HELP advies gevraagd voor kitten van 5 weken

HEELLP zijn hier poezen mensen met verstand van kittens?



Mijn zusjes: hebben een kitten bij een man meegenomen omdat die m anders door de wc zou spoelen.

5 weken oud (heet Terror J …als in Terror Jaap)

Die meiden hebben m vandaag koeie melk gegeven en nu is hij aan t spugen…vet zielig ik hoorde hem mauwen door de telefoon.



Ik heb al een tante gebeld die zei dat ze dus kitten melk moeten geven…waar kun je dat kopen? tot welke leeftijd meoten ze dat geven?

Ik denk dat net als bij honden, 5 weken veel te vroeg is om bij mama weg gehaald te worden dus moeten zusje de moederpoessen rol over nemen? Stimuleren om te poepen en plassen.



Dus alles is welkom als we het katje er maar doorheen kunnen helpen

Dierenarts bellen :-* :hug:

koemelk is slecht voor kittens. Ook voor volwassen poezen dacht ik. Ze kunnen nog het beste magere Yoghurt geven dacht ik. Teminste dat vertelde onze dierenarts eens :think: Maar kittenmelkk is er ook en dat kan nog wel beter zijn.



Ik hoop dat je nog meer reacties krijgt. Bijvoorbeeld van mensen die er meer van weten :oops:

Nooit een kat koemelk geven!



Wat je wel kan doen uit nood is koemelk verdunnen met water. Maar gewone koemelk is veel te vet voor een kat.



Kittenmelk kan je kopen bij een gewone dierenzaak.



Poepen en plassen moet je leren door een bak met korrels of kranten te vullen. Zodra de kleine gedronken of gegeten heeft, gelijk in de bak zetten totdat ie heeft geplast en gepoept.



Als de kitten niet wil drinken uit een bakje werkt een pipetje ook heel goed. Kleine druppeltjes eruit laten hangen en als het goed is likt de kitten het eraf.



Succes, hoop dat je er iets aan hebt.

precies zoals debbie zegt



ik heb joep hier binnen gehaald toen ie 2 weken was

hij kon niet eens zelf drinken

bij een dierenspeciaalzaak hebben ze me goede informatie gegeven en de juiste spullen die ik nodig had.

kittenmelk, drinkflesje



maar ze leren snel hoor

overlevingsdrang

maar geef geen koemelk

Kittenmelk kopen bij de dierenwinkel.

In nood verdunde koffiemelk. Alleen als je nu even niet bij de winkel kan komen.



Dierenarts bellen (kitten hoort nog 3 weken bij zijn mama te zijn)

Opvoedingsadvies vragen. Hij mist nu enkele belangrijke lessen van de mama poes. Weet effe uit mijn hoofd niet meer welke.



Succes! (en goede daad, hoop dat je er een leuke kat aan over houdt) :thumbup:

Dank jullie wel voor alles reacties, ik heb ze net allemaal door gebeld.

Ze gaan vandaag met Terror naar de dierenarts en daar zullen ze ook kittenmelk mee nemen.



Hij drinkt wel zelf van een schoteltje. Hij heeft het alleen wel veel koud dus ze hebben een beer met een kruik in zijn buik en een horloge dat tikt neer gelegd en daar slaapt hij tegen aan.



Hartstikke bedankt nogmaals!

Die man wilde het kitten door de wc spoelen? :shock:





Lief dat jullie voor de poes gaan zorgen, hoe was het bij de dierenarts?

@Aapie27 wrote:

Ze gaan vandaag met Terror naar de dierenarts en daar zullen ze ook kittenmelk mee nemen.


… en dan betalen ze er meteen ook twee keer zoveel voor als in de dierenwinkel :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Een kitten van vijf weken moet je nog helpen om te plassen!!! Dat doe je door na het flesje met een warm, nat watje over het buikje te wrijven…

Zo stimuleer je het likken van de moederpoes…



Ik heb zelf een kitten vanaf het eerste uur opgevoed, dus mocht je meer vragen hebben, ik help je graag!!!

haha jah dat is idd zo…maar dat is eenmalig bij de diernarts…we hebben een stiefmoeder met een eigen dierenwinkel dus daar halen we het de volgende x vandaan :stuck_out_tongue:

Wisje, bedankt ook voor deze tip… moet dit ook als hij al zelfstandig plast en peopt?

Als hij het al zelf kan, moet je het stimuleren dat hij/zij het blijft doen en zeker in de gaten houden dat het snel na de voeding gebeurd.

Ik zou wel speciaal stofvrij grit kopen, is voor zo’n kleintje nog wat gezonder…



Ik vind het goed, dat er meteen zo opgekomen wordt voor het kleine hummeltje!!!

ok stofvrij grit…ik schrijf alles meteen op en dat ga ik zeker aan ze doorgeven.



Ja ik kan er gewoon iet bij met mijn verstand dat mensen echt zulke dingen kunnen met zulke kleine diertjes… en de moederkat heeft hij wel gehouden, hij had al 11 katten…dan zouden die 3 extra toch ook niet moeten uitmaken :eh:



Nou ik ga gewoon proberen samen met mijn zusjes (hij woont bij hun) hem een goed leven te geven

je hebt bij een dierenwinkel speciale bijvoed melk voor erg jonge kitten En anders speciale kittenmelk en ik zou zeker de DA bellen

ik zou ook als de wiedeweer naar de dierenarts gaan, daar de “dure”, maar veel betere kittenmelk halen



en die vent aangeven bij de dierenbescherming



en voor kittenvraagjes…p.b diana30, zij heeft een cattery en ik heb een van haar juweeltjes :mrgreen:

Ik heb ook een kitten met 6 weken opgehaald was niet de bedoeling zo vroeg maar toen ik zag waar ze opgroeiden :roll: .



Ze was binnen 3 dagen zindelijk gelukkig veel gestimuleerd door van onderen op de buikje te wrijven en op de kattebak te zetten en ze wist het gelijk.

Ze kreeg bij mij vlees met water erover heen omdat ze nog niet uit een bakje dronk en dat ging goed.

Ze is nu 9,5 week oud en zit al sinds ze 7,5 week oud is aan de brokjes van mijn andere kat en eet er behoorlijk goed in haar buikje is altijd lekker bol.



Heel veel succes ermee en lekker veel mee knuffelen dat vinden ze op die leeftijd nog heerlijk die van mij had ik de hele dag bij me.

lkkr kroelen…tja als moederpoes niet de gelegenheid krijgt dan moeten wij t doen he

Ze zijn vandaag met hem bij de DA geweest. Alles was goed, hij was goed op gewicht, had geen nestvlooie oid. En zag er goed uit.

Ze hebben kitten melk meegekregen en toen ze dat thuis neerzetten heeft ie lekker zitten smullen.



Ziet er naar uit dat hij een goed leven tegemoet gaat.



Allemaal heel erg bedankt ook namens mijn zusjes! En binnenkort zal ik ff een foto-tje posten

ja leuk!!!