(hele vroege) miskraam ivm tekort foliumzuur?

Weet iemand of dit verband kan hebben? Of dat dit alleen ter voorkoming is van openruggetje, hazenlip etc.

Niemand?

Of zal ik het zetten bij “als het zwanger worden wat langer duurt”?

miskramen treden op als de natuur vindt dat dit kindje helaas niet levensvatbaar is…

aangezien er kinderen met open ruggetjes (en en zeker bij een ) hazenlip geboren worden zal de vroege miskraam zeer waarschijnlijk een andere reden hebben.

foliumzuur verlaagd de kans op, 100% is het niet.

erfelijke redenen verhoogd de dosis van 0.4 naar 5 mg per dag en dan nog is het Niet 100% te voorkomen.

dus ja, foliumzuur tekort KAN een reden zijn maar lijkt me een heeeeeeeeele kleine kans.

er zijn 1000-den andere veel betere redenen te bedenken :-*

nee hoor foliumzuur niet nemen is geen kansverhogend voor een miskraam ,

een miskraam is de oorzaak vaak voor aanleg, de groei, of de innesteling die niet goed lukt.

Bedoel niet het niet nemen, maar als er uit bloedonderzoek blijkt dat je een tekort hebt aan foliumzuur. Misschien dat dit wat duidelijker is (had niet bij stilgestaan dat het zo opgevat kon worden)

En thanx voor de antwoorden.

@anjelique! wrote:

Bedoel niet het niet nemen, maar als er uit bloedonderzoek blijkt dat je een tekort hebt aan foliumzuur. Misschien dat dit wat duidelijker is (had niet bij stilgestaan dat het zo opgevat kon worden)

En thanx voor de antwoorden.

Meid, geen idee. Heb je het gevoel dat dit jou overkomen is?

een b11? (foliumzuur) tekort staat vaak in combi met meerdere vitamine tekorten…

hoge inname van vit c kan foliumzuur verlagen

b tekorten moeten op de juiste manier geprikt worden, met ook oog voor de voorraad en (op cel nivo)

ff met je arts overleggen en (tijdelijk?) 5 mg slikken

ik moet ook buiten de zwangerschap 5 mg slikken , mijn hele leven lang

:-*

excuus idd zoals je nu zegt lees ik ook anders,

euhm ja ikmoet eerliojk zeggen dat ik het niet weet, maar mag jeik jeeen tegenvraag doen ?

Kijk mijn ha zei dat een mk er niet de oorzaak er van kon zijn wel kon het zo zijn dat de mk een tekort veroorzaakt heeft,

dus mijn vraag had je foliumtekort voor de mk al ( weet je dat) of is het getest ná de mk,

En als dit na die tijd gedaan is is er dan oook getest op b12 ?

Tijdje terug kwam de huisarts hiermee, maar zij is niet op de hoogte van de vroege miskramen (of hoe je het moet noemen…)

Het is zo dat ik 1e keer 1 maand later ongesteld werd, 2e keer 3 weken en laatste keer eigenlijk een week, maar wel met positieve testen en de laatste 2 keer binnen een half jaar…

Dus ik was zelf aan het “dokteren” en bedacht me eigenlijk dat er vaak foliumzuur geadviseerd wordt 3 maanden voordat je zwanger wordt en erna (zeg maar) dus dacht omdat de huisarts mij gewezen had op het tekort dat het misschien een verband had.

Maar ben geen hardloper naar de huisarts, wereldmens, maar heb het eigenlijk te druk gehad met andere ( :? ) en had niet verwacht dat dit zo elke keer zou lopen.

Dit is even duidelijker nu he 8)

hoge inname van vit c kan foliumzuur verlagen

Dit doe ik vaak als ik last heb van mijn blaas icm heel veel water drinken.

Kijk maar even bij je andere topic in als zwanger worden langer duurt. Misschien is het een optie om toch te laten testen op bloedstollingsfactoren? Vit B11 tekort en bijkomende tekorten leveren vaak meer en duidelijker ‘klachten’ op. Bianca heeft daar nog wel een site van voor je als ik me niet vergis…

Thanx voor de antwoorden, denk dat een bezoekje aan de huisarts wel eens verstandig is nu.