HELLLLLLLLP schuldgevoel

Hoi dames.

In september ben ik bevallen van een geweldig kereltje. Ik ben ingeleid omdat ik het HELLP syndroom had. Hiervan ben ik behoorlijk van de kaart geweest en heb ik een hele tijd niet echt bewust dingen meegemaakt, maar meer in een soort labiele roes. Geen normale beslissing kon ik nemen en nu, 4 maanden na de bevalling, heb ik daar eigenlijk nog steeds moeite mee. Nou ja, eigenlijk moeite met het gevoel dat ik niet de “juiste” beslissingen heb genomen. Mn ventje is een gevoelig mannetje en heeft in de eerste periode veel gehuild. Kennen jullie dit gevoel, het blijvende schuldgevoel omdat je het gevoel hebt dat je de dingen niet goed hebt aangepakt ?

Overigens gaat ons kereltje al weken fantastisch ! :inlove:

Ben heel benieuwd wat jullie ervaringen hiermee zijn

Teetje, ik heb geen ervaring met HELP, maar ik begrijp je schuldgevoel wel een beetje. Probeer je te richten op hoe het nu gaat, zodat je over een paar maanden in elk geval geen spijt hebt van deze tijd. En over die eerste maanden: je hebt gedaan wat je kòn, toch? Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan, zeg ik dan. Van een paar maandjes aanklungelen wordt je heus geen slechte moeder. Je zoontje zal zich er later niets van herinneren. Dus: lekker genieten nu van je ventje en gewoon doen wat je kunt :hug:

Schuldgevoel?? niet doen!!! Jij kan er helemaal niets aan doen dat jij je zo voelde. HELLP is een syndroom wat niet onderschat moet worden.

Zelf heb ik er geen ervaring mee, maar ik kan me voorstellen dat je je er schudig over voelt, maar echt jij kan er niets aan doen!!!

ik herken het gevoel…

tygo was te vroeg geboren,

ik lag op mijn eerste verlofdag in het ziekenhuis.

heb achteraf niet naar de bevalling toe kunnen leven,

en ik denk dat het daardoor komt, dat de klap achteraf zo hard aankomt

en je deste labieler bent…

bij jou was je bevalling ook ‘plotseling’, toch?