HELP baby van bijna 1 jaar klimt uit box!

HELP!!!



Hij trekt zich gewoon op aan zijn armen en kukelt dus bijna over de rand heen. Hij komt zo’n 20 tot 30cm van de grond af en de box staat al in zijn laagste stand.



Het is echt geen optie om de box de deur uit te doen want het woordje nee begrijpt hij HELEMAAL nog niet :lol:



Maar even serieus, nog eventjes en hij kukelt er echt uit. En ik kan oh zo niet zonder box!

een traphekje of zoiets op een of andere manier erop fixen ?

Misschien dan toch wegdoen en hem een hoekje geven waar hij “straf” krijgt. Ik heb de box na 6 maanden de deur uit gegooit, nadat ze hem al een hele tijd niet gebruikte. Ze vond er niks aan en zo leerde ze meteen wat wel en niet mocht. Ze lag altijd op een dik kleed en zo heeft ze langzaam alles leren kennen. Als ze iets deed wat niet mocht zetten ik haar in de hoek. Meestal was het zo over en als ze doorging ging ze steeds in de hoek tot ze de boodschap begreep. Daar ligt zo’n rond groen matje van ikea en het is een soort van naugthy spot :smiley:



Groetjes

Karlijn

Hier de box ook na 3 maand de deur uit gedaan…en ja die van ons kende het woord NEE toen ook niet hoor :mrgreen:

Maar ja dat moeten ze ook leren he :lol:

Ik vind het idee van een straf matje of wat dan ook best een idee. Dat deden wij ook en nog steed.



Succes :wink:

Toen wij de box hebben weggedaan kende Levi het woordje NEE ook niet (uhm nu nog niet soms :shifty: :roll: ).

Maar ook hij was een klimmerd! dus het zekere voor het onzekere genomen, en de box eruit gedaan!

(zo ook ledikant naar groter bed om dezelfde reden)

Bij ons was de box er ook al uit hoor. Kaya vond er ook niets aan, ze wilde zich vrij kunnen bewegen. Wel eens lastig voor mama :wink:

zodra ze kon kruipen heb ik de box eigenlijk niet meer gebruikt (en dat was ver voor ze 1 was). gewoon zorgen dat het huis veilig is (stopcontacten, snoeren, gevaarlijke voorwerpen, etc) en dingen die kapot kunnen hoger zetten, dan kan er niet zoveel kwaad toch? vond het juist belangrijk dat mijn kleintje wat verder kwam dan de box; van het ontdekken leren ze. en als ze even ‘vast’ moest zitten omdat ik bezig was ofzo, zette ik haar in de kinderstoel met een boekje.

Uhmmm… op onderzoek uitgaan ja, leuk, fijn, helemaal geweldig!! Echt waar.



Maar, Levy gaat niet op onderzoek uit, Levy doet! Hij klimt de bank op, hij verschuift de grenen salontafel met 2 grenen bladen, grenen eetkamerstoelen staan aan de andere kan van de kamer en hij trekt ze omver.



Onderzoek prima, maar Levy is op dit moment een gevaar voor zichzelf en anderen op dit moment als ik hem alleen in de woonkamer laat :wink: