Help! Dreumes wil ineens niet meer slapen...

Ons lieve mannetje die altijd heel braaf gaaf slapen, wil sinds vandaag niet meer slapen. Al een paar dagen een pruillipje maar wel gaan slapen, maar vandaag de stoppen los. Hij huilt heel hard en kan enkel ‘lesen’ uitbrengen en op een boekje wijzen. We hebben altijd al het vaste ritueel waar een boekje lezen in zit. We doen niks anders dan anders.

Vanmiddag vertelde hij papa steeds dat hij ‘uit doe’ wilde (je moet me uit het bed doen).

Nu dus ook nog hommeles, meneertje heeft vanmiddag ook niet geslapen en moet bek- en bekaf zijn. Anders slaapt hij 's middags nog 3 tot 4 uur.

Ik doe de Nanny-methode met naar 'm toe gaan, even sussen en tijd voordat ik weer kom verdubbelen.

Zeg me dat jullie het ook hebben gehad en dat het (snel!?) weer overging.

:cry: :cry: :cry: :cry:

jeetje wat vervelend zeg… hier merk ik ook dat hij savonds echt wil dat je blijft , pakt me hand en zegt ook echt mama liggen… ik lees dan liggend ook een boekje en ga dan weg. Soms maakt hij dan idd echt drama maar ik ga niet terug na een half uur is het dan meestal wel over.

Ikzelf geef er in elk geval niet aan toe :cry:

heel herkenbaar, wij hebben een mannetje van 2 jaar die een tijdje terug begon met na beneje te zeggen en te krijsen en te krijsen, wij houden hem gewoon in bed en laten hem krijsen. Als het echt te lang duurt ga ik weer naar boven maar haal hem niet zijn bed uit. Op het moment gaat het goed, maar vanavond was het weer even mis. Maar ik denk dat we hier de strijd hebben gewonnen. Die heeft eerlijk gezegd wel even geduurt. Ons mannetje heeft dan ook nu al een ontzettend hard hoofd en is heel slecht op andere gedachten te brengen. Maar de aanhouder wint. (en dan hoop ik dat wij dat zijn 8) )

hier ook altijd huilen als ik naar beneden ga… maar me hart breekt als ze zegt met een huilerig stemmetje… mamaaaaaaa :frowning:

k moet me inhouden om niet terug te gaan. Vaak ga ik direct stofzuigen oid, dan hoort ze dat ik nog beneden ben, want ik denk dat er dat een beetje bij haar achter zit, vaak als ikklaar ben met stofzuigen, slaapt ze, of ligt ze lekker te lezen!

@chrissie: ik vermoed dat het zo inderdaad het beste gaat zijn om te doen. Doen jullie dat ook bij het normale dutjestijdstip? Het is toch wel vreemd dat hij van het een op het andere moment geen dut meer wil (hij sliep nog 3 Ã 4 uur 's middags)… :think:

Ben bij huisarts geweest en het is niks medisch in ieder geval, dus dan maar diep ademhalen en de strenge aanpak doen. Misschien dat stofzuigen ook maar doen en mezelf niet treiteren met te gaan zitten / liggen luisteren :think:.