hele familie na de geboorte baby bewonderen of niet?

Hoi,hoi,



Ik dacht laat ik hier eens aan jullie vragen wat jullie van het volgende zouden vinden als dit bij jullie ook zo zou zijn:



Ik was beide keren precies in de vakantieperiode: augustus, uitgerekend.

Nu is het zo dat mijn oudste zus beide keren, net haar vakantie had geboekt in die tijd, samen met vriendinnen.

Zij was er dus beide keren na de bevalling om onze baby te bewonderen niet bij…de rest vd familie en schoonfamilie dus wel

De oudste van ons was ook nog eens het eerste kleinkind bij ons in de familie. Ik heb dit toch altijd wel jammer gevonden.



Groetjes van mij

Mijn moeder, broers en zussen hielden er telkens rekening mee en dat was wel fijn.

Ik zou het niet zo erg vinden moest er één van mijn zussen of broers niet meteen bij zijn maar ik zou het zeker weten heel erg jammer vinden moest mijn moeder die periode op vakantie zijn!

Nou…het kan nog erger:

Mijn vriendin vertelde in Januari aan haar moeder dat zij 17 September uitgerekend was en haar moeder boekte vervolgens in Februari een reis naar Turkije.

Je raad het al, de terugreis zou op de uitgerekende datum plaatsvinden :wall:

De thuisbevalling ging op zich goed maar J. kreeg naderhand een fluxus en belandde alsnog in het ziekenhuis en had de hulp en steun van haar moeder best kunnen gebruiken. (de baby is twee dagen voor de uitgerekende datum geboren)

J. dus kwaad op haar moeder…moeder was niet te bereiken omdat ze haar mobiel uit had staan.

Voor sommige mensen gaat hun eigen leven blijkbaar gewoon door…

tja ik was eerste keer op 29 juli uitgerekend en bij Xander op 28 juli.

Bij Merijn beviel ik precies op de 29e en gelukkig was iedereen er toen nog net… paar dagen later gingen er diverse mensen uit mijn familie op vakantie en mijn beste vriending vertrok voor onbepaalde tijd naar Bali. Maar die heeft Merijn toen nog net even kunnen bewonderen voor ze weg ging.



Mijn ouders gingen overigens niet weg in die tijd, want die wilden omstreeks mijn uitgerekende datum echt niet ver weg zijn



Dit keer was mijn broertje op vakantie tot 23 juli. Hij belde me iedere dag en hoopte dat ik niet eerder zou bevallen. Hij was er dus gelukkig wel bij. Mijn schoonouders kwamen net 1.5 week voor mijn uitgerekende datum terug van vakantie. Maar weer andere mensen van de familie waren er weer niet, tantes enzo…Die kwamen gewoon een paar weken later… maar dat vond ik niet erg…

Ik was 7 februari uitgerekend en mijn moeder zou alleen op vakantie gaan naar haar vriendin in zuid afrika. Tot 3 februari. Ik heb haar gezegd dat ik het niet erg vind, en haar haar reisje naar haar vriendin gunde. Dus zo gegegd zo gedaan mijn moeder zou gaan boeken, en toen besloot haar vriendin met kerst hierheen te komen dus zij hoefde in januari/februari niet weg. Nu ben ik twee weken later bevallen dan de uitgerekende datum, maar ik was erg blij dat mijn moeder thuis was. De bevalling wat totaal niet goed ging heb ik alleen gedaan samen met mijn vriend maar dit wilde ik ook en heb mijn moeder gelijk toen ik uit de uitslaapkamer kwam gebeld en ze is gelijk naar het ziekenhuis gegaan. Ik was er toch wel heel blij mee dat mijn moeder haar kleinzoon het eerst gezien heeft en niet iemand anders van de familie.



Ik hoop toch ook echt dat wanneer ik ooit nog een keer zwanger mocht raken dat mijn moeder dan weer in de buurt is en dat ik haar kan bellen wanneer ik wil dat ze komt. Ik weet alleen niet of ik de volgende keer weer mensen toe laat net na de bevalling misschien wacht ik daar een dag mee. Lijkt me ook wel lekker om samen met vriendlief te genieten van een pasgeboren kindje want dat is bij Sacha toch allemaal een beetje raar verlopen.

ik zou het echt niet leuk vinden als mijn ouders of schoonouders op vakantie gingen als ik tegen de uitgerekende datum aan zit



mijn ouders gaan elk jaar naar het verre oosten om daar 4 á 5 weken te vertoeven, maar die hebben ze nu laten schieten :inlove: een geboorte kan niet op tegen die vakantie :angel:

Ik belde mijn ouders op toen het begonnen was( zij wonen in groningen ik in limburg)

Mijn moeder heeft hier toen in de buurt een camping gepakt en heeft daar een paar dagen vertoefd zodat ze iedere dag bij ons kon komen

tygo is ook tijdens de vakantie periode geboren

veel mensen waren dan ook weg

heb het eigenlijk erg lekker gevonden

op mijn moeder en schoonouders na is er in de 1ste kraamweek niemand geweest en konden pat en ik heerlijk van de eerste momenten met tygo genieten



nu zijn wij zo ie zo geen mensen die de deur plat lopen bij onze familie

omgekeerd ook niet

mag blij zijn als mijn moeder me 1x in de maand belt :lol:

Toen ik uitgeteld was van Finn en Mees zaten schoonouders in Nieuw Zeeland. :? Dus die zagen ze ook pas toen ze vier weken oud waren ofzo. Ze hadden de vakantie wel iets ingekort, zouden nl eigenlijk nog twee weken langer wegblijven. Maarja ik vond het toch niet echt leuk. Waren de eerste kleinkinderen! Vooral voor Maarten vond ik het sneu. En achteraf ook, tweelingzwangerschap is toch niet geheel zonder risico, stel je voor dat er complicaties waren geweest?! Maarja dat was gelukkig allemaal niet zo.

Mijn ouders waren er gelukkig wel en die zouden alles ervoor afzeggen.

Hoorde al dat schoonma had gezegd dat ze het ook nooit meer zouden doen en als hun dochter zwanger zou zijn zouden ze de vakantie afzeggen…Tja het blijven schoonouders he… :?

Mijn ouders wonen in Oostenrijk dus die konden niet eens komen of ze nou willen of niet(en die willen wel :mrgreen: :wink: ), maar ja mijn moeder is toen na 10 dagen(de kraamhulp was net de deur uit) voor 2 weken bij ons gebleven (en dat hoeft dan ook weer niet :hand: , was een beetje te veel van het goede :oops: ) maar mijn broers hebben Jasper dus pas gezien toen hij 3 maanden was en wij op vakantie in Oostenrijk.



Moet eerlijk zeggen dat ik daar niet zo veel waarde aan hecht. Ze zijn nog jong (20 en 24) en hebben gewoon (nog) niets met baby’s. Ik vind het belangrijker dat ze straks lekker met hem gaan voetballen en zo wanneer wij er zijn :mrgreen:



Maar ja: als hij het belangrijk vind dat ze erbij is dan zeg je dat toch een keer zo tussen neus en lip door :think: ?

bedankt voor jullie reactie’s.



Ik zou het idd veel jammer gevonden hebben als beide ouders er niet geweest zouden zijn.

Nou moet ik zeggen dat mijn schoonouders bij de zwangerschap erna wel op vakantie waren in Frankrijk, en het soort ‘toch wel jammer’ vonden om terug te komen, dus hun vakantie af te breken, omdat ik een geplande keizersnede kreeg :?



Maar goed, de oudste, en eerste kleinkind raakte gehandicapt in de periode na de bevalling, dus misschien dat ik daarom liever had dat mijn zus er wel bij geweest zou zijn.





Thnx groetjes van mij

Mijn schoonouders zijn bij de 1e 2 weken voor de uitgerekende datum op vakantie gegaan. :?

Ze kwamen zaterdagavond aan in zuid-frankrijk en zondagmorgen hebben wij gebeld dat ik bevallen was :twisted:

Ze zijn toen wel terug gekomen, maar pas op donderdag.

Ik vond het met name voor Martijn heel erg.



Bij de 2e waren ze er wel (geen vakantie in oktober)



En bij de laatste (weer in juli uitgerekend) zouden ze een week voor de uitgerekende datum weg gaan. Want ach het was toch onze 3e, als het nu de 1e was…Toen heeft Martijn ze maar even onder hun neus gesmeerd dat ze er toen ook niet waren.



Maar voor hun geluk beviel ik een week voordat ze weg gingen (jammer :twisted: , had ze nu graag wat langer willen laten wachten.)

mijn allerliefste zussie vertrok toen ik 3 maanden zwanger was op de motor naar india, om terug te komen toen nano alweer 4 maanden was. Ja erg jammer, een heel bijzondere periode in mijn leven hebben we niet gedeeld (of wel, via mail en zo natuurlijk). Maar ik zou het natuurlijk niet in mijn hoofd halen van haar te eisen dat ze erbij zou zijn en daarmee haar droomreis zou laten varen of onderbreken of wat ook. Ze heeft intussen de tijd met haar neefje dubbel en dik ingehaald overigens.



Bij kortere vakanties ligt het toch weer wat anders natuurlijk. Maar dan nog denk ik: ik zou het jammer vinden, maar ik zou van niemand eisen (wel verwachten geloof ik :shifty: ) dat ze thuis blijven omdat ik zo nodig moet bevallen… :think:

ik zou het ook niet leuk vinden als mijn zus of zs op vakantie zouden gaan als ik uitgerekend zou zijn, maar ik weet wel zeker dat ze dat niet zouden doen gelukkig :mrgreen:

Toen ik bevallen was van Jim een weekje te vroeg, belde ik de familie om te vertellen dat hij er was. Een moeder heb ik helaas niet meer dus papa gebeld. Die was aan het werk dus moest ik daar naartoe werken (werkt in de horeca). Hij zei dat ie niet kon komen omdat hij niet weg kon op zijn werk, toen heeft zijn collega gezegd dat hij de tent dicht moest gooien en naar mij moest gaan. Dus toen hij er een uurtje later toch was was ik daar wel blij mee!



Mijn zusje kon ik helemaal niet bereiken, thuis niet, haar mobiel niet en mobiel van haar vriendin niet. Die heb ik het dus niet eens kunnen vertellen en pas een dag later kon ik haar spreken. Zij is toen Jim twee dagen oud was voor het eerst komen kijken. Ik was best teleurgesteld, de vriendin van mijn zusje heeft verschillende neefjes en nichtjes en daar hebben ze heel veel tijd mee doorgebracht en zelfs de zus van mijn zus haar vriendin verzorgd toen die bevallen was!



Mijn vader moest overigens uit Den Bosch en mijn zusje van Arnhem naar Utrecht komen, maar goed dat is nou ook niet echt een wereldreis toch?



Mijn schoounouders en schoonzus waren er wel gewoon meteen.

mijn moeder zou met kerst/oud en nieuw misschien naar engeland gaan dit jaar maar dat plan heeft ze onmiddelijk laten vallen toen ze mijn uitgerekende datum hoorde (20 dec). het is haar eerste kleinkind maar al was het nummer 30, ze zou echt nooit op vakantie gaan. ze woont best een eindje weg en zit nu al startklaar om in de trein te springen als de bevalling is begonnen :lol:

mijn schoonouders zijn eigenlijk net zo.

ik zou het toch wel kwetsend vinden als mijn (schoon)ouders bewust op vakantie zouden gaan in deze periode :think: toch alsof ze hun kleinkind niet bijzonder genoeg vinden ofzo. die eerste dagen zijn toch heel bijzonder, het is heel anders als je een kind pas ziet als het al weken oud is. ik krijg meer een probleem met het temperen van het bezoek denk ik :stuck_out_tongue: