Helaas...

Hoi, hier nog iemand in de MMM. Even in het kort: wij zijn anderhalf jaar ‘bezig’ voor een kleintje, maar het wilde maar niet lukken. Doorverwezen naar de gyn door de huisarts, afgelopen mei. Hier een aantal onderzoeken en tests gehad, allemaal zonder resultaat.

Hieronder mijn verhaal…

Gisterochtend bij de gyn geweest en haar gezichtsuitdrukking stemde me al niet positief. Zo leuk als ze ruim een maand geleden hadden verteld aan de telefoon toen ik belde voor de uitslag van hubby, zo minder leuk was haar uitleg nu. Ze hadden bij de belafspraak toen niet mogen zeggen dat er ‘geen afwijkingen waren gevonden’. Want er is wel degelijk iets gevonden: de zaadjes hebben een afwijkende vorm. En ze zijn dermate ‘vervormd’ dat zwanger worden op natuurlijke wijze voor 99% uitgesloten is :cry: Er zijn bij mij verder geen bijzonderheden gevonden, ik heb de afgelopen 2 cyclussen gewoon een eisprong gehad en uit de resultaten van mijn bloed (wat ik 3 x moest prikken vorige maand) blijken geen afwijkingen of rare dingen. Ik ben dus vooralsnog helemaal gezond…

We zijn nu doorverwezen naar de fertiliteitskliniek van het ziekenhuis in Voorburg. 31 oktober moeten we daar samen heen, het wordt IVF of een vergelijkbare behandeling (eerst alle onderzoeken natuurlijk). Dan gaan we wéér door de medische mangel, allerlei onderzoeken (voor ons beiden) en dan zien we weer verder. Al met al kan het dus nog máánden, zo niet járen duren. Maar we moeten het maar accepteren… Meer keuzes hebben we niet :cry:

Zijn er hier meer dames die ervaring hebben met de fertiliteitskliniek van het ziekenhuis in Voorburg? Heb een beetje een kater-gevoel, en merk dat ik het fijn vindt, om er met mensen die weten wat wij doormaken over te praten.

Groetjes Linda

hi Linda

wat een rot nieuws :frowning: , en wat vervelend voor je. Ik hoop dat je snel wat meer duidelijkheid krijgt over wat kan werken voor jullie.

Veel succes!

Hoi Linda,

Heb geen ervaring jouw ziekenhuis maar ik wilde je wel even een knuffel geven :hug:

Wij zitten ook in de mmm (voor de tweede keer) maar in tegenstelling tot jullie is bij ons geen reden gevonden waardoor we niet zouden kunnen zwanger worden. Het lijkt me voor jouw man erg moeilijk om te accepteren dat er iets ‘mis’ is met zijn zaadjes en voor jou zal het natuurlijk ook erg moeilijk zijn. Ik hoop dat ze bij jullie snel alle onderzoeken afronden zodat jullie snel met IVF of ICSI kunnen beginnen en jullie snel een kindje mogen verwachten.

Sterkte tijdens de weg die jullie nog te gaan hebben! Dat het lange wachten maaar snel beloond mag worden met een wondertje :hug:

Liefs,

Daniëlle

Hoi LInda,

Jeetje wat een naar nieuws :hug: .

Ik woon in Den Haag, randje rijswijk en loop ook in het diaconessenhuis Voorburg.

Ik vind het een heel fijn ziekenhuis met fijne artsen.

De laatste keer was voor mij niet zo fijn, maar dat had ook te maken met het feit dat ik weer naar huis werd gestuurd met een verplichte wachtperiode tot 1 december.

Los van die laatste keer ben ik altijd fijn behandeld.

Ik heb Dr Chamorro, Dr Lamers, Dr vd Gaast en Dr Jansen gehad (jaja, allemaal :roll: ging per ongeluk hihi)

Als je iets wilt weten, vraag maar hoor.

Heel veel sterkte, en niet de moed verliezen :hug:

wat een lieve reacties zeg, doet me goed!

@Beppie: ik heb een afspraak bij dr. Grootfaam, we zien het wel… de naam klinkt wel een beetje gek :oops: :wink:

@Danielle: ook vervelend voor jullie zeg, lijkt me moeilijk en frustrerend als jullie allebei in orde zijn en het wil tóch niet lukken. Jullie ook sterkte! En ja, mijn mannetje is wel goed van slag, het is toch wel een beetje zijn mannelijkheid (onzin wat mij betreft, maar zo voelt hij het).

als het aan ‘jou’ had gelegen was het niet minder verdrietig geweest, toch?

Ik hoop dat er uit je afspraak op de 31e iets positiefs komt! :pray: :pray: :pray:

Hoi Linda,

Krijgt jouw man waarschijnlijk nog wat meer onderzoeken. Het is nl zo dat de zaadkwaliteit sterk kan wisselen.

Probeer alles stapje voor stapje te zien en niet te gaan rennen. Het komt allemaal zo op je af en dat is ook helemaal niet gek.

Wacht 31 oktober af en dan weet je meer. :-* Sterkte met wachten :roll: :hug:

Hoi Nicje,

thanx voor je reactie. Deze emo-muts ziet vaak eerst de slechte kant en daarna pas het positieve :wink: :lol:

Maar wat je zegt klopt. Al is het wel zo dat hubby al vaker onderzocht is, beter wordt 't helaas niet vanzelf…

:hug: :hug: :hug: Heel veel sterkte!!

Liefs, Dores.

Hier dus ook een icsi behandeling gehad omdat het zaad kwaliteit ook niet goed was zelfde als jou man/vriend.

En nu dus door icsi zwanger geworden.

Meid doe alles rustig aan en forceer niks en laat het even op zijn beloop gaan.

En als je vragen hebt zet ze dan op papier zo dat je niks kunt vergeten te vragen de 31 ste

Succes in ieders geval en geef de moed niet te snel op meid! :hug: :hug: :hug: :hug:

thanx ladies. Kletsmiep, hoe lang was de wachttijd bij jou ongeveer?

En inderdaad, ben alles wat me te binnen schiet aan het opschrijven, zodat ik niks kan vergeten te vragen!

topic mag gesloten worden… :inlove: spontaan zwanger, ondanks het feit dat we 99,9% kans op NIET natuurlijk hadden :inlove:

GEFELICITEERD!!! Geniet ervan!

Als je het topic wilt laten sluiten, dan moet je ff een PB-tje doen naar een modi!!

Wat een super nieuws. Gefeliciteerd.

Hier hetzelfde verhaal alleen lag het aan mij, endo en zo goed als afgesloten eileiders. UIteindelijk na 3 ivf pogingen spontaan zwanger

De wonderen zijn de wereld nog niet uit!!

Gefeliciteerd!!!

Doe rustig aan en geniet er lekker van!! Liefs, Dores.