Hele erge krampen na voeding?

Sinds een paar dagen heeft Lianne zo nu en dan na de voeding ontzettende krampen. 's Avonds krijgt ze een fles van 210+7 en overdag 180+6. Dit krijgt ze al een paar weken en ze reageerde er steeds goed op. Maar nu is het soms zo dat ze ongeveer 10 minuten na de voeding opeens letterlijk dubbelslaat van de pijn. Ze begint te strekken, te verkrampen, met de armen en beentjes te zwaaien, heel hard te huilen en je merkt aan haar dat ze dan veel pijn heeft. Dit duurt ongeveer een uur en dan zakt het weer af. Ze heeft dan wel goed geboerd, het drinken ging gisteravond naar mijn mening heel rustig (maar soms drinkt ze ook wel eens heel gulzig en ongeduldig). Ze lag na de voeding bij me en toen hoorde en voelde ik het wel flink rommelen en borrelen in haar lijfje. Wat zou dit kunnen zijn? Kan het zijn dat het bijvoorbeeld lucht is? Maar dat moet met het boeren toch over zijn?

• Wat wel veranderd is sinds een paar dagen is, dat ze afgelopen dinsdag de 3e prikken heeft gehad. De krampen begonnen op de 2e dag na de prikken, dus misschien nog een of andere reactie?
  • En ik heb nieuwe spenen voor de flesjes gekocht (Avent), maar zoiets kan toch niet aan nieuwe spenen liggen?

Groetjes,

Jippie

Ik weet t niet zeker natuurlijk , maar hier had veron er ook last van nadat ik een grotere speen had gekocht…ging het toch te snel enkwam het als een baksteen in zijn buikje.

Je kan natuurlijk een paar dagen de oude speen gebruiken kijken of het verschil maakt , dan heb je dat in elk geval uitegsloten.

Succes , liefs loes

Hoi Dyfaine,

Dat is het gekke juist, ik heb precies dezelfde spenen gekocht als die ik had. We gebruiken Avent-flesjes en dan met speen nr.2. Lianne drinkt soms heel ongeduldig en gulzig, dus we gebruiken al een kleinere speen dan wat ze eigenlijk qua leeftijd kan hebben. Een grotere hebben we ook geprobeerd (voordat ze die krampen had), maar dan verslikt ze zich en schiet de melk zo haar oren in, zo snel gaat het dan! :roll: Dan zouden de nieuwe spenen op de een of andere manier wat stugger moeten zijn dan de oude, dat ze daarom meer lucht binnen krijgt? Maar het vreemde is, dat ze het niet na elke voeding heeft. Die erge krampen had ze elke keer na de laatste fles 's avonds. 's Ochtends krijgt ze ook 210, maar dan heeft ze geen last… Gisteravond had ze hele erge krampen en vandaag overdag weer nergens last van. Ik ga het straks eens met een Difrax-fles proberen, hopelijk gaat het dan wel goed.

Groetjes,

Jippie