`Word helemaal gek van Jasly als zij iets niet mag dan word ze aggressief! Ze gaat met iets gooien of ergens met dr vuisten tegenaan slaan of ze slaat mij!!!
Waar leert ze zulke dingen!
Ze gaat maar 1 keer in de week naar de kdv!
Snap helemaal niks ervan!
Of is het weer een periode!?
Want vind dit echt niet normaal.
Hoe kan ik het beste erop reagere?
Negeren of boos/streng toespreken?
Want heb alle2 geprobeerd maar helpt helemaal niet…
En ze doet het alleen bij mij, Bij dr vader probeert ze het niet eens!
Ben ik te soft dan?
Het gebeurd de laatste tijd echt te veel!
Verder is het echt een super lief grappig spontaan meisje…
Daarom snap ik het gewoonm niet.
Ze is ook gewoon veelste zelfstandig en slim voor dr leeftijd en nu doet ze ineens zo…
Alvast bedankt voor de antwoorden…
Groetjes Jeanette
In elk geval NIET toegeven.
Te vaak zie ik moeders met de moed der wanhoop dan denken… nouja, vooruit dan maar, hier heb je… (datgene wat eerder niet mocht, niet kreeg enz)
Want dan leert ze dat haar buien effect hebben en zal ze het zeker niet laten.
Hoe klein ze ook is, het beste is toch haar beide handjes vastpakken, door je knieen gaan en haar zeggen, Nee Jaslyn, mag niet!
Niet te veel woorden gebruiken, dan word het te groot om te begrijpen. Kort zijn.
Daarna kun je voordoen wat WEL mag, een alternatief bieden.
Ga niet zeggen dat ZIJ niet lief is, kinderen zijn daar gevoelig voor.
Benoem wat ze doet en dat DAT niet mag,
Jaslyn mag niet slaan, Jaslyn mag niet schoppen, Jaslyn mag niet hard gillen… zo meer.
Helpt dat niet, dan haar optillen en ergens in een rustig hoekje neerzetten en jezelf omdraaien en weglopen.
Komt ze naar je toe en gaat ze verder, herhalen.
Op deze leeftijd is het herhalen herhalen herhalen.
Michel heeft die buien ook, hij spartelt dan zo wild als wij hem tegenhouden dat hij ons regelmatig daardoor een kopstoot geeft.
Maar we blijven herhalen en blijven hem afleiden…
sterkte ermee… ze zeggen wel eens… een garnaal heeft ook een hoofd :mrgreen:
eh… ik ben nogal dement momenteel… zie dat ik je dochter meteen maar even een letter extra gegeven heb… moet Jasly zijn natuurlijk… solly :shifty: :oops:
Hier hetzelfde (gehad). Ik ging dan voor Yes zitten, pakte zijn arm vast en sprak hem streng toe.
Nu gaat hij na twee waarschuwingen ‘in de hoek’ en moet zeggen… de eerste paar keer, was een ramp.
Maar nu blijft hij daar ook zitten en als ik hem ga halen zegt hij netjes… sossy mama…
Maar BLIJF consequent, dat is het aller belangrijkste. Wat vandaag niet mag, mag morgen ook niet (ook al ben je dan moe, ziek enz…)
Succes!
Bedankt voor jullie antwoorden,
Ik vind het zo erg moeilijk om consuquent te zijn.
Ik wel heel erg, maar manlief niet.
Daarom doet ze dit vooral bij mij.
Krijg ook vaak van die reacties van"ach geef het nou maar aan dr"
En dan geef ik toch weer toe.
Ik weet dat ik dat dan niet moet doen.
Maar de meeste keren en vooral nu zij dit gedrag vertoont ben ik wel erg duidelijk tegen haar.
Het is soms erg zwaar als ik ergens druk mee bezig ben of aan de telefoon ben met een instantie ofzo.
Ik hoop dat dit gedrag snel weggaat.
En ik weet nu dat ik daaraan moet werken.
Bedankt voor jullie reactie.
Groetjes Jeanette
eh…
Ik heb er 1 van 5, 1 van 4 en dat dat onderkruipseltje genaamd Michel :mrgreen: Maar geloof me, het gaat NIET over.
Ze probeert de eerste grenzen uit en dat gaat niet gepaard zonder hobbels in het pad.
Maar die grenzen verleggen ze naarmate ze ouder worden.
Nu is het nog relatief simpel, een speeltje wat ze wil, niet naar d’r bedje willen terwijl jij ziet dat ze moe is, aan spullen zitten die jij graag Jasly vrij houd enz.
Maar als ze ouder worden dan is het om tv kijken, bedtijd oprekken, dingen niet willen eten, de schoenen niet aan willen doen als je haast hebt enz.
Echt hoor… over gaan doet het niet, het verandert alleen naarmate ze ouder worden naar andere “issues”
Veron ging met een jaar op de trap … en moest daar dan ook echt een min blijven zitten. Er af terug zetten en weer nieuwe ingang 1 min. Ze zijn nog klein maar weten zo goed wat ze doen!
kan natuurlijk ook in een hoekje, stoeltje of wat dan ook
@Cell wrote:
eh…
Ik heb er 1 van 5, 1 van 4 en dat dat onderkruipseltje genaamd Michel :mrgreen: Maar geloof me, het gaat NIET over.
Ze probeert de eerste grenzen uit en dat gaat niet gepaard zonder hobbels in het pad.
Maar die grenzen verleggen ze naarmate ze ouder worden.
Nu is het nog relatief simpel, een speeltje wat ze wil, niet naar d’r bedje willen terwijl jij ziet dat ze moe is, aan spullen zitten die jij graag Jasly vrij houd enz.
Maar als ze ouder worden dan is het om tv kijken, bedtijd oprekken, dingen niet willen eten, de schoenen niet aan willen doen als je haast hebt enz.
Echt hoor… over gaan doet het niet, het verandert alleen naarmate ze ouder worden naar andere “issues”
Helemaal eens met Cell.
Mijn eerste reactie op je openingspost was dan ook: wacht maar tot ze drie is… :mrgreen:
Maar inderdaad wat Cell ook al zegt: consequent blijven en duidelijk benoemen wat ze fout doet.
Succes ermee! Het kan soms zo vermoeiend zijn he, die constante strijd…