Hele hevige krampjes

Ik heb in het topic verborgen reflux al een paar keer geschreven over mijn zoontje die erg onrustig is. Ik denk dat we er nu wel uit zijn wat het probleem is (voor zover we dat kunnen weten). Volgens ons heeft ie last van krampjes en sinds vanavond ook wel heeeeel erg.

Hij krijst en blijft maar krijsen, krijsen en krijsen. We worden er helemaal gek van, maar ja voor hem is het erger.

Hij krijgt standaard voeding met Nutriton vanwege verborgen reflux. Nu is die verborgen reflux zo goed als over sinds we polysilane gebruiken. Nu ga ik bij de volgende voeding geen nutriton meer in de fles doen, want dat veroorzaakt die krampen volgens mij.

Overal lees ik dat wanneer ze last hebben van krampjes dat je ze dan juist niet moet voeden, maar hij moet toch wel gewoon eten. Wat zouden jullie doen?

Volgens mij bedoelen ze met dat niet voeden bij krampjes, dat je ze niet uit troost gaat voeden (want dan zijn ze vaak even stil en lijken weer tevreden), omdat je ze dan soms teveel kunt geven en ze juist daar weer extra krampjes door krijgen, omdat het buikje dan nog voller komt te zitten. Maar verder kun je volgens mij gewoon voeden hoor, ik doe het niet anders of hij wel of niet krampjes heeft.

saar heeft alleen last van krampjes als er wat lucht dwars zit , ik neem haar dan op schoot zoals ik haar normaal zou voeden maar dan geef ik haar haar speentje zodat ze kan soppen omdat ze dan de pijn prberen weg te zuigen en dan maak ik van mijn hand een vuist en vrijf ik met de bovenkant van mijn vingers met de klok mee over haar buik…

dame word er erg rustig van en dan voel ik de lucht ricting de uitgang borrelen tot ze een scheetje laat en dan is het over …

weet dat een scheetje en krampjes verschillen maar miss helpt het wel :wink:

Heeft ie moeite met zijn stoelgang of elke dag een mooie hoeveelheid?

Anders zou voeding met johannesbroodpitmeel kunnen helpen, dat helpt tegen spugen (beetje reflux) en zorgt voor een slappe stoelgang.

Ik moet zeggen dat ik niet weet wat verborgen reflux is. Ik zie het als bijna spugen.

Dat niet voeden-advies heeft waarschijnlijk te maken dat de slokdarm geen pijn doet zolang de niet-zure vloeistof naar beneden gaat i.p.v. een zure vloeistof omhoog. Zolang je kind drinkt, spuugt het niet, maar na het drinken volgt meestal het spugen, dus meer drinken is meer spugen/spuugneigingen.

Het klinkt heel vervelend om te moeten wachten, maar het is heel normaal dat kinderen tot een maand of drie last van buikkrampjes hebben. Vaak is het uitvinden hoe je het kind na een voeding of bij krampjes het beste kunt vasthouden om de pijn te verlichten.

Succes en sterkte.

Onze zoon heeft vaak s`avonds krampjes. En dan ook echt keihard schreeuwen. Ik probeer dan altijd de speen in te doen, omdat ze dan zuigbehoefte hebben. Maar soms loop ik er ook mee door de kamer.

Vaak door de flesvoeding hebben ze meer last van krampjes. Onze zoon kreeg eerst ook nog Forte erbij en dat was helemaal een ramp. Hij kreeg heel erg last van harde ontlasting en nog meer krampjes. Nu zijn we weer overgegaan naar de standaard en nu gaat het weer beter.

Oh ja, gebruik je ook infacol? Dat helpt bij ons wel.

Bij onze Stijn hielpen de druppeltjes van vsm cinababy een beetje en wiegen en zachtjes tikken onder zijn billetjes. Ook hielpen wij hem af en toe met de thermometer omdat zijn stoelgang niet echt liep. (geen advies van cb hoor, maar het hielp :wink: ). Weet je zeker dat het verborgen reflux is? Mijn neefje heeft een zoontje waarbij zijn maagklepje niet goed werkte en alles bleef hangen en hij dus steeds honger bleef houden en alles terugspuugde. Kindje is geopereerd met 3 weekjes en het gaat nu :thumbup: . Niet om je bang te maken hoor, maar het is zo vervelend dat als je bij het cb komt en ze zeggen weer tja dat hoort erbij de eerste maanden, terwijl het misschien te verhelpen is.

Groeit Stijn wel goed??? Daar hangt het natuurlijk ook vanaf of hij wel of niet extra gevoed kan worden ja of nee.

Succes ermee.

Mijn dochtertje had dus reflux en kon alleen maar huilen en spugen (het brandt natuurlijk enorm in de slokdarm). Voeding verzacht dat brandende gevoel, vandaar dat die kindjes extra vaak gevoed willen worden. Alleen begint de ellende snel weer van voor af aan.

Wij kwamen er pas met 6 weken achter, omdat het de eerste was en wist ik veel hoeveel baby’s normaal huilen en wat ze spugen. De huisarts vond haar er gezond uitzien en hielp ook niet verder. Pas later bleek dat ze amper aankwam. Maar met die verborgen reflux is het natuurlijk nog moeilijker te controleren of het echt over is en of hij daarom huilt of dat hij krampen heeft. Wij gebruiken trouwens ook infacol, volgens mij helpt het een beetje.

Onze dochter heeft hevige reflux (nog steeds jammer genoeg) en toen we met 4 maanden voor de 2e keer opgenomen waren in het ziekenhuis ivm dat ze weer afgevallen was hebben we aangedrongen te testen op koemelk allergie. Ik had van cb, huisarts en zelfs de kinderartsen al verschillende malen gehoord dat het dat echt niet kon zijn omdat ze borstvoeding kreeg en geen huiduitslag had en dat we eigenlijk weer naar huis mochten toen ze weer een beetje was aangekomen en dat de krampen niet hun eerste prioriteit was, dat was de reflux en dat de verpleging het niet gezien hadden. Dus wij de verpleging erbij geroepen tijdens het krijsen krijsen en krijsen en nogmaals aangedrongen dat we het onderzocht wilde hebben en onze eigen kinderarts was het daarmee eens.

Na 3 dagen koemelkvrij nergens meer last van, geen kramp meer tot ze ook een soja allergie had ontwikkeld en nu met het introduceren van verschillende voeding soms nog heftige reactie met krampen, nooit huiduitslag, soms diaree. De ka heeft de vorige keer ook gezegd dat zij ervan geleerd hebben door niet alleen op de huiduitslag af te gaan, ‘ze’ vinden nl. altijd dat er 2 reacties moeten zijn, terwijl onze meid 1 hele heftige had. Ook was er in onze familie niet echt voedings allergie dus werd daar eigenlijk niet over nagedacht Dus na 4 maanden krijsen waren wij er helemaal vanaf.

Nu zeg ik niet dat die van jou het heeft, want hele kleine kindjes hebben idd krampen, maar ik zou het toch laten uitsluiten als je het idee hebt dat dat het misschien is. Wij balen dat we het niet eerder door hebben gedrukt, het is zo simpel te testen en onze meid heeft 4 maanden voor niks pijn geleden. Als het er net in ging door de reflux en na een uur door de vreselijke darmkrampen die stevast 1 a 1,5 uur na de voeding hun hoogtepunt bereikten.

Hoop dat jullie snel iets vinden, want het hakt er op een gegeven moment echt in als het niet minder wordt :hug:

hallo.

als ik jou was zou ik infacol eens proberen ik herken je probleem maar al te goed, wij kwamen er achter dat onze jongste een verborgen reflux heeft toen hij 5 weken oud was. (nu 11 weken)

we zijn met hem bij de kinderarts geweest medicatie gekregen ging iets beter maar was nog altijd niet perfect.

toen hoorde ik op het kinderdagverblijf waar onze andere kinderen heen gingen van een ouder over infacol en dat het bij hun heel goed werkte ik dacht bij mezelf ik kan het altijd proberen misschien helpt het misschien ook wel niet.

en ben nu anderhalve week bezig met de infacol en ik zie gewoon dat mijn zoon ontzettend veranderd is…

hij huilde voor de medicatie van de kinderarts gemiddeld 16 uur per dag.

met medicatie huilde hij nog 5 a 6 uur per dag.

en nu hij infacol krijgt is het alleen nog bij het in slaap vallen, denk dat het nu nog 1 a 2 uur per dag is en op een slechte dag misschien een keer 4 uur.

ik geef hem voor elke voeding een pipetje met infacol en het helpt bij ons heel erg goed…

hij krijgt qua voeding op friso normaal met nutriton. en hij groeit als een kool en is nu heel tevreden.

hij lacht nu heel veel en kletst me de oren van me hoofd

ik zou zeggen probeer het als je op infacol googleed dan kan je de site zo vinden en daar staan de verkooppunten wel op.

groetjes maaike

Hallo,

Ons meisje had ook behoorlijk last van krampjes, krijst alles bij elkaar, soms de hele nacht.

Hebben iom de verloskundig Infacol gehaald, hielp erg goed. Daarnaast fles van Born free gekocht. Alles bij elkaar zag je echt een verbetering.

Ze ging er wel behoorlijke scheten van laten :lol:

Nu gestopt met de Infacol en ze heeft nergens last meer van, gelukkig.

Sterkte met uitvogelen wat bij jullie werkt!!!

Annika heeft ook “ergens last van” in de avond uren. Maar we twijfelen of het krampjes zijn, want waarom dan alleen in de avond?

Het arme meisje gilt en krijst wat af :cry: En als ouders voel je je op den duur zo moedeloos en machteloos…

Johannesbroodpitmeel hebben we al geprobeerd. En het hielp, want het spugen is over. Maar het huilen blijft. Het is nu zelfs erger sind we over zijn op nutrilon omneo 1. We vogelen wat af…maar wie weet zitten we helemaal fout en is er heel iets anders aan de hand…

Misschien heeft het te maken met het wisselen van voeding. Moet haar lijfje daar even aan wennen!!!

krampjes kan trouwens wel alleen in de avonduren hoor. Had ons kleine meisje ook. Overdag was het goed, maar 's avonds en 's nachts was het drama

Lastig hé als je kleintje zo huilt…

Sterkte…

Even buiten voeding/reflux om:

Hoe is de drinktechniek?

Want als een kind “slordig” drinkt (vacuum vaak loslaten, klakkend drinken, morsen) dan wordt er veel lucht meegeslikt wat ook krampen veroorzaakt.

Boert hij goed op na de voeding?

floris had dit ook toen hij heel klein was nog…ik ben toen overstapt van de normale voeding naar nutrilon omneo en binnen een dag was het over.!!

ook is het flesje is heel belangerijk…bespaar niet op flesjes en neem er een die geen lucht doorlaat zoals bv de S fles van difrax.

veel succes :hug:

Door nutritton had nienke ook ontzettend veel last van krampjes…Dat weg gelaten en het gaat beter…Te samen met Sap-Simplex zijn de krampen zo goed als weg!!

Succes!

Ik zou je omneo en sab simplex adviseren, hier hadden we het zelfde probleem! :hug:

Denken hier dus mensen dat nutriton krampen veroorzaakt?

We geven hypoallergeen met dus nutriton vanwege het vele spugen. Dat helpt echt en ontlasting wordt er juist heel dun door. Bij oudste werkte het ook.

Maar wat krampjes betreft, fietsen met de beentjes, buikje masseren en niet teveel lucht en niet teveel voeding helpt allemaal eventueel. En tja, bij oudste hielp cinababy niet, maar asl ik dat deze mop geef is het binnen paar minuten stil in de meeste gevallen :think: