Onze dochter van 13 en een halve maand krijgt 's ochtends en 's avonds borstvoeding. Verder weigert ze vrijwel elke zuivel en dat beetje dat ze soms nog wel wilde, weigert ze nu ook. Bij het kdv drinkt ze nog wel eens wat karnemelk met wat sap erdoor. Dat wil ze thuis niet. Warme of koude melk, evt. met wat sap erdoor wil ze niet. Een kinderkwarkje of yoghurt met een smaakje wil ze ook niet meer. Opvolgmelk o.i.d. heb ik ook geprobeerd. Ook de manier van aanbieden maakt niets uit; fles, tuitbeker, gewone beker, lepel heb ik allemaal geprobeerd.
Nu denk ik er wel eens over om te stoppen met borstvoeding, maar voel me ook genoodzaakt om door te gaan, omdat ze toch wat zuivel binnen moet krijgen.
Herkent iemand dit, of heeft iemand tips?
Groeten, Marjan
Oh lastig, an sich fijn dat ze bij je wil blijven drinken maar het voelt wel alsof ze niets anders wil proberen omdat ze zo’n uitgesproken voorkeur heeft.
Je zou evt kunnen proberen om de ochtendvoeding eens af te kolven en zo in een flesje aan te bieden? Na verloop van een week (als ze dit accepteert) te mengen met gewone melk (het mengt niet echt tof maar het gaat erom dat ze dus dan went aan het smaakje van gewone melk erbij in) en zo haar dus te laten wennen aan melk uit een flesje of tuitbeker. Net wat je het liefste aanbied maar ook die tuit kun je later introduceren. Daarna overgaan tot het in de middag eens aanbieden van melk in een flesje of tuit. Misschien dat ze het op die manier wel wil. Tzt kun je dan als ze helemaal melk en zuivel zo wil hebben denken aan helemaal afbouwen of haar dat laten doen want die avondvoeding kun je gewoon ‘live’ blijven aanbieden.
Ze zal met je gewone twee voedingen ws nog wel genoeg zuivel krijgen en op het KDV ben jij er natuurlijk niet als ‘alternatief’. Dus evt kun je dat flesje in de ochtend ook door iemand anders laten geven waarbij jij uit het zicht blijft. Dat zijn wat drastischer methoden. Het klinkt iig niet alsof die twee voedingen je tegenstaan maar meer dat ze geen andere zuivel wil toch? Dus je kunt gewoon stug blijven aanbieden van andere zuivel overdag maar dan duurt het misschien iets langer voor ze dit wil uit zichzelf.
Dochter wil alleen maar echt aan de borst drinken. Afgekolfde melk uit een flesje wil ze al lang niet meer.
Marjan
Ik heb ook zo’n “lastpak” .(Maar wel een hele lieve). Hij weigert sinds geboorte iedere speen en fles. Nu is hij bijna 20 maanden en drinkt gelukkig wel iets anders uit de fles. Ook geen liefhebber van zuivel. Alleen yoghurt , zonder smaakjes, vind hij lekker. Eventueel wat aangelengd met water om wat makkelijker te drinken .Soms dopen we zijn boterham ook in de yoghurt ipv broodbeleg. Vind hij ook lekker. Of rijst met yoghurt. Hij is ook nog steeds aan de borst :shock: , want dat is nog steeds het aller lekkerste :inlove: .