heel veel bv vragen

Ik heb een paar vragen wat betreft Borstvoeding en bijvoeding.

Maud is nu ruim 4 maanden. Nu is mijn vraag, hoe lang duurt de 4 maanden dip, en waarom is dat nu, wat is het minimale wat ze dan moet aankomen. Ze doet het trouwens heel goed.

Als ze 6 maanden is ga ik natuurlijk ook beginnen met bijvoeding (ik wil me alsvast goed voorbereiden :wink: ). Maar hoe ga je dat aanpakken. eerst de borst en dan bijvoeden. Of tussen 2 voedingen in. of anders.

Ik wil ook graag op de rapley manier gaan bijvoeden. Ik heb dat bij Kirsten ook gedaan (die was wel al wat ouder). Hoe gaat dat allemaal in zijn werk.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

bijvoeden deed ik tussen de 2 voedingen in

@mamavankirsten wrote:

Ik heb een paar vragen wat betreft Borstvoeding en bijvoeding.

Maud is nu ruim 4 maanden. Nu is mijn vraag, hoe lang duurt de 4 maanden dip, en waarom is dat nu