Hellup erg ongerust!!

Hallo Allemaal,



Toen we om half 7 ons dochtertje uit bad haalden agen we ineens ophaar beentje een hele plek vol met niet wegdrukbare puntbloedinkjes, we schrokken ervan omdat ze vorig jaar toen ze 8 mnd was dit op haar armpjes heeftgehad en de huisarts had ons gelijk doorgestuurd naar het ziekenhuis ( ze heeft een dag in het ziekenhuis gelegen en allerlei bloedtesten gehad) niets uit de tsten gekomen gelukkig maar de schrik zat er goed in.



We mochten net bij huisartsenpost komen, de arts bagataliseerde het nogal, ja het is wat vreemd die vlekjes zei hij(inmiddels waren er ook wat meer puntjes bij gekomen) maar het kind is verders niet ziek dus we konden weer gaan…



tsja daar stonden we dan, ik heb gezegd dat ik er niet gerust op ben en of hij echt zeker weet dat er niets aan de hand is, ja hij zei dat je naar heel het ziektebeeld moet kijken en ze is niet ziek.



toch raar, vorig jaar moesten we op stel en sprong naar het ziekenhuis en nu worden we gewoon naar huisgestuurd als 2 erg overbezorgde ouders.



groetjes tamara

Dat is indd een teken, van hersenvliesontsteking en datis niet goed. Het hoeft blijkbaar niet (aangezien ze dit eerder had) maar als ik jou was zou ik dit verhaal met de eerste hulp van het ziekenhuis overleggen. Zeker ivm je zorgen! Dan kunnen hun je ook adviseren. En dan er vooral bij zeggen dat je al bij de HAP geweest bent.



Dat is wat ik zou doen.

Sterkte!!

als het een teken van hersenvliesontsteking kan zijn zou ik naar de 1e hulp rijden!!

ga naar het ziekenhuis, en doe daar je verhaal, beter 1x te veel , dan 1x teweinig !



sterkte, :hug:

laat je ons tzt iets weten hoe het is verdergegaan



:kaars: :hug:

Hoe is het nou?

Vlekken is wel een teken van hersenvliesonsteking, maar naar mijn weten is dit pas het allerlaatste sypmtoom.

Daarvoor zal iemand andere symptomen hebben die nogal eens verward worden met een griepje.

Hallo allemaal,



Bedankt voor jullie reacties! gelukkig is mijn meisje niet ziek geworden.

We hebben die avond nog met het ziekenhuis gesproken en die zeiden dat we haar goed in de gaten moeten houden, zodra ze verhoging zou krijgen moesten we accuut komen, Hersenvliesontsteking kan wel degelijk beginnen met vlekjes en een kindje hoeft niet eerst heel ziek te zijn (mijn broertje is op 1.5 jr overleden aan deze vorm zonder enig ziekte proces vooraf)

Alleen als het begint met vlekjes kan het zeer snel verlopen, dit is dan sepsis (bloedvergiftiging)



Maar gelukkig is er niets aan de hand, wat het wel is??? geen idee, dockters staan voor een raadsel.

iniedergeval zijn we erg geschrokken.



groetjes Tamara