiddels veel over gelezen, o.a. via hier.

Had gister zelf wat roze afscheiding erbij gehad en vandaag nog wat licht bruin. Ik ga uit van een eisprong bloeding, want dat klopt precies qua timing. Ik zit donderdag bij de gyn, dus hoop dan wat meer te weten te komen.

Wie heeft dit ook wel eens gehad?

Liefs, -M

Hoi, heb het ook wel eens gehad. Maar geloof ik een week ofzo voor mijn ongi, dus wat later na de eisprong. 2x zelf bedenk ik me nu, was toen al helemaal blij omdat ik hoopte op een innestelingsbloeding, helaas…

Suc6 donderdag!

liefs

Ineke

Okay, dank je Ineke!

Het was bij jou dus geen innesteling maar wel later in de cyclus? Ooit aan een arts voorgelegd wat het dan wel was? Vind het een bijzondere wetenschap allemaal hoor. Moet je hier maar eens kijken, de cyclus in beeld.

Liefs -Miki-

hai miki leuke handige sites heb je dank je

ik heb die bloedingen tot nu toe elke maand ik was eerst vrij regelmatijg maar de laatste 4 maanden gaat het niet goed me cyclus loopt elke maand 2 dagen op ik heb wel 14 dagen ongevaar na me menstruatie een 3 dagen bloeding je zou dan moeten denken dan moet ik 14 dagen erna ongo worden en dat gebeurd dus elke keer niet op tijd ikw eet zelf dus niet of me hormomen nu van slag zijn of dat er wat anders is …

gr natas

He Natas,

Ja, doordat ik iets nieuws ervaar in mijn cyclus zoek ik naar nieuwe dingen via Google. Dan vind je nog eens wat!

Ook jij dus vage momenten in je cyclus. Al de arts (huisarts/gyn) eens gevraagd naar wat het kan zijn? Wel eisprongen gemeten/gevoeld? Net weer ongi geworden zie ik?

Mijn huisarts gaf gister aan dat het geen verontrustend iets hoeft te zijn, hij sprak zelfs over een innesteling, maar daar vind ik het zelf te vroeg en te lang voor. Heb geen rood gezien, maar nu wel 3 dagen bruin/roze. Bij jou ook Nathascha?

Enfin, donderdag zitten we bij de gyn. voor 1e stappen in behandeling. Ooit onderzoeken gehad en het zou goed moeten zijn. We zijn zelfs 1x zwanger geweest, na 1,5 jaar, maar helaas een MK geworden. Nu 1 jaar verder sindsdien zijn onze kansen statistisch lager dan met behandeling en zijn we er klaar voor dus.

Zijn jullie al lang bezig na Karim?

Grtz, Miki

hai miki

nee we zijn pas weer net begonnen maar jij bent ook lang bezig wat ik wel weet is dat mijn baarmoderslijmvlies te dik is en dat die daar voor provera gaf maar die rommel heb ik niet ingenomen ik krijg daar erge migraine van ik heb dat wel eens vaker namelijk het kan idd van alles zijn innesteling kan maar ja ook weer vroeg ja soms voel ik me eisprong zeurende pijn in me onder buik duurd meestal een goede dag en dan is het weg ik zelf denk dat me hormomen op hol zijn … maar ik merk het wel als ik naar de gyno ga . heb pas nog 2x uitstrijkje gehad ie waren goed dus daar zal het niet aan liggen ik ben net klaar met menstrueren vanmorgen nog wat bloed nu is het weg . mag ook wel na 7 dagen .

gr natas

Ey Natascha,

Hoe weet jij dat je bm.slijm te dik is en wat heb je daar precies voor medicatie gekregen dan?

Bij mij heeft het het bruin verlies ook zo’n 3 dagen aangehouden. Gister bij de gyn. vond ze het reden om een zw.test te doen, maar die was zoals ik wel verwachtte negatief.

Ik ga er dus maar van uit dat de bloeding van mij te maken had met eisprong en wacht nog even geduldig af. Het klinkt dus een beetje hetzelfde wat jij hebt, maar dan elke maand. Gedoe he…

Liefs, -M

hai miki

door dat ik al eerder een echo heb gehad aantal maanden geleden daar was me baarmoderslijmvlies te zien die echt veels te dik was ik heb er eerder over geschreven maar das al een tijd terug moet ik ff nakijken ik heb er provera voor gehad om een extra menstruatie op te wekken maar dit heb ik niet gedaan ik moest terug voor een echo en dan en curitage maar door me kleine is alles nu evens til een curitage weet ik niet of ik het doe

heb het al eens gehad deze klachten onregelmatig , dikke baarmoederslijmvlies en het lost niks op :frowning:

maar goed we hebben goede hoop dus we wachten gewoon af

nu al een zwangerschaps test ? zit je nu dan vlak voor je regels ? heeft ze geen echo gedaan ?

gr natas

Okay, echt te dik baarmoederslijm dus. Misschien ook iets voor mij om op te letten. Maar voor jou, zo lang niet nodig is je echt te verdiepen nog, zou ik het lekker niet doen dan toch!?

Ja vond het ook wat vroeg voor een test, zit nu op dag 20 (van mijn 28 daagse cyclus) en het oud bloed was op dag 15. Maar ze wilde zeker weten dat ik niet toch stiekem al langer zwanger was. Zeker ook omdat ik aangaf dat mijn borsten soms wat melkvloed afgeven (heb altijd al pijnlijke borsten gehad sinds stoppen pil en na eisprong, maar sinds ik een mammografie had, waarbij ze de borsten met apparaat voor rontgen platdrukken, is het vocht gekomen). Enfin niets te zien en nog niets over te zeggen ook.

Ze vond onze situatie geen directe reden voor behandelingen nog, wel opnieuw wat testjes, maar de komende maanden nog steeds meer statistisch kans op zelf raak schieten dan met hun hulp. We gaan het zien.

Misschien dat jouw klachten langzaam weer zakken, soms kan even in de war zijn en dat toch de natuur zijn weg weer vind. Hoe oud is Karim?

Lfs, -M

Hey Miki,

Ik zou even niet weten hoe/wat het zou kunnen zijn. Heeft de gyn nu ook getest op prolactine? Aangezien dat cyclus-verstoring geeft, melkvloed, etc…

Succes en ik blijf :pray: voor jullie!

:-* Do

He Do,

Ze vond het niet nodig nog daar direct op te testen, we zijn al zo lang strak met mijn cyclus. Maanden om de 4 weken op zaterdag. Nu dus 1x die tussentijdse bloeding (ook op zaterdag, middenin cyclus). Die melkvloed is alleen gekomen na die mammografie en sindsdien alleen als ik heel hard knijp. Dat ik dus maar zo min mogelijk. :slight_smile: Na de volgende ongi gaan we opnieuw bloed-/spermatesten en plan de campagne op stellen.

Blij dat jullie zo lekker gaan. Je bent al zo ver inmiddels!

Liefs, -M

Hey Miki!

Ik was ook heel lang strak met m’n cyclus. En met prolactine-verhoging kun je ook gewoon strak zijn met je cyclus. Wat was de gyns verklaring van de melkvloed?

Ach ja, als je dalijk weer een bloedtest krijgt, zou ik gewoon vragen om prolactine mee te nemen, just to be sure! Ik had maar een hele kleine verhoging (0.67 en het heet verhoogd vanaf 0.51), mijn gyn in het oude ziekenhuis dacht daarom dat dat het niet kon zijn…blijkbaar wel dus!

Ik hoop voor je dat de volgende testen niet nodig zullen zijn! Ik :pray: voor jullie!

Liefs Do

Even een update.

Ben na die 3 daagse zwart/bruin/roze bloeding vanaf dag 14, nu 3 dagen overtijd. Ben sinds de MK september vorig jaar al zo’n 11 maanden regelmatig (om de 4 weken op zaterdag ongi). Maar het is nu alweer dinsdag en ben best in de war. Alle testen zijn negatief en klachten zijn vaag + kunnen alle kanten op:

• zeurende zware buikpijn (zijkant baarmoeder, maar ook vooronder, niet de baarmoedermond)
  • met vlagen en sommige dagen (erg) misselijk
  • borsten bobbelig en tepels soms pijnlijk en stijf (maar niet veel anders dan normaal voor ongi)
  • veel pukkeltjes, sinds 1 week

Ik durf niet blij te zijn, want wat nou als ik helemaal geen eisprong heb gehad en ik nu een slechte ontwikkeling in mijn cyclus heb? Komt dat wel weer goed? Toch vertrouw ik op mijn gevoel dat ik met die bloeding wel een eisprong heb gehad, want heb mijn eileiders toen ook gevoeld (en nu bijvoorbeeld niet, mocht dat toen toch een ongi zijn geweest).

Dames, jullie meedenken is erg welkom. Wie heeft een idee of tip? De huisarts gaat me terug bellen, wie weet kan een bloedtest helpen, maar ja… misschien moet ik gewoon even geduldig afwachten! :shifty:

Liefs, -M

Hoe zo zou je geen eisprong gehad hebben - lijkt mij vrij sterk dat die ineens wegblijft zeker omdat je altijd zo regelmatig bent.

Maar het kan zijn dat als je evt zwanger bent je hcg nog heel laag is en dat moet je over drie dagen nog een keer testen.

Verder kan door stress ed je ongi ook uitblijven.

Sterkte met alles

Dank je, en inderdaad… het zou ook niet logisch zijn. Mar je gaat zo twijfelen als alles in ene anders is maar je geen enkele harde bevestiging krijgt!

Nog geen ongi nu. 4 dagen overtijd inmiddels, maar even niet meer getest. Mijn osteopaat smste: geen bloed geeft moed. Die hou ik er voor nu even in!

:-*