Hele snelle bevalling 1e keer...2e keer thuis of zkh??

Advies gevraagd!

Ik twijfel of ik thuis ga proberen of meteen voor ziekenhuis kies. De 1e bevalling was een soort snelle turbofilm, korte samenvatting (of misschien toch lang haha):

Hele dag wat gerommel, af en toe een kramp, niks noemenswaardigs, lekker gewinkeld, naar ouders, naar vrienden, op ons gemakje bosche bollen zitten eten :drool: , die avond in bad maar niks van echte bevalstartsignalen…dacht ik… :mrgreen: Wel naar bed gegaan zo van het zou wel eens kunnen dat het gaat beginnen, maar geen regelmaat, dan weer 8, dan weer 15 minuten tussen de krampjes en dus lekker gaan slapen om 22 uur, niks te puffen, niks van echt werk. Om 0.30 wakker geworden van zeker weten een wee, die meteen gevolgd werd door meerdere om de 3 min. Vk gebeld, al na 20 min want vond t echt rap gaan. Die zei dat ik geen echte weeen had zolang ik nog kon praten (wel dus :wall: ) en douche advies met uurtje aankijken, terugbellen bij bloed of bijzonderheden. Onder de douche was t al om de 1,5 minuten en ik had persdrang, al dacht ik dat dat nog niet kon. Dacht ik haha :roll: . Telefoon uit hubs handen gepakt, vk gebeld en gezegd dat ik ook bloedverlies had (kreeg ik onder de douche) en die kwam dus meteen. Dat was zo rond 2 uur. Toen had ik dus al volledige ontsluiting, vliezen werden gebroken, alleen was t vruchtwater zo groen als erwtensoep en dus moest ik meteen mee in haar auto naar het zkh. Hub moest maar nog wat spullen pakken en er achteraan komen, ik mocht niet meer met hem mee. Ziekenhuisrit was een soort film en ik maar persweeen wegzuchten, poehee! Daar aangekomen gaan liggen, zagen het hoofdje al en mocht dus meteen gaan persen, waren om 2.40 in t zkh en 3.07 was dochter er. Al met al in dus zo’n 2,5 uur tijd van 1e echte wee af gezien.

Nu dus de vraag…wat doe ik nu? De meeste gevallen is een 2e bevalling sneller, kans is in ieder geval heel groot. Ik heb zoiets van thuis proberen, maar wat als het weer zo snel gaat, of sneller…dan zit ik met een dochter die ergens heen moet en als ik toch nog naar het ziekenhuis moet weer zo’n zkh race?? Andere kant, wat als het weer zo snel gaat, hoe weet ik dan wanneer ik 5 cm heb en naar het zkh mag…vorige keer zat ik ook na ee uur aan 10. (achteraf denk ik dat ik die dag al ongemerkt bezig ben geweest en zo misschien wat cm heb gecreeerd ofzo)

Wat zouden jullie doen? Hub wil liever zkh, maar die wil vooral een keuze die ik prettig vindt.

Alvast bedankt!

hier ook snelle ontsluitng :slight_smile: en beide keren toch ziekenhuis gekozen…

maar goed wij wonen op 15/20 min afstand van zkh ( bij geen spits)

dus dat is te doen…

enne ik zat met mijn vk te praten onder de weeën en die zei dat ze niet kon geloven dat ik ondertussen de weeën zat te verwerken…hahaha

ze vond me zo rustig…

( had heel de zwangerschap al pijn…dus dat kon ik nog wel handelen… tot de vliezen werden gebroken toen ging het praten niet meer :wink: :mrgreen: )

ik heb ook 2 snelle bevallingen gehad. eerste 4 uur en 2e ook nog geen 2,5 uur.

de kans zit er dus in dat deze nog sneller gaat.

maar voor mij lekker weer een thuisbevalling. als het aan mij ligt.

maar ik heb bij de andere 2 dan ook niet naar het ziekenhuis gemoeten dus misschien dat daarom de beslissing makkelijker is.

wbt de kids heb ik mn moeder en de buurvrouw die er binnen 2 minuten zijn als het moet en als de kids slapen laat ik ze lekker slapen.

Ik laat het gewoon weer op me af komen.

ik zou toch gaan voor het geen jouw het prettigst lijkt.

verloskundige zal nu elk krampje ook wel serieuzer nemen lijkt me , en jij zelf ook haha.

suc-6 met je beslissing en bevalling

Ik heb ook een hele snelle eerste bevalling gehad.

Ook te snel voor dochterlief. Heeft wat opstart probleempjes gehad toen, en we hadden eigenlijk naar het zkh gemoeten maar goed het ging te snel.

En toch, ik kies nu weer voor een thuisbevalling.

Binnen een kwartier kunnen we vanaf hier in het zkh zijn, de ambulancepost zit hier vlakbij, zij kunnen binnen 3 minuten hier zijn.

De vk heeft mij op het hart gedrukt direct te bellen als ik denk dat er iets aan de hand lijkt te zijn.

Ik vond het wel even een lastige keus maar ik voel hier toch goed bij…

Hier ook 2 snelle bevallingen. de eerste ook 2,5 uur en de tweede 2 uur. Alle 2 thuis. Ik heb bij de alle eerste kramp die ik voelde op de gok mijn schoonouders op gebeld (ik wist niet of het een wee was) om Juul op te halen. En ik heb meteen de vk gebeld, dat hadden we afgesproken. Maar aangezien het nog geen echte weeen waren maar hele vage krampjes net als of je ongesteld wordt. had ik om 22.15 nog niks geen ontsluiting. Om 23.30 wist ik zeker dat het weeen waren, ze kwamen opeens ontzettend snel achter elkaar. En toe ging het snel. Imme had ook in het vruchtwater gepoept maar gelukkig mocht ik thuis blijven omdat ik volledige ontsluiting had. om 1.11 is Imme geboren. Dus ik ben in 2,5 uur tijd van geen ontsluiting naar geboorte Imme gegaan…

Jij moet zelf kiezen waar jij je prettiger bij voelt.

