Help een kloof! wat helpt, Purelan of Bepanthen?

Hoi!



daar heb je ook helemaal gelijk in hoor… en fijn dat jij je er zo goed voor af kunt sluiten :thumbup:



ik vind het moeilijk om los te laten, voel me altijd overal verantwoordelijk voor, dus ook het huishouden en eten koken, terwijl ik nu gewoon veel tijd kwijt ben (of besteed aan, want het is geen tijd “kwijt” zijn natuurlijk) aan voeden dus ik moet ook niet van mezelf verwachten dat ik daarna precies dezelfde dingen op een dag voor elkaar krijg als eerder.

maar als er dan bezoek komt vind ik het erg moeilijk als het (voor mijn gevoel ) overal een zooi is.

en tja, manlief kan ook wel dingen overnemen, maar die ziet het niet he en ik hou niet van commanderen of delegeren…

hij kwam laatst wel thuis rond etenstijd, ik zat te voeden en had dus nog geen tijd gehad voor het eten

toen vroeg hij wat we gingen eten.

euh, nou als je aardappels wilt mag jij ze schillen :slight_smile:

en dat doet hij dan ook wel hoor, maar ik heb het liefst alles op regel en klaar staan en de boel aan kant als hij thuis komt



gelukkig nog 2 weken vakantie hier, dus nog geen school stress, alhoewel het straks ook wel lekker zal zijn als de dames naar school zijn :slight_smile:

Jaaa eenmaal weer naar school heb je wat meer rustpuntjes op de dag. Maar weet je, een vriendin van me werkt parttime en heeft een dochter nu in groep 3. Haar beste tip was; eten klaarmaken? Dat kan echt over de hele dag wanneer je momenten over hebt. Het maakt bv de aardappeltjes niets uit of ze nu kort of langer in de pan liggen zolang het water maar niet kookt. :mrgreen: Dus dingen als voorbereiding doe ik ook gerust wel eens in de middag. Kregen Maria, Ewout en de kids op visite en ik had aangeboden nasi te maken zodat ze lekker ongehaast op visite konden en niet haast je rep je weer naar huis zouden moeten. Daarbij is het vakantie en er is niets zo fijn als wanneer er een keer voor je gekookt wordt. :mrgreen: Ik heb om een uur of elf in de ochtend groente staan snijden, vlees alvast aangebakken nadat het even lekker in de kruiden had gestaan, rijst alvast gekookt in de magnetron. Hoefde voor etenstijd enkel nog de wok weer aan te slingeren en de groente en de rijst erbij te doen. :thumbup: Zulke dingen maak ik regelmatig. Even lekker ongehaast eten koken ‘tussendoor’. En nopes met pannenkoeken gaat dat niet maar dat maak ik dus ook alleen als ik weet dat het gaat lukken. Soms doe ik Floris al welbewust eerder een voeding als ik weet dat hij met ong een half uurtje komt dan leg ik hem eerder aan en kijk wat hij al wil drinken. Dan weet ik dat ik daarna ong een anderhalf tot 2 uur de tijd heb (avonden met beebs zijn toch altijd al wat rommeliger) voor het eten koken en opeten. Overigens perfecte moeders bestaan niet, nu ben ik het andere uiterste hoor, want ik vind het ook bij vlagen wel best als er 3 dagen een bouwsel op de vloer staat. Daarna ben ik heel rigoreus en MOET het van de vloer voor het stofzuigen en dweilen maar ach tussendoor. Dus ik weet dat ik geen maatstaf ben…bij vlagen hoop ik maar dat er niemand is die zich onverwacht aan de deur meld… :shifty: en sommige mensen ach die kijken er doorheen. Ja je kunt hier soms van de vloer eten (vanwege de restanten rozijntjes ed … :angel: ) maar hier kan wel vaak veel en vaak is het ook wel gezellig. Als er iemand op visite komt is het voor ons niet voor mijn huis. :wink: