heel veel pannenkoekenbeslag over...

tijdens het klaarmaken van pannenkoeken beslag werd ik door gesteggel met n afgeleid en heb ik 1 pak meer klaar gemaakt dan de bedoeling was :wall: :wall: duss, dat staat hier nu op de aanrecht. Ik bak morgen wel een pannekoekje voor mee naar school, maar wat doe ik met de rest?Iemand leuke ideeen?

Je kan er gekookte groente in dopen en dan knapperig bakken.



ehm :think:



Gewoon pannenkoeken bakken en invriezen.

heb zelf 1 keer zoiets gehad en toen het hele pak opgebakken en die in de opgerold en in de vriezer gemikt.

Waren na ontdooien stukken beter te pruimen dan die kant en klare van de supermarkt :wink: .

Maak een pannenkoekentaart met vruchten en syrup… Of met mascarpone en kersen…

geeeeeeeeeeeeeeen idee wat je er verder mee kan :stuck_out_tongue: Pannenkoeken maken en meegeven aan N voor de hele klas?



ik had een keer bij een pak pannenkoekenmix 450 ml melk gedaan ipv 900, vond het beslag al zo dik :stuck_out_tongue:

Mais, peterselie, peper en zout er door mengen en kleine maiskoekjes makne met een dip van sojasaus, sambal, bruine suiker en azijn.

@mamaMarije wrote:

heb zelf 1 keer zoiets gehad en toen het hele pak opgebakken en die in de opgerold en in de vriezer gemikt.

Waren na ontdooien stukken beter te pruimen dan die kant en klare van de supermarkt :wink: .


hmmm, beter te pruimen dan kant en klaar, is dat synoniem voor ‘lekker’ of slechts beter dan…? :shifty:

hier waren ze lekker :wink: .

uh en stel nou dat ik een van die paar nederlanders ben die geen magnetron heeft, dan pak ik die dingen daarna uh nog even in een koekepan of zo? :think:



geenervaringmetdiepvriespannenkoekenheeft, wantwaaromnietgewoonversbakkenmetlekkereingredientenenzo…

gewoon nog heel even in de pan… zegt 1 van die andere nederlanders zonder magnetron :lol:

Ja of in aluminium folie op 80 graden in de oven ofzo.

@Madre wrote:

Je kan er gekookte groente in dopen en dan knapperig bakken.



ehm :think:



Gewoon pannenkoeken bakken en invriezen.




of eerst een flinke schp pannekoekenbeslag in de pan, dan een schep lekkere wokgroente en dan net zoveel scheppen tot de wokgronte niet te zien is, dat zeker een 15 min laten broddelen, omkeren 5 min andere kant… de heeerlijskte maaltijd :drool:

Invriezen. Ik doe altijd tussen elke 3 à 4 pannenkoeken een velletje bankpapier, dan hoef je ze er niet tegelijk uit te halen. Ik vond ze trouwens oOk koud lekker. Wel ontdooid natuurlijk hè, hahaha.

jaaa koud zijn ze ook erg lekker. Een beetje boter erop en dan met suiker. :drool: :drool:

de koelkast en vriezer en n’s broodtrommeltje zitten vol.

In de AllerHande staat een receptje voor kruidenpannenkoeken :drool:

Oh, ik zie dat je het al opgelost hebt :smiley:

ik had gisteren spinaziepannekoeken, ietsje minder geslaagd dan de spinaziepoffertjes die ik wel vaker maak, maar toch wel lekker tussen de gewone pannekoeken, en goede groente-toevoer voor de kids natuurlijk 8)





maar ik ben wel weer even uitgebakken moet ik zeggen.

he ik zag dit te laat, had anders gezegd: pannekoekenmeeting! :mrgreen:

Yorkshire puddings

Toad in the hole (met vega worstjes)





Een ovenvaste schaal in de oven verhitten met een cm of 2 olie, tot de olie gaat walmen.

Beslag in gieten, vega worstjes tevoren aanbakken in de koekepan, die in het beslag leggen.

Terug in de oven voor ongeveer 30 a 45 minuten. Het beslag zal hoog rijzen.



In een koekepan fijn gesneden uien bakken met een schepje suiker en thyme.



Ovenschaal uit de oven halen en de pudding in porties snijden, serveren met aardappel puree, groenten, lekkere groente jus, en de ui-marmalade.



…Mocht het je weer overkomen… :wink: