Sinds een paar weken wordt onze dreumes (15 maanden) heel erg vroeg wakker. Voorheen sliep hij van 7 tot 7 en nu van 8 tot 6. :doh:
Is dit een (vermoeiende) fase? Ik heb het idee dat hij wakker wordt van de honger. Kan dat op deze leeftijd nog?
En wat zou ik daaraan kunnen doen? Misschien toch weer een papfles voor het slapen? Die krijgt hij dan wel ongeveer 1 uur na het warm eten alweer.
Iemand tips???
Ik zou zelf geen papfles meer gaan geven, als hij die nu niet meer krijgt…
Je kunt mischien proberen om een flinke bak yoghurt te geven na het eten :think:
En anders is het misschien toch een fase :hug:
Klinkt averechts, maar tot hoe lang slaapt ie als je 'm vroeger in bed legt? 19.00 of 18.30? Hoe vroeger ze naar bed gaan, hoe langer ze vaak slapen.
De logica ervan weet ik niet, maar gelezen in boek “lekker slapen zonder huilen” en in de praktijk gemerkt dat dat heel vaak klopt.
Hier staat een mand met speelgoedjes op de babykamer. Is ze (veel) te vroeg wakker naar m’n zin dan lampje aan, doos in d’r ledikant en deur terug dicht. Zij naar d’r zin met alles eruithalen en bekijken en ik kan nog tot max 3 kwartier lekker liggen (slapen niet echt, maar loom wakkerworden is ook veel waard in het mamaleven)
Dat is idd bij ons thuis ook zo. Als ik mijn dochter eerder op bed leg dan slaapt ze langer.
Mijn man moet er voor zijn werk altijd rond 5.15 uit. Dan word ze ook wel wakker maar na een poosje gaat ze gewoon weer slapen. En bij ons is het om zes uur gewoon nog geen uit bed tijd. Dus dan kan ze wel roepen om mama maar die komt dus niet, tenzij er iets is natuurlijk . Werkt bij ons prima.
Ik zou ook proberen om hem iets eerder in bed te doen en geen papfles idd.
Ik hoop dat het snel beter word voor je :eh:
Eergisteren lag hij rond kwart voor 6 al in bed (had overdag weinig geslapen) en toen ook om half 6 wakker. Dag erna (gisteren dus) om 7 uur naar bed en ook om kwart voor 6 wakker. Nu ligt hij er alweer in :roll:
Ik heb een vermoeden dat hij van 2 slaapjes overdag naar 1 slaapje zou kunnen, maar als hij om half 6 al wakker is, dan red hij dat nooit :think: Vorige week is dat 1 keer gelukt en toen was hij ook super vrolijk enzo. Nu is het heel veel mopperen. Het zit hem ook niet lekker dat vroege wakker zijn, dat merk je en dat frustreert me! :x
Esmée is een maand ouder, maar die slaapt al een tijdje overdag maar 1 keer. En die is iedere ochtend om 6 uur wakker. Al maanden, dus ben er al aan gewend. Ze gaat om half 12 erin voor haar middagslaapje en slaapt dan 3 uur. Dan redt ze het wel tot 7 uur s avonds.
Ik denk ook dat hij aan 1 slaapje toe is, maar ja wel lastig als hij al zo vroeg wakker is om dan te rekken. Misschien beginnen met een half uurtje/ uurtje te rekken? Misschien dat je zo het patroon kan ombuigen?
Mijn dochter slaapt ook 1 keer soms lang en soms heel kort :roll: . En steeds vaker helemaal niet meer.
Vandaag weer wel, ze was zo aan het huilen om niets dat ik haar maar naar bed heb gedaan. Ze wilde niets meer dus huilen kan dan ook in bed is mij motto. Ze heeft en half uurtje gehuild en ligt nu heerlijk te slapen :inlove: . Hopen dat ik straks een vrolijker meisje heb rondlopen
Succes!
Hier gaat die theorie ook niet op vroeger naar bed langer slapen… Ons ventje heeft al 15 maanden lang genoeg aan 11 uur slaap achter elkaar… Hij slaapt gewoon niet langer…
Wat ik ook eens gelezen heb is dat kindjes hun ritme nog wel eens willen veranderen… Kleine hier gaat om 7 uur naar bed en is rond kwart over 6 wakker… Ben nu wel bezig met nog maar 1 keertje naar bed te laten gaan! Misschien is dat ook het proberen waard bij je?
En als ik oei ik groei moet geloven is de kans ook groot dat je mannetje in een sprongetje zit… Dan slapen ze ook minder!
Sterket iig
Ik heb me nooit zo bezig gehouden met de sprongetjes, maar ik denk nu wel dat hij er midden in zit. Hij moppert veel en is erg aanhankelijk. Als ik de kamer uitloop is het al huilen. En dan ook nog die drukte van de feestdagen erbij. :roll:
Dat kan heel goed zo zijn . Hopen maar dat hij weer snel een vrolijker mannetje is.
Bij ons heeft het slaapje maar even geholpen. Na een uurtje was het weer huilen :? . Ze ging gelukkig wel lief slapen :inlove:
Hier is het meestal als hij huilend gaat slapen wordt hij ook huilend wakker.
We gaan de aanpak van vaste tijden proberen. Dus 's avonds om 7 uur naar bed.
Succes :thumbup:
Vanmorgen was meneer om 6 uur wakker, maar heeft het toch nog tot kwart voor 7 volgehouden. Hub hoefde vanmorgen wel niet vroeg op voor zijn werk (normaalgesproken wel). Denk dat dat ook wel scheelt. Vanavond gewoon weer om 7 uur naar bed. Ongeacht hoe laat hij vanmiddag weer wakker wordt.
Ooit zal hij toch wel weer weten hoe het moet :roll:
Jana zit nu al een geruime tijd op een slaapje per dag.
Ze heeft ook een tijd gehad dat ze met twee slaapjes veel eerder dan normaal wakker werd.
Nu gaat ze om 20.00 naar bed, word als ze snachts niet wakker word tussen 8.00 en 9.00 wakker.
En haar middag dutje is dan van 12.00 uur of 13.00 uur tot 14.00 uur of 15.00 uur.
Werkt perfect, en als ik merk dat ze eerder moe is gaat ze eerder slapen :inlove:
Lars zit ook al een hele poos op 1 slaapje per dag, ik geloof vanaf een maand of 13.
Hij gaat nu meestal rond 19.45/20.00 uur naar bed en slaapt tot ongeveer 08.15/08.30. Tegen 13.00/13.30 weer naar bed tot een uur of 15.00.
Maar hij heeft ook een poos (4/5 weken) gehad dat hij standaard elke ochtend om 5 uur wakker was. Is gelukkig weer overgegaan, is denk ik een fase geweest.
@topper2008 wrote:
Lars zit ook al een hele poos op 1 slaapje per dag, ik geloof vanaf een maand of 13.
Hij gaat nu meestal rond 19.45/20.00 uur naar bed en slaapt tot ongeveer 08.15/08.30. Tegen 13.00/13.30 weer naar bed tot een uur of 15.00.
Maar hij heeft ook een poos (4/5 weken) gehad dat hij standaard elke ochtend om 5 uur wakker was. Is gelukkig weer overgegaan, is denk ik een fase geweest.
En kon hij toen wakker blijven tot 13.00 uur???
Dat is hier een beetje het probleem. Hij wordt vroeg (en niet uitgerust) wakker en houdt het gewoon niet vol om op 1 slaapje te kunnen. En ik heb geen idee hoe ik dat ritme moet/kan doorbreken :doh:
wat hier goed helpt als ze zo vroeg wakker is, is om een flesje drinken te geven in bed.
Onze dame was ook altijd standaart om half 6 wakker. We hebben toen een tijdje gehad dat we har dan een flesje drinken in bed geven, en verder niets zeggen. Vervolgens sliep ze dan meestal nog een uur of 2-2,5 door.
Na een tijdje werdt ze ook gewoon niet meer wakker zo vroeg, en nu slaapt ze vaak van 19.00-08.00 uur.
maar in elk geval veel succes ermee. Ik weet wat het is als ze elke dag zo vroeg wakker zijn maar niet uitgeslapen!
Gisteren heeft meneer maar 1 slaapje gehad. Aan het einde van de middag ging het niet heel super goed en werd hij echt jengelig, maar toen ik vanmorgen om kwart over 7 naar mijn werk ging sliep meneer nog :lol: :lol: