Hellup boeren, tips?

Sem gaat volgende week voor een aantal dagen het zkh in voor (nog eens) een PH-metrie (reflux). Nou heeft hij echt al een aantal weken na de laatste voeding zo’n last van boeren loop echt vanaf een uur of 9 tot een uur of half 1 te rommelen en op en neer te rennen, hij ligt constant te huilen en te kreunen en rolt van de spanning op zijn buikje (en kan nog niet terug :roll: ) hij wil echt slapen, maar kan gewoon niet omdat er boeren dwars zitten. Ik til hem op loop rondjes, wrijf over zijn rug, klop (mep soms) op zijn rug. Na een fles blijft hij een tijdje rechtop, maar zelfs als hij een uur rechtop gezeten heeft kan ik hem niet zomaar in bed leggen, vaak heeft hij zoveel spanning in zijn lijfje dat ik hem niet eens in bed kan leggen, echt zo stijf als een plank is hij dan.

Is er iemand die nog goede tips heeft om hem het boeren makkelijker te maken? Eind van de week moet ik stoppen met zijn medicatie (losec en motilium) i.v.m. de PH-metrie dus dan zal het wel helemaal drama zijn…

Hier ook zo’n strekker/rekker…Maar nog niet in die mate…

Een warme doek op zijn buik doet hier wonderen… of even op zijn buik leggen… (wat ie niet fijn vindt)

Fietsen met de beentjes na de voeding… (gelijk een leuk spelletje)…

of met de klok mee wrijfen over zijn buik… zijn wat trucjes die ik uithaal…

Als hij dan naar bed moet… zing/of neurie ik tegen hem tot ik voel dat hij ontspant… dan weet ik dat het goed is… Maar het kan inderdaad heeeeel lang duren…

1 kleine troost meestal rond de 1ste verjaardag is het weg… succes ermee… Het is zo zielig om te zien dat ze zich dan niet kunnen ontspannen. :hug:

Geen specifieke ervaring met reflux kindjes, maar bij krampjes werkt het normaal gesproken goed om:

• te “fietsen” met de beentjes zoals hierboven ook werd geadviseerd
  • warme kruik op de buik
  • kind niet rechtop tegen de schouder maar ietsjes “over” de schouder houden.
  • Kloppen op de rug van onder naar boven, met "bolle"hand en niet met vlakke hand. Zo klop je de boel los.
  • Voetmassage; pak het voetje met de ene hand vast, over de wreef (doe ik altijd met links) en wrijf met de duim van de andere (in mijn geval rechter) hand, stevig, over de onderkant van het voetje. Maak een circel met de duim en draai met de klok mee. Dit stimuleert de darmen (drukpunt voetreflexologie, zoals op plaatje)

[/url]

Kind op je knieeen zetten en onder de armpjes pakken, dan een klein eindje omhoog tillen (uiteraard wel zo dat het kontje nog op je knieen zit) en dan weer naar beneden en zo verder. Na de tijd eventueel nog even over je schouder. Werkt hier perfect!

Ook op de buik liggen werkt hier prima, maar nou ligt Teije graag op z’n buik dus dan is het makkelijk.

Succes ermee, kan erg frustrerend zijn!

Tjah goed laten boeren is moeilijk. Ik laat layla altijd op mijn schoot zitten. En dan hou ik haar vast onder haar kin. Ze zit dan als een soort komma. Zo komen de boeren het best en het snelst.

Ha daar was je weer, ik dacht al waar blijft ze :wink: . Merk ook wel dat hij beter boert als hij gaat zitten spelen, ik ga die komma van jou ook maar eens proberen…

:hug: ach wat lastig.

Ik weet dat Jorre als baby na zijn voedingen slecht kon boeren.

Ik legde hem met zijn armpjes omhoog in mijn nek daardoor rek je het middenrifje uit en zo kon Jorre beter boeren.

Dus armpjes wat omhoog houden als hij op schoot zit na zijn flesje??

Lastig hoor, zou anders ook niets weten :hug: Succes!

Mika is ook een moeilijke boerder.

Bij ons werken de tips van Fryskafaam goed.

En ook de komma van samara waarbij ik dan zorg dat de muis van mijn hand tegen zijn middenrif aandrukt. Zijn kin dan tussen duim en wijsvinger. :thumbup:

@Tante Soesa wrote:

Ha daar was je weer, ik dacht al waar blijft ze :wink: . Merk ook wel dat hij beter boert als hij gaat zitten spelen, ik ga die komma van jou ook maar eens proberen…

Ach jaaa… iets met schade en schande he :mrgreen:

Ontspannen voor een beeb met pijn is moeilijk. Ik gaf als ze echt over spannen was en als een stuk hardboard lag een zetpilletje ( paracetamol) En dan het all oude inslaap wiegen. In mijn armen was/is ze ontspannen ( op een gegeven moment eerst is het tegen stribbelen)

Succes meid, ik hoop dat er nu eindelijk wat uit de onderzoeken komt en voor jullie een uitrust periode aanbreekt :pray:

ik leg kyano op zijn rechterzij :mrgreen:

hij laat eerst na de fles zittend een klein boertje

dan leg ik hem op zijn zij en als ie dan een beetje begint te protesteren til ik hem over mn schouder en dan komen er meestal 3 tot 4 grote boeren

succes ermee :thumbup: