Hee meiden,
ik ben met ons dochtertje van ruim een maand over aan het stappen van borst naar fles, en op het moment krijgt ze bijna alleen nog maar fles. Ik geef eens per dag nog een paar minuten de borst maar voor de rest krijgt ze alleen maar flesvoeding. Nu hoorden we van het cb dat het de bedoeling is dat ze met flesvoeding 1 a 2 x per dag een poepluier moet hebben, maar nu heeft ze sinds zaterdagavond al geen poepluier meer gehad :roll: … Ze heeft wel nog netjes elke keer een plasluier als we haar verschonen, dus dat is allemaal goed. Maar ik merk ook aan haar dat ze haar best doet om er wat uit te persen maar dat lukt dan niet. Na het voeden is ze wat onrustiger en komt ze moeilijk in slaap, en we hebben het idee dat dat dus door obstipatie komt. Ze heeft daarentegen nog niet echt pijn naar ons idee want ze is nog niet (hysterisch) aan het huilen of zo, en uiteindelijk komt ze telkens na even onrustig zijn wel in slaap… We hebben de huisarts gebeld en die belt er vanmiddag over terug, maar op dit moment maak ik me effe zorgen dus vandaar mijn vraag wie hier nog meer ervaring mee heeft…
:-* :-* Jen
Misschien komt het door de overschakeling van borst naar fles??, maar mijn dochtertje poepte in het begin maar 1 x in de 3 a 4 dagen.
Wat je kan doen is 10cc extra water in de fles doen of een paar druppies slaolie.
Maar goed wacht maar eerst af wat de huisarts zegt
Het is wel heel vervelend voor die kleintjes als ze er zo slecht van af komen :?
Hoi,
Mijn dochter poept bijna elke dag maar heeft soms ook moeite. Ik geef haar dan vaak een flesje warm water. Dat helpt vaak al. Een keer heb ik haar wat pruimensap gegeven, maar je kan ook van roosvice laxo geven. Volgens het cb niet schadelijk als het maar bij 1 of twee keer blijft. Anders moet je toch langs de huisarts.
succes
gr. lolifant
Hoi,
Je kan ook voeding geven met Johannesbroodpitmeel erdoor, dat maakt de ontlasting dun en kunne ze dus makkelijk kwijt. Yanniek heeft een tijd Fr*so Comfort gehad, poepen als een tierelier . Nadeel is wel dat hij er vreselijk harde scheten van moest laten, een volwassene was er niks bij :shock: . Hij had er trouwens geen last van, alleen wij waren verbaasd dat zo’n klein lijfje zo kon knallen…
Soleil 8)
volgens mij is het heel normaal hoor ! geen zorgen.
mijn dochtertje heeft dat de eerste 4 mnd heel vaak gehad.
als ze er last van heeft zou je haar flesjes met iets (10cc) meer water kunnen aanmaken zodat haar ontlasting wat dunner word.
of idd zoals al eerder gezegd wat water in een flesje en kijken of ze dat opdrinkt.
Succes !
Ben wel benieuwd wat de huisarts zegt. Wij zitten hier met exact hetzelfde (alleen niet over van bv naar fv maar alleen fv) Mijn vriend zegt dat het geen probleem is maar ik vind 1x in de 2 Ã 3 dagen echt weinig. Ik lees dus ff mee…
Hoi
Sebastiaan had dat de eerste maanden ook. Hij poepte 1x in de 2 dagen (ongeveer). Zolang ze nergens last van hebben en de ontlasting er normaal uit ziet, hoef je je ook geen zorgen te maken.
Groetjes,
Heleen
Meiden, thanx voor jullie reacties! Ondertussen zijn we helemaal overgestapt op fv, en we zijn nu bezig met bij elke voeding 10 cc extra water te geven en ik heb het idee dat dat wel werkt. Mijn huisarts had me doorverwezen naar de wijkverpleegkundige en die zei dat het absoluut geen kwaad kon. Als Elynn er echter echt last van zou krijgen, of er zitten echt vaste keuteltjes bij de ontlasting dan moeten we weer effe contact opnemen met haar. Is dat niet zo dan kan het geen kwaad, zelfs niet als ze maar eens in de 3 dagen een poepluier zou hebben.
:-* Jen
Zolang ze er geen last van heeft is er niks aan de hand. Sommige kinderen hebben maar 1 keer in de 3 dagen ontlasting.
Mijn jongste heeft wel serieuze verstoppings problemen gehad en kreeg daar heel lang lactulose voor en klysma’s. Dat is wel sneu hoor.
Jensie,
Ik had dat met Justin ook, hij had ook al ander halve dag niet gepoept en hij bleef persen maar het lukte niet en daarbij kreeg hij ook enorme krampen.
Ik gebruik nu cinababy en ik ben met hem naar de osteopaat gegaan.
Nu zijn we sinds gisteren overgestapt naar Nutrilon Omneo 1 en ik moet zeggen hij heeft vandaag al 3 poepluiers gehad…
En zeker dat van de osteopaat daar heb ik tot nu toe het gevoel dat dat heeft geholpen dus misschien ook voor jullie een tip.
Het kost wel duur, hier is de 1e afspraak 125 euro maar je krijgt er een gedeelte van vergoed door je zorgverzekeraar alleen weet ik niet hoeveel jullie vergoed krijgen. Wij 80%.
Hopelijk wordt het beter voor Elynn want dat is idd niet fijn…
Kus, Naatje
Ik was bij Yana van Fr*so Comfort aan het afbouwen naar normale voeding, maar toen begon ze dus ook slechter te poepen (1x per 2 dagen) en heel onrustig drinken (fles niet meer leeg drinken), dus wij zijn weer helemaal terug op de Comfort en ze poept weer als een tierelier en drinkt nu 200cc met gemak… Yana blijft voorlopig op de Comfort hoor. Scheelt een hoop ongemak!
Je kunt ook proberen ABC Dolphius van Solgar (of Orthiflor) erbij te doen. Dat is een probioticum. Yana ging daar ook heel goed van poepen.