mijn zoontje van 2 heeft regelmatig last van harde ontlasting
een paar dagen niks en dan moet het er met pijn en moeite uit…
heel zielig…
hij eet verder goed, gevarieerd, vezelrijk brood, fruit, krijgt groeimelk
hebben julie hier ervaring mee en handige tips ??
huisarts begint gelijk over voeding bla bla maar daar ligt het niet aan
k mag indien nodig lactulose geven maar los het liever zonder op
arm mannetje!
ik weet dat mijn vriendin bij haar zoontje regelmatig zijn onderruggetje masseert, ook als hij moet poepen, en dat dat werkt, maar dat heb ik zelf nog nooit geprobeerd (omdat jolijn er (nog) nooit last van heeft gehad), maar het is te proberen he.
en daarbij schijnt bij sommige kinderen appelsap (niet ijskoud) te helpen. ik hoop dat anderen meer tips hebben, want dat lijkt me inderdaad heel zielig!
wat olijfolie geven op een theelepeltje :think:
Na jarenlang hetzelfde te hebben meegemaakt (en alles al geprobeerd te hebben) met tigo ben ik op zijn 5e movicolon door zijn drinken gaan mengen. Dat was op doktersadvies. Het is een poedertje dat de ontlasting zacht houdt (werkt niet op de darmen dus je krijgt er geen luie darmen van). Tigo heeft nooit geweten dat ik het door zijn drinken heb gedaan en op die manier zijn we uit die vervelende circel geraakt. Tigo hield echt dagen zijn ontlasting op omdat hij bang was dat het pijn zou doen tijdens het drukken, en het deed natuurlijk altijd pijn en ging het moeizaam omdat zijn ontlasting zo hard werd van het ophouden.
Heb het ongeveer 3 maandjes gebruikt en toen was het niet meer nodig
Y.uri gebruikt ook movicolon een half zakje per dag. KA heeft dit voorgeschreven. Werkt idd super en door de limo merken ze niets :thumbup:
ik dacht alleen dat ze juist geen medicatie wilde geven…maar ben het met je eens soms werkt het gewoon even beter en in een keer goed.
Daarom melde ik er ook bij dat je er geen luie darmpjes oid van krijgt, het enig wat het doet is de ontlasting wat zachter maken… Kan echt geen kwaad.
Maar ik ben het ook pas gaan gebruiken na alle huis tuin en keuken oplossingen te hebben beprobeerd en niks werkte
Waar koop je dat?
Hier hetzelfde verhaal namelijk… :?
Het is zo zielig.
Ze houdt het tegen totdat het echt niet meer anders kan en loopt dan meestal al 2 dagen om het uur te gillen en heen en weer te rennen.
Het gekke is dat als ze het echt niet meer tegen kan houden het haar meestal mee valt.
Maar toch blijft ze het tegen houden…
alleen verkrijgbaar via een recept bij de apotheek
@Mamalien wrote:
Waar koop je dat?
Hier hetzelfde verhaal namelijk… :?
Het is zo zielig.
Ze houdt het tegen totdat het echt niet meer anders kan en loopt dan meestal al 2 dagen om het uur te gillen en heen en weer te rennen.
Het gekke is dat als ze het echt niet meer tegen kan houden het haar meestal mee valt.
Maar toch blijft ze het tegen houden…
Ik kreeg het idd via recept van de huisarts…
Gelukkig dat jou meisje het uiteindelijk wel zelf doet, bij tigo ging het uiteindelijk zover dat ik met klysma’s in de weer moest
Daarna dus die movicolon gaan gebruiken en toen ging het eindelijk de goede kant op
Hier ook een dochter die echt last had tijdens het poepen, het deed dr gewoon zeer. We hebben nu via de ha (we hoefden niet eens op spreekuur te komen, was gewoon telefonisch) forlax. Tis niet echt een medicijn, hebben het sinds deze week, dus even afwachten of het helpt nog!
Bedankt!
Dan hou ik dat gewoon in gedachten mocht het weer echt teveel dagen gaan duren.
grenadine of grenadine yoghurtjes kunnen ook wel helpen ,bij de oudste hier toch… :think:
Bij Mirthe bleek het aan koemelk te liggen: geen allergie ofzo, maar haar ontlasting was er wel hard door. Krijgt al sinds ze iets meer dan een jaar was sojamelk en gaat nog altijd prima!
(overigens ook na KoK tip )
Hier nu een week forlax gebruikt en moet zeggen dat het alweer wat makkelijker gaat bij mijn meisje! Ik hoef niet meer haar oren vast te houden (waarschijnlijk omdat ze teveel druk moest geven) en de ontlasting lijkt wat zachter te worden, we wachten het af!
Maar dat van die koemelk ga ik onthouden, mijn man en ik kunnen allebei ook niet echt goed tegen melk, heb er nooit aan gedacht eigenlijk, bedankt voor de tip!
Voor mij was het ook echt zoiets van ‘oh, kan dat het ook zijn?’!’
Ben benieuwd, vind het wel leuk te horen als je het uitprobeert.
Ik had problemen met beide kinderen; de oudste had chronische obstipatie, de jongste chronische diarree; voor beiden heb ik probiotica darmflora & weerstand gekocht en na 2 dagen een tabletje hebben ze beiden nooit meer problemen gehad. Als het per ongeluk wel eens opraakt en ik heb geen nieuwe in huis, merken we dat onmiddelijk.
Ik koop het overigens bij de gezondheidswinkel (goudsbloem).