Heb ook snelle bevallingen gehad, maar alle 3 keren thuis. Rondgelopen tot 8 cm (toen werd ik getoucheerd, ben maar blijven liggen en daar waren ze :wink: ) Dus ik zou niet naar het ziekenhuis wíllen. Maar dat is míjn verhaal: het is alle keren zo mooi, relaxed en ‘snel’ gegaan, dat ik echt niet in de auto naar het ziekenhuis had willen zitten.

En zéker omdat het snel ging (Bij de eerste wist ik niet eens of ik nou wel echt aan het bevallen was, en heb de vk laten komen om te kijken of ik überhaupt al ontsluiting had. Ja dus, 8cm, en mócht niet eens meer naar het ziekenhuis) wilde ik thuis blijven. Ook om het feit dat wanneer het ‘duidelijk’ is dat het echt is begonnen, de kleine er ook zo kan zijn en ik dus nog voor het ziekenhuis beval :stuck_out_tongue:

Maar je moet echt doen waar jij je prettig bij voelt. Voor je dochter: heb je iemand die stand by is om haar op te vangen? Hier zijn de kids altijd thuis bebleven, ben ook 3 keer 's avonds bevallen (dus twee keer dat hun in bed lagen) Ideaal! Maar je hebt het niet voor het zeggen, dat weet ik :wink:

Mijn tweede kwam in 1.5u (de eerste in 3.5u, maar dat was ingeleid).

Waarschijnlijk had ik nog eerder kunnen bevallen, want ik kreeg al persdrang in de auto, dat kon ik nog wegpuffen, maar toen ik uit de auto stapte op de parkeerplaats van het ziekenhuis, kon ik het niet meer houden.

Het heeft dus niets gescheeld, of Jayden lag op de parkeerplaats :shifty: 6 min nadat ik in t zkh binnen liep was Jayden geboren, en dat is inclusief de tijd om mijn kleren uit te trekken en te gaan liggen :lol:

Als er een volgende keer komt overweeg ik toch maar om thuis te blijven :wink:

Bedankt voor de reacties!

Ik denk dat ik het liefst thuis blijf. Het loopt zoals het loopt, zo nuchter ben ik dan wel, maar ik vraag me dus wel af, als ik kies voor het zkh en ik mag pas bij 5 cm gaan, en het zou weer zo snel gaan, dan weet ik dus niet wanneer het menes is zeg maar. De vk kwam en toen was het al 10, dus dan zou ik nu misschien ook pas bij zover naar het zkh gaan, het niet eerder wetende zeg maar, en daar zie ik dus tegenop, weer die rit zoals toen, overleef ik wel, maar liever niet haha!

Het zit m dus meer in, wat als ik kies voor zkh, dan weet ik niet wanneer ik kan gaan, dan zijn we dat punt misschien al voorbij, snappen jullie?

Dochter kan opgehaald worden, ouders zijn binnen 10 min hier. Ik durf het niet aan om haar thuis te laten, stel dat ze wakker wordt, of we moeten toch ineens naar het zkh, dan zit ik in korte tijd met dat “probleem”.

Ik denk dat ik het meeste voel voor thuis, maar misschien moet ik dan de vk vragen of ze meteen komen zodra ik bel en dan ook meteen dochter op laten halen, ook al weet ik dan misschien niet of het al echt werk is.

Nu lees ik hier dat mensen met 10 niet meer naar het zkh mochten, ook met kinderen die in het vruchtwater gepoept hadden, ik moest dat dus wel. Zou dat per vk schelen? Achteraf denk ik dat de vk ook allemaal niet zo in de gaten had hoe snel het ging, daar zijn we dan nu op voorbereid.

We zijn in kwartier in het zkh, behalve in de spits, daar ben ik niet zo bang voor.

Ik dub nog even verder…

Ik had back-up in huis: mijn moeder was er 2 keer bij en derde keer beneden, en mijn vriendin was er een keer bij. Dus als het nodig was vingen die de kinderen op.

En ‘mocht’: Toen de vk de eerste keer kwam en ik op bed ging liggen om getoucheerd te worden, vroeg ze: "waar wil je bevallen, thuis of ziekenhuis?’ Ik was een beetje verbaasd over de vraag, omdat ik allang had aangegeven dat ik thuis wilde bevallen… En toen zei ze"Ja, dat denk ik ook, je hebt al 8cm :mrgreen: ’ Dus als ik naar het ziekenhuis wilde, kon dat denk ik wel, maar was gewoon niet nodig en wilde ik niet :wink:

En precies zoals jij nu beschrijft, had ik geen zin om met weeën te gaan reizen, als het niet nodig is. Dat ie in het vruchtwater poept, valt nooit te voorspellen natuurlijk :wink:

Als je het meest voelt voor thuis zou ik idd ook voor thuis gaan. Afspreken dat de vk direct komt als je belt en zelf dus bij de eerste wee bellen. Dan komt het vast goed :thumbup:

Ik wil zelf ook weer thuis bevallen. De eerste duurde heeeeel lang, een uurtje of 30…de tweede was er binnen 3 uur :shock: Dus hier ook best kans op een vlotte derde. Maar hier in de straat woont een vriendin die een jaar geleden is afgestudeerd als vk en ik wil haar wel bij de bevalling. Kan ze er ook lekker snel zijn :thumbup: