Vanavond heb ik Nina in bad gedaan en dit was nu de 2e keer dat ze helemaal in paniek raakte !
Ze is altijd heel graag in bad gegaan; spetteren, spelen, zelfs zeuren als ze eruit moest .
Maar sinds de vorige keerā¦ ik zette haar in bad en na een minuutje begint ze in paniek te raken en wil er uit! Ze zit in zoān badring, water heeft de goede temperatuur, haar gebruikelijke speeltjes in bad dus waar het aan ligtā¦ :think: ???
Ik dacht nog: zal wel eenmalig zijn, maar zo net gebeurde het dus weer. Krijg haar daarna nauwelijks afgedroogd en aangekleed omdat ze zo aan het huilen en spartelen is op de commode. En echt lekker uitgebreid wassen is er zo dus ook niet bij :? . Ze is ontroostbaar .
Iemand ervaring mee :think: ? Zou het helpen als ik haar in een klein badje zet? 's Morgens in bad doen (misschien was ze te moe)? Ik weet het echt nietā¦ en ze ging altijd zo graag in bad.
Zie nu al op tegen de volgende wasbeurt. Ik kan ze slechts niet meer in bad doen tot haar 3e .
Groetjes, Anne
onze middelste was wel wat ouder, maar heeft ook zoān fase gehad.
Hij begon al te brullen als hij het bad hoorde vollopen!
Wij hebben hem toen een tijdje gewoon gewassen en meegenomen onder de douche, want dat was wel goed.
Inmiddels gaat hij met alle plezier weer in bad gelukkig :thumbup:
Bedankt voor de snelle reacties!
Kreeg net van mān moeder de tip om ze morgen eens ādroogā in bad te zetten, dus een keer zonder water met kleren aan. Eens kijken hoe ze dan reageert.
En anders inderdaad onder de douche.
Ze had wel van de Sint de badvis van Vtech gekregen (met geluid, licht, enz). Die had ik de vorige keer heel even bij haar in bad gelegd. Merkte al snel dat ze daar wat onrustig van werd, begon te zeuren :? . Dus die vis er snel weer uit.
Daarna begon de paniek. Maar zou ze zich nu die vis nog herinneren :think: ? Dat ding heeft misschien 1 minuut in bad gelegenā¦
Ik heb mijn dochter naar een zeemeermin vernoemt en je raadt het: al dār hele leventje al PANISCH van angst voor water. Serieusā¦ Hoe tref je hetā¦
Ze was vooral panisch als ze zelf alleen in bad moest. Dus ik ben toen elke keer samen met haar in bad gegaan, zodat ze tegen me aan kon zitten en ik dār direct kon pakken als ze een beweging maakte waarbij ze onder water kon komen. Dat wou beter. Badringen etc heeft ze nooit wat gevonden.
Steeds spelletjes gaan doen in het water. Lekker spatten enzo. Ik ben nu bezig met het acceptabel maken dat er water op haar gezicht komt.
Heel langzaam en met ontzettend veel geduld en ook dat gaat steeds beter, maar heeeeeeel langzaam.
Verder gaat ze maar 2x in de week in bad. Ook om dār huid niet teveel uit te drogen wat de jeuk die ze a heeft ivm haar leverziekte nog erger kan maken. Maar ook vooral wel dus vanwege al die paniek.
Kort samengevat: respecteren dat ze bang is, niet onverwacht water over haar gezicht doen. En haar zelf het water zoveel mogelijk laten ervaren en vertrouwen.
Hopen dat het snel beter wordtā¦ ik heb wel oordopjes gedragen in de badkamer, omdat ze zo hard krijste dat ik er pijn in mijn oren van kreeg!
tygo heeft het ookā¦ zeer hartnekkige fase want dat het begon kan ik me niet eens meer herinnerenā¦
maar het gekke was dat hij dus wel in een zwembadje buiten wilde
dat was totaal geen probleem
nu was een paar maanden beneden bezig met dwijlen en klede hij zich uit en wilde hij in die emmer :roll:
heb hem mee naar boven genomen maar daar wilde hij dus echt niet in bad
heb toen het badje beneden neer gezet ( we hebben toch plavuize) en wonderbaarlijk daar wilde hij dus wel in bad en was hij er niet meer uit te slaan :mrgreen:
nu geeft hij zelf aan dat hij in bad wil ā¦ maar hij wil dus niet in de badkamer
nu is dat wel een rot klein hok dus kan me er ergens wel bij voorstellen dat je er een beetje klaustrofobisch van word :roll:
Hier met mijn zoontje ook meegemaakt, ongeveer in dezelfde leeftijdsfase.
Ik heb hem weer in het babybadje gedaan, dat vond hij na 2 x prima. Na een tijdje is hij samen met mijn of papa in het grote bad gaan zitten en zo opgebouwd in de badring.
Na een aantal weken ging het weer prima, nu is hij er niet meer uit te krijgen als hij eenmaal in bad zit. Zonder badring vindt hij het nog wel spannend, maar daar gaat zijn zusje nu in.
Haren wassen blijft een ramp, terwijl hij wel emmers met water over zichzelf heengooit, en bij de douche in het zwembad staat hij er ook heerlijk onder. De douche thuis, die wil hij (nog) niet.
Charlotte werd zich rond die leeftijd erg bewust van het schuim, en daar was ze heel bang voor.
Duurde even voordat we erachter waren, maar als ze dan haartjes had gewassen en er kwam schuim in bad raakte ze in paniek.
Of haar misschien ālosā in bad zetten, zodat ze vrijheid heeft?
(dus zonder badring)
Succes!
Groetjes, Marieke
Nou, het is vandeweek nog 1x goed gegaan :thumbup: ! Ik had de badring meer naar voren gezet (zodat ze niet teveel ruimte voor zich had). Ze keek wel een paar keer naar achteren en werd dan weer wat onrustig. Maar het ging goed .
Maar vanmorgen was het weer huilenā¦ niet zo in paniek, maar wat overstuur :? . En heb inderdaad ook het idee dat het door het schuim kwam wat ze plotseling achter zich zag :think: .
Ze zit op 't moment sowieso in een huil-fase :eh: ā¦ als ze haar zin niet krijgt, als ze iets niet mag, als ze verschoont wordtā¦ dikke tranen!
Ken ik van Teun helemaal niet, die vond het allemaal wel best :mrgreen: .
En zonder badring gaat echt niet; ze kruipt dan weg, blijft niet zitten en ik ben gewoon bang dat ze onderuit gaat :shifty: . Moet mān handen dan ook nog vrij hebben om haar haren te wassen.
Maar bedankt voor het meedenken :thumbup: !!
Dan misschien een badje zonder schuim proberen?
En pas op het laatst haartjes wassen en dan eruit, ziet ze ook het schuim wat daarvan komt niet meer
Wij hebben trouwens van die anti-slip sterren op de bodem van het badā¦ denk dat die van ons knettermesjokke wordt als ie zijn kont niet kan keren
En nu ga ik gauw slapen, jij ook he? Morgen weer werken Heb nog een vreselijke lange dag, want heb rapportgesprekkenā¦ :?
Hoe gaat het badderen, Anne?
Is toch nog steeds drama :? ā¦ maar ze wilde al die tijd ook niet verschoond worden, huilen om niks, zeuren, noem maar op!
Denk dat ze effe een flinke sprong heeft gemaakt want sinds gistermiddag is ze poeslief :mrgreen: . Gistermorgen ging het badderen nog niet goed; morgenvroeg eens kijken hoe het dan gaat.
Ik vind dat bij Nina heel duidelijk (of ik herken het beter bij een 2e). Ze is een week van slag af, dan gaat het een dag goed. Dan komt het āstaartjeā dat ze nog 1 of 2 dagen weer van slag is en vervolgens is het over. Sprongetje, om het maar even een naam te geven .
Vind haar in een keer ook weer ouder lijken, gek is dat!
@AnneK wrote:
Vind haar in een keer ook weer ouder lijken, gek is dat!
Ze is ook al bijna 1 jaar!!! :inlove:
Anne, zoooo herkenbaar!
Lars heeft precies dezelfde fase gehad. Ineens uit het niets moeite met in bad gaan. Terwijl hij dit altijd heerlijk vond. Maaaar ik denk dat het een fase is, want ineens ging badderen na een paar weken weer goed. Heb me er vreselijk druk om gemaakt, maar dat moet jij echt niet doen hoor! Het komt wel weer goedā¦