Heel veel knoeien tijdens het drinken uit fles

Omdat Youri niet snapte hoe hij uit de borst moest drinken, zijn we na een weekje vingervoeden overgegaan op het geven van afgekolfde melk met de fles. Hier zijn we nu dus bijna 2 weken mee bezig.

Op zich drinkt hij goed, maar hij maakt er een onwijze knoeiboel van tijdens het drinken en we weten gewoon niet meer wat we hiermee aan moeten.

Hij start meestal heel gulzig met drinken en halverwege zijn fles valt hij een beetje in slaap en gaat het drinken met wat tussenpauzes. In beide fases lijkt het of hij harder zuigt dan dat hij door kan slikken, want bijna continu stroomt er melk langs zijn mondhoeken en kin. Soms spuit er zelfs gewoon een straaltje melk opzij.

Nu is het wel zo dat er ook momenten zijn dat hij wel redelijk netjes zijn fles leegdrinkt, maar echt overeenkomsten tussen de keren dat hij wel en niet netjes drinkt hebben we nog niet kunnen ontdekken helaas.

Verder kan ik nog vertellen dat hij maar af en toe een keer een boertje laat na zijn fles en eigenlijk zo goed als nooit moet spugen ofzo na zijn fles.



De flessen die we tot nu toe gebruikt hebben zijn: Avent, Etos, tommi tippee en medela. Met die van medela en eto zijn we eigenlijk nu wel helemaal gestopt omdat hij deze vacuüm zuigt.

Op alle flessen (behalve die van etos) zit een speentje voor pasgeborenen, dus met 1 klein gaatje.

Op dit moment heb ik breastflowfles ook nog besteld, in de hoop dat dat een beetje beter zal werken en ook in de hoop dat meneer het alsnog voor elkaar gaat krijgen om uit de borst te drinken…



Ik hoop dat er hier misschien nog mensen zijn die hetzelfde probleem hebben gehad en een oplossing weten of mensen die nog wat tips hebben…



Tussendoor de fles uit zijn mond halen en er opnieuw indoen heeft trouwens geen effect…

Hier was het ook altijd één grote knoeiboel… Heb je de S-fles van Difrax al geprobeerd met de kleinste speen (kersen, maat S)? Die beviel ons het allerbeste, we hebben heel wat merken en verschillende soorten uitgeprobeerd.

@Jippie wrote:

Hier was het ook altijd één grote knoeiboel… Heb je de S-fles van Difrax al geprobeerd met de kleinste speen (kersen, maat S)? Die beviel ons het allerbeste, we hebben heel wat merken en verschillende soorten uitgeprobeerd.




Die werkt hier ook het beste…En vergeet niet voordat je de speen in zijn mondje doet, je deze even dubbelvouwt…dan op de kop, speen loslaten…Als het er dan uit spuit, nog ene keer weer herhalen, als de melk er niet uit spuit maar druppelt, dan speen weer dubbelvouwen, loslaten en meteen in het mondje…



Beetje krom omschreven maar kan het niet anders omschrijven eigenlijk :eh: :mrgreen:

wij hebben de flessen van Born Free!

Zijn super flessen, ook tegen krampjes en al :thumbup:

Speen is ook goed trouwens, de flesjes kosten wel wat maar dan heb je ook een goed product!

Wij hebben een Dr. Brown fles, dat ging na de bv prima! Bfree zal ook prima zijn hoor!

Ook difrax geprobeert met kersspeen en dentalspeen maar dat werd allemaal niks…

Ik heb niet zo heel veel geprobeert verder…



Miss dat de spenen toch nog een te groot gaatje hadden voor hem??

Qua spenen en flessen kan het soms een behoorlijk gezoek zijn, voor dat je eindelijk de juiste hebt.

En ze maken ons het al zo makkelijk met al die soorten flessen en spenen…



Is er wel eens gekeken naar zijn tongriempje???

Baby’s die namelijk een te kort tongriempje hebben, hebben vaak ook veel moeite met borstvoeding en het drinken uit de fles (maken er vaak een knoeiboel van)

@dragon wrote:

Qua spenen en flessen kan het soms een behoorlijk gezoek zijn, voor dat je eindelijk de juiste hebt.

En ze maken ons het al zo makkelijk met al die soorten flessen en spenen…



Is er wel eens gekeken naar zijn tongriempje???

Baby’s die namelijk een te kort tongriempje hebben, hebben vaak ook veel moeite met borstvoeding en het drinken uit de fles (maken er vaak een knoeiboel van)


Dachten ze bij mij dochter dat ze dat had omdat ze niet aan de tepel kon zuigen maar ondertussen heeft ze geen korte tongriempje… Tis gewoon dat tepels niet makkelijk vast te houden zijn in hun mondje!

En Wat TO beschreef, hier precies hetzelfde probleem hebben… Dus idd straks Sfles halen van Difrax!

iedereen bedankt voor de antwoorden!

Het gaat inmiddels helemaal goed met het drinken gewoon :dance:

Op advies van cb krijgt Youri nu een mix van friso standaard en fris comfort (met johannesbroodpitmeel) die comfort zorgt ervoor dat de voeding wat dikker wordt.

Ik gebruik nu gewoon de 1 speen van avent en dat gaat goed :thumbup:



Zijn tongriempje was al eens door een lactatiekundige nagekeken en die was gewoon in orde :slight_smile: