Ons zoontje is sinds een week elke nacht zo’n 1,5 a 2 uur wakker…en dat begint me op te breken
Hij was altijd wel af en toe wakker 's nachts maar dan wel weer stil te krijgen met een speen of ik nam hem 5 min in ons bed en dan was het ook goed en kon ik hem weer terugleggen. Maar sinds een week is dat dus niet het geval. Hij is ziek geweest en nog steeds snotterig en hij krijgt verschillende tanden weer door, maar vraag me af of dat het probleem is. 's middag en 's avonds gaat hij zonder problemen slapen maar dan wordt hij rond 2 uur 's nachts wakker en dan is hij klaar wakker. Bij ons in bed is het dan groot feest, kletsen en rollebollen, maar slapen, ho maar. Leg ik hem terug dan is het brullen. Laten huilen werkt bij hem niet, het gaat van kwaad tot erger. Ik heb alles al geprobeerd, flesje melk, negeren, dentinox…
Pff het is een beetje een warrig verhaal geworden maar weet gewoon niet wat te doen. Hij is nu overdag ook een beetje huilerig, hij is natuurlijk ook moe.
Heeft iemand de gouden tip??
Ik denk dat je, hoe moeilijk dat ook is, er moet proberen minder aandacht aan te schenken. Zolang je hem uit bed blijft halen en veel aandahct geeft, blijft hij dit natuurlijk stug volhouden.
Ik zou, als ik hem de eerste keer hoor even naar hem toe gaan. Hem wel in zijn bedje laten en even kort tegen hem praten. “Het is nog geen tijd om uit bed te komen, je moet echt nog even slapen, papa en mama slapen ook nog” zoiets. Dan weer weggaan.
Uiteraard zal hij gaan huilen. Laat hem even en ga na bijvoorbeeld 10 minuten weer terug, geef hem een kus… leg hem neer en ga weer weg. Niet meer tegen hem kletsen, dat maakt het alleen maar leuk.
Evt na 10 minuten nog eens…
Dit zal de eerste nachten echt wel wat energie kosten maar waarschijnlijk zal hij snel doorhebben dat er geen lol aan is om 's nachts wakker te zijn. Ik denk dat het dan wel over zal gaan.
Succes!
onze dreumes/peuter doet het soms ook en we pakken het inderdaad aan zoals Matsjo zegt. in het begin haalde in hem eruit, liet 'm even op schoot zitten, maar dan werd hij alleen maar hysterischer als hij weer terug in bed gelegd werd.
nu is het: even een aai, zeggen dat het bedtijd is, speen terug geven (die heeft hij 's nachts nog) en weggaan. soms gaat hij dan slapen, soms wordt hij enorm driftig :roll:
we laten hem maar uitrazen. het is naar om aan te horen maar iedere reactie die je geeft maakt het alleen maar erger.
uiteindelijk valt hij weer in slaap en wordt 's morgens weer helemaal vrolijk wakker :eh:
sterkte ermee! ik vind het slopend, zowel het wakker worden zelf als het horen brullen 's nachts
Denk ook dat jullie gelijk hebben hoor, maar pff wat moeilijk!
En vooral omdat hij momenteel nog verkouden is en zoveel tanden doorkrijgt wil ik dat ook uitsluiten.
Konden ze maar praten he?
Maar bedankt voor de tips, ga het zeker proberen! (hoop dat het niet nodig is…)
Nog een tipje mss, ik deed te snel het licht ook aan op zijn kamertje. Pfff werd hij natuurlijk nog ‘meer’ wakker van. Nu doe ik alleen nog het licht op de overloop aan. En hij heeft een heeeeel klein ieniemini nachtlampje in de buik van zijn Pooh. Vroeger was dat een apparaat om muziek uit te laten komen met muziek op het plafond maar hij zet hem zelf uit en op de stand van het nachtlampje.
Ow en bij doorkomende tandjes ben ik ietsje scheutiger met paracetamolletjes. Dan nog wel de babyvariant van 120 mg zetpil. Maar het heeft bij hem hier de cyclus wel doorbroken van in de nacht wakker worden. Die tandjes die doorkomen (vooral kiesjes hier) zijn niet leuk.
Sterkte!
Klopt, licht aan maakt een stuk meer wakker inderdaad. zo donker mogelijk houden (ik zorg 's avonds al dat ik 's nachts nergens over kan struikelen ) en de interactie kort, vriendelijk maar beslist houden. onze uk heeft vaak last van zijn oortjes, dan krijgt hij ook sneller een paracematol zetpilletje, gewoon omdat liggen met oorpijn erg naar is.
succes ermee! ik vind dit echt een lastig stukje ‘zorgen voor’/opvoeden.
Oef wat je zegt Elisaatje. De grens vinden tussen ‘miepen’ en ‘er is iets’ ligt dicht bij elkaar. Ze zijn grenzen aan het zoeken en verleggen en soms is er ‘iets’ maar kunnen ze het nog niet uitleggen.
Heel lastig maar tot nu gaat het hier nog aardig. Hij probeert wel eens wat maar bezorgt ons nog niet te vaak slapeloze nachten. Jij zit er straks wel weer mee maar hopelijk incl heeeeeel erg genieten van een kersvers klein frummeltje! Hopelijk gaat het tussen de beide kids straks ook goed en bezorgen ze niet elkaar wakkere nachten. :-*