ik zet de bloemkool altijd smorgens in zout water en dan s’avonds afspoelen en koken
Gewoon lekker afspoelen en opeten… sjoert de maag… :mrgreen:
Vind dat hele ding weggooien wel zonde :oops:
Bloemkolen zijn duur zeg
Ach, een beetje extra proteine kan geen kwaad toch? :mrgreen:
mijn ma zette de bloemkool ook altijd in het zout, ik nooit… maar heb ook nog nooit beestjes in mijn bloemkool zien wandelen…
(let er ook nooit zo op, maar als hij vol zit ermee dan kan je het niet missen natuurlijk)
Geen twijfel mogelijk: weg ermee!
De tip met het zout heb ik ook wel eens van mijn moeder gekregen, maar ik heb toch het idee dat je daarmee niet alle beestjes dood krijgt.
Nu scheelt het ook dat ik een supermarkt om de hoek heb, dus een nieuwe is zo gehaald. Als je in een afgelegen gebied woont met een supermarkt op een half uur rijden, dan zou ik misschien ook mijn best doen om alle beestjes de strot om te draaien.
We zijn inderdaad een verwende maatschappij geworden…
wij woonden vroeger in afrika en hadden een voorraadkamer… we hadden een 10 kilo zak suiker en daar zijn mieren in gekomen…
we konden verder niet aan suiker komen daar…
dus wij hadden altijd thee met mieren…
die kwamen bovendrijven, eruit lepelen en dan de thee opdrinken
Niet te geloven hoeveel mensen de bloemkool weg gooien zeg!
Wij hebben heel veel groenten uit eigen tuin. Mét beestjes. Nou en? Die koken wel dood hoor. Goed wassen, koken, en niet teveel bij nadenken. Sausje eroverheen en je ziet er niks meer van, hahaa!! :mrgreen:
die beestjes de strot omdraaien :think: :shock:
hoe ga je dat doen, ze zijn nog kleiner als een korreltje zout :lol:
hier gewoon wat anders, heb altijd wel wat op voorraad, alleen het idee al :sick:
pincetje en touwtje? :mrgreen:
en een groot vergrootglas maybe :roll:
ja maar dat leek me logisch
maar hoe krijg je dat touwtje erom dan :think:
je houd de luis tussen je pincet, tussen je knieen en draait het touwtje om zijn pootjes en legt hem op de grill
@Karin2 wrote:
@Elise wrote:Heb de bloemkool nog maar even wat bedenktijd gegeven, hij staat nu nog i/h water in de slawasser.
Haha, ik las "vaatwasser" :mrgreen:
:lol: Misschien ook een goede tip, misschien heeft iemand hier die al wel een keer geprobeerd? :mrgreen:
@Karin2 wrote:
@Elise wrote:Nou, heb besloten dat we vanavond boerenkool eten :mrgreen:
(voorgesneden zak van de AH) :angel:
:sick: Soms heb je van die dingen waarbij je niet op extra informatie zit te wachten... :silenced: :roll: :wink:
Maar de boerenkool was heerlijk en ik heb gewoon de zak i/d pan gemieterd zonder te kijken :angel:
Ook geen spinnenpoten op m'n bord tegengekomen trouwens :mrgreen:
Trouwens nog genoten van je chips en je kopje thee? ;)
@Elise wrote:
@dietske wrote:in stukken doen en goed afspoelen??
En met het koken gaat alles wel dood moest er nog iets in zitten en na het koken nog eens naspoelen??
Maar dan is alles dus al zacht gekookt, en zitten de luizen er dus gekookt en al nog in… :shifty: :sick:
Ik wor nie goed :sick:
Worden die luizen ook zacht dan of blijven ze lekker knapperig?
@yvon wrote:
@Elise wrote:@dietske wrote:in stukken doen en goed afspoelen??
En met het koken gaat alles wel dood moest er nog iets in zitten en na het koken nog eens naspoelen??
Maar dan is alles dus al zacht gekookt, en zitten de luizen er dus gekookt en al nog in… :shifty: :sick:
:lol:
Moet ik je een stronkje opsturen, dan kun je het uitproberen

ben mss een beetje te laat maar idd in water met veel zout zetten. Doe ik ook altijd met de kouseband voor ik het klaar maak
@Elise wrote:
@yvon wrote:@Elise wrote:@dietske wrote:in stukken doen en goed afspoelen??
:lol:
Moet ik je een stronkje opsturen, dan kun je het uitproberen:sick:
Om de één of andere duistere reden heb ik voorlopig niet zo’n trek meer in bloemkool, maar bedankt voor het aanbod, erg attent van je :mrgreen:
lekker crispy bite! :mrgreen:
heb ook een bloekool in de koelkast liggen maar die gaat met flink wat zout de pan in nu :?
Een vriendin van mij heeft een keer, lang geleden, maden gehad in een witte rijst-chocoladereep.
Sorry, moest het even kwijt, wat er al niet boven komt ‘drijven’ naar aanleiding van zo’n onderwerp :sick: