Hele erge krampen na voeding?

Sinds een paar dagen heeft Lianne zo nu en dan na de voeding ontzettende krampen. 's Avonds krijgt ze een fles van 210+7 en overdag 180+6. Dit krijgt ze al een paar weken en ze reageerde er steeds goed op. Maar nu is het soms zo dat ze ongeveer 10 minuten na de voeding opeens letterlijk dubbelslaat van de pijn. Ze begint te strekken, te verkrampen, met de armen en beentjes te zwaaien, heel hard te huilen en je merkt aan haar dat ze dan veel pijn heeft. Dit duurt ongeveer een uur en dan zakt het weer af. Ze heeft dan wel goed geboerd, het drinken ging vanavond naar mijn mening heel rustig (maar soms drinkt ze ook wel eens heel gulzig en ongeduldig). Ze lag na de voeding bij me en toen hoorde en voelde ik het wel flink rommelen en borrelen in haar lijfje. Wat zou dit kunnen zijn? Kan het zijn dat het bijvoorbeeld lucht is? Maar dat moet met het boeren toch over zijn?

• Wat wel veranderd is sinds een paar dagen is, dat ze afgelopen dinsdag de 3e prikken heeft gehad. De krampen begonnen op de 2e dag na de prikken, dus misschien nog een of andere reactie?
  • En ik heb nieuwe spenen voor de flesjes gekocht (Avent), maar zoiets kan toch niet aan nieuwe spenen liggen?

Groetjes,

Jippie

Niek heeft sinds twee weken ook ineens erge krampen na de voeding. Zo’n beetje hoe jij het beschrijft. Ik vind het ook een heel geklooi met spenen. Hij krijgt 4 schepjes JBPM en ik heb nog niet de juiste speen gevonden. Ik ben bang dat dat ook mede de oorzaak is van de erge krampen. Ik merk wel dat als er meer tijd tussen de voeding zit (4 uur) de kramp iets minder is.

Groetjes Anne

Hoi Anne,

Hoe oud is Niek nu? Soms een heel geklooi om inderdaad de juiste speen te vinden. Vooral in het begin hebben we allerlei verschillende spenen geprobeerd, omdat Lianne dus ook veel te snel dronk en ontzettend veel lucht binnenkreeg. Uiteindelijk bevielen de Avent-flesjes met brede spenen ons het best. Qua drinken gaat het nu wel rustiger dan in het begin. Maar bij jou is de voeding natuurlijk dikker, heb je al een drie standen-speen geprobeerd?

Gelukkig heeft Lianne de laatste week eigenlijk niet meer die krampen na de voeding gehad. Het was twee keer echt heel erg, dat ze letterlijk dubbelsloeg van de pijn en het uitschreeuwde en daar is het gelukkig bij gebleven. Ik geef nu wel 's avonds de laatste voeding met de Difrax-fles (S-fles) en dan laat ik haar in elk geval 2x tussendoor een boertje doen (eerst rechtop op m’n knie zetten en daarna nog een tijdje op mijn schouder). Na de fles leg ik haar ook weer op mijn schouder, waar ze al snel in slaap valt. En dan ga ik zelf een beetje onderuit liggen, zodat ze een beetje op haar buik ligt, zodat er door de druk op haar buikje misschien ook nog wat lucht uit gaat. Tot nu toe gaat het eigenlijk heel goed. Misschien toch nog een reactie op de prikken geweest? :think:

Niek is nu 2 maanden. Ik heb een drie standenspeen van het kruitvat geprobeert en die gaat veel te snel. Ook die van dodie en daar krijgt hij niks uit. Nu laat ik haar eerst met de difrax speen s drinken en als ze moe wordt stand 1 van de kruitvatspeen. Maar dat gaat eigenlijk te snel dus alles behalve ideaal. Boeren doet hij ook veel en na het drinken vaak de hik waardoor hij weer wakker wordt. We gebruiken nu orthiflor maar dat helpt ook nog niet echt.

Fijn dat het bij jullie beter gaat!

Groetjes Anne

mijn zoontje had ook al snel last van buikkrampjes na andere speen gekocht te hebben, venkelthee, rooibosthee en vsm druppels geprobeerd te hebben heb ik eindelijk het middel gevonden wat helpt :slight_smile:

abc dophilus te koop bij reformhuis (o.a. broeders in Oosterhout NB)

mijn zoon heeft gelijk geen last meer van krampjes :slight_smile:

Hoi Sterretje,

Fijn dat je zoontje nu geen last meer heeft van krampjes. Krampjes zijn zo zielig… :frowning:

Overdag heeft Lianne helemaal geen last van krampen. De eerste drie maanden heeft ze het wel heel erg gehad en toen gaf ik Cinababy-druppels. Daarna was het helemaal over. Maar een hele enkele keer heeft ze 's avonds na de laatste fles wel krampen, het rommelt dan ook erg van binnen. Net alsof de voeding in één keer in het maagje ploft. We laten haar dan tussendoor wel drie keer boeren. Maar dat geeft allemaal niet zo veel. Ik vouw haar dan ook wel eens dubbel, met de beentjes naar de borst toe of even fietsen met de beentjes. Dat wil ook nog wel eens helpen. Maar het blijf echt bij die enkele keer na de avondfles, heel vreemd…

Joyce heeft heel lang ook krampen gehad en nu nog wel eens… ( misschien door de vaste voeding ook )

maar wat ook nog wel eens wil helpen is warmte op de buik,…

En heb je al een M speentje van difrax geprobeerd? je zegt nu dat de s iets te langzaam gaat…

Je kunt dan ook evt de ring iets vaster draaien en regelmatig evne de speen eruit trekken om weer lucht te laten instromen in de fles ( anders gaat ie echt vaccuum) dat hielp hier ook erg goed toen ze van een klein speentje naar een maatje groter ging…Dat was ook even wennen met krampen tot gevolg, maar op die manier ging het wel… en dan steeds iets minder losdraaien dat ze steeds grotere stroom krijgt en dus kan wennen…

succes

Hoi Tina,

Een grotere speen hebben we inderdaad geprobeerd, maar dan heeft ze het bijna in d’r oren! Ze drinkt nu met de kleinste speen en dan uit de Difrax-fles, ik denk dat ze ongeveer 10-15 minuten over een fles doet. Met een grotere speen heeft ze het in 5 minuten op! :roll: De laatste dagen heeft ze weer iets vaker na de voeding krampen. Je hoort haar buikje ook echt rommelen, en je hoort de voeding er letterlijk in ploffen. En na zulk gerommel komen inderdaad de krampen. Ik weet niet zo goed hoe je dat kan oplossen, want aan de speen ligt het dus niet.