Help...douchen/haren wassen...

Nancy wil absoluut niet mee douchen, ze vind het reuze eng en ik kom er niet achter wat ze precies eng vind. Ze gaat nu nog steeds in een babybadje, maar deze wordt behoorlijk krapjes.

Haren wassen is ook een drama, dit gebeurd onder dwang (met continu rustig praten, uitleggen wat ik doe maar haar wel beethouden) en heel snel. Ze krijst moord en brand als het weer zo ver is.

Heb al geprobeerd om met de pop het voor te doen, haar zoveel mogelijk zelf te laten doen (douche vasthouden, washand voor de ogen) maar het blijft een probleem.

In het zwembad wil ze ook niet onder de douche (dacht dat het aan een claustrofobisch gevoel lag, want wij hebben een minidouchehok maar dat is het dus niet).



Iemand tips? Soortgelijke verhalen?



Overigens is ze watervrij en vind zwemmen helemaal super dus het is geen watervrees oid.

Hier vinden de kinderen dit ook eng, tenminste de oudste gaat nu wel “douchen”(lekker spelen en zitten onder de douche).

Haren wassen gaat ook prima bij haar, maar is ook een drama geweest.

De jongste durft ook nog niet onder de douche, ze gaat in bad.



Haren wassen is lange tijd een drama geweest, de oudste kan het nu zelf, dus dat gaat goed. Ze wast haar haren meestal in bad en spoelt dan de haren uit onder de lopende kraan. (spettert minder).



De jongste doe ik nog veel helpen met haren wassen, maar onder de lopende kraan uitspoelen gaat ook goed.



Ik spoel de haren ook wel eens uit met een beker met water, dat gaat ook wel goed.



En misschien haar met de douchekop laten spelen als ze in het badje zit. Kan ze er wat aan wennen en is het minder eng straks.

Anna heeft een periode het haren wassen ook verschikkelijk gevonden (tussen ong 1,5 en 2 jaar) nu laten we haar alles (voor zover mogelijk) zelf doen, en dan is het geen probleem.



de douche is nooit een probleem geweest, want dat doen we al met haar van kleins af aan.



succes!

Haren wassen was hier ook een groot probleem “niet afspoelen mama!”.

Ik liep bij de Pr*natal tegen een petje/klep op die je daar voor kunt gebruiken (soort zonneklep idee). Het is gemaakt van het materiaal wat ook gebruikt wordt voor surfpakken. Het water komt op deze manier niet in de ogen.

Ideaal!

Nu is het totaal geen probleem meer.



Succes!

Een ouderwets washandje voor de ogen werkt trouwens ook prima :slight_smile:



Volgens mij gaat ieder kind wel door deze fase heen, de ik haat haren wassen fase. Tigo ook, en ook ik haat douchen fase…

Op een gegeven moment moest ik met hem mee onder de douche, samen douchen anders kreeg ik hem er met geen stok onder.

Haren wassen in de houtgreep, niet leuk, maar het ging niet anders…



Kan je alleen maar gerust stellen door te zeggen dat het een (vervelende) fase is en het echt vanzelf weer over gaat

washand voor de ogen) maar het blijft een probleem.




Franka dit schreef ze al





Wil je succes wensen,Kinderen maken van sommige dingen soms zo’n strijd.

Dat je met je handen in het haar terecht komt. :hug:

je heb toch van die petjes ofzo die je op het hoofd kan zetten die zorg dat er geen water in het gezicht kom ?!?!?!?!

Wij hebben, met groot succes, vanwege hetzelfde probleem gebruik gemaakt van de jippies douchepet!



Een superding die je om de bol van het kindje doet waardoor het water Niet in het gezichtjeloopt maar ook niet spettert!



NA een tijdje is ze er hierdoor zo goed aan gewend dat ze nu alweer tijden gewoon meedoucht zonder enige problemen met haren wassen/spoelen!



Aaah kijk wat een supertip! Bedankt dames. Ik ga snel kijken voor zo’n pet/klep!!



Tja geloof ook wel dat ieder kindje zo’n fase heeft, maar het is zo ongezellig :mrgreen:

Nou ja dit is eigenlijk het enige waar ze echt een drama om maakt, eten geen problemen, aan-/uitkleden niet, slapen niet dus ik mag al in mijn handjes klappen (klopt even af) :silenced:

Kes was ook heel lang panisch voor de douche tot we erachter kwamen dat hij de straal gewoon te hard vind. Nu zetten we de douchestraal zachter en dan wil hij wel douchen.

@mamy wrote:

Wij hebben, met groot succes, vanwege hetzelfde probleem gebruik gemaakt van de jippies douchepet!



Een superding die je om de bol van het kindje doet waardoor het water Niet in het gezichtjeloopt maar ook niet spettert!



NA een tijdje is ze er hierdoor zo goed aan gewend dat ze nu alweer tijden gewoon meedoucht zonder enige problemen met haren wassen/spoelen!





die bedoelde ik :mrgreen:

@Fleur wrote:

Kes was ook heel lang panisch voor de douche tot we erachter kwamen dat hij de straal gewoon te hard vind. Nu zetten we de douchestraal zachter en dan wil hij wel douchen.




Die van ons kan niet zachter. Ook al geprobeerd om alleen de kraan aan te zetten, maar aangezien die ook vrij hoog zit…kletterd die ook behoorlijk hard.

@kimmiejj wrote:

washand voor de ogen) maar het blijft een probleem.




Franka dit schreef ze al

sorry, daar had ik overheen gelezen

@Maaike79 wrote:

@Fleur wrote:
Kes was ook heel lang panisch voor de douche tot we erachter kwamen dat hij de straal gewoon te hard vind. Nu zetten we de douchestraal zachter en dan wil hij wel douchen.




Die van ons kan niet zachter. Ook al geprobeerd om alleen de kraan aan te zetten, maar aangezien die ook vrij hoog zit…kletterd die ook behoorlijk hard.




klinkt misschien omslachtig maar ik heb om diezelfde reden een regendouchekop geinstalleerd… en meneer begint nu al 's morgens te zeuren dat hij in de douche wil, terwijl hij hier altijd 's avonds gaat… Als het aan hem ligt wil hij wel 4 keer per dag !!!

oeh wat lastig zeg!! Ons probleem is alleen dat ze niet meer onder de douche vandaan wil :mrgreen:



Haren wassen: We laten haar heeeeeeeeel hoog kijken. Echt haar hoofd in haar nek gooien en dan spoel ik het zo voorzichtig af en dat gaat goed :thumbup: