Mijn schoonmoeder heeft eind november gordelroos gehad. Toen dat eenmaal geconstateerd was heb ik haar gewaarschuwd dat het besmettelijk kan zijn voor kinderen omdat ze dan waterpokken over kan dragen. Zij deed daar nogal luchtig over en de ha waar ze was (samen met mijn neefje van 2 nota bene) heeft er niks over gezegd. Een week later heeft ze nog eens gebeld en de ha zei dat het alleen maar besmettelijk zou zijn als een kind in contact met de blaasjes zou komen.
Nou krijg ik net een sms van mijn schoonzusje dat mijn neefje tijdens een weekje vakantie dus de waterpokken heeft gekregen. Hij is de hele week al hangerig en sinds vandaag heeft hij vlekjes. Zaterdag heeft Jim nog even met hem gespeeld. Nou lees ik op internet dat het vanaf twee dagen voor de openbaring besmettelijk is. Kan ik er nu vanuit gaan dat Jim het virus ook heeft? We zouden eigenlijk a.s. zaterdag bij mijn vriendin op kraambezoek gaan (kindje is al bijna 2 maanden, maar door ziektes kon het steeds niet) maar ik vraag me af of dat wel zo verstandig is nu…
En het ergste van alles is dat als hij het heeft met een incubatietijd van 2-3 weken, de kans dus groot is dat wij dus gewoon met de feestdagen met een ziek kind zitten :roll: (en hij is al een jaar steeds ziek :wall: ).
Geen help hoor…
De meeste kinderen worden niet ziek van de waterpokken, de jeuk is vervelend… Zorg iig dat je kinder calendula emulsie in huis hebt van vsm(oid) werkt erg goed tegen de jeuk…
Tja… je ontkomt er toch niet aan, aan die waterpokken. Ze kunnen het beter nu krijgen dan op oudere/volwassene leeftijd. Want dan wordt je er dus wel heeeeeeeeeel erg ziek van.
Tigo had het met 2 jarige leeftijd, idd met kerst
Ach, hij ziet er nogal monsterlijk uit op de foto’s maar we hebben evengoed een leuke kerst gehad
Hoe het zit met het kraambezoek, laat ik even in het midden. Weet eerlijk gezegd niet of het kwaad kan bij een babytje…Ik dacht van niet. Misschien dat iemand anders dat wel weet
Wat ik wel weet is dat als je de waterpokken in het eerste levensjaar krijgt je het nog een keer kan krijgen omdat je op die leeftijd niet immuun wordt voor waterpokken als je het krijgt. Krijg je de waterpokken na je 1e verjaardag (ong.) ben je meteen immuun
hij hóeft niet besmet te zijn
(en je neefje hoeft ook niet besmet te zijn door die gordelroos, misschien is het stom toeval dat het zo dicht achter elkaar gebeurd)
maar ze kunnen het beter krijgen als ze jong zijn.
waterpokken is typisch geval van: dan heb je het maar gehad.
ik heb ze zelf overigens nooit gehad,
dus ik vrees als tyg ze ooit krijgt, dat ik ze dan ook nog krijg
Hij hoeft idd niet besmet te zijn. Florens heeft het ook niet gekregen. Terwijl mijn neefje en nichtje het beiden hadden.
Ik zou voor de zekerheid toch niet op kraambezoek gaan, want ze kunnen het wel krijgen.
De jongste van mijn zus (toen een maand of 3) heeft het ook gehad toen de andere het hadden. En hij had er ook last van.
Maar dat je er niet ziek van kan zijn is niet waar!! Dat kan juist wel het hoeft alleen niet.
Mijn neefje en nichtje hadden het ook in hun mond/keel. Dus de ene kon niet eten en de andere bijna niet slikken.
Hij kan het hebben maar het hoeft helemaal niet.
Op het kdv van ons heerste het steeds maar het duurde wel even voor Maaike het ook kreeg. Terwijl je dan zou zeggen dat het meteen alle kinderen af gaat; dus niet.
En ze worden inderdaad niet altijd zo ziek.
Ik zou dus wel op kraambezoek gaan; je weet helemaal niet of hij het heeft dus dan wordt het wel een heel erg als als als verhaal. Als hij het echt zo hebben zou ik niet gaan maar nu weet je het niet; ze kunnen altijd wel wat onder de leden hebben .
Neefje komt buiten Jim niet met andere kinderen in aanraking, dus het zou heel toevallig zijn als hij het ergens anders opgelopen heeft. Schoonmoeder heeft het nog wel even bij de ha gevraagd (ze voelde zich bezwaard omdat ik had gezegd dat het daar van kon komen) die had dus gezegd dat neefje het van Jim kan hebben omdat die op een kdv zit, maar dat een kind niet de waterpokken hoeft te hebben om een ander kindje te besmetten. Dat geloof ik niet zo aangezien Jim een hele lage weerstand heeft eigenlijk continu verkouden is en tot nu toe alle virussen die hebben geheersd heeft opgepikt, bovendien zijn er ook geen kindjes met de waterpokken daar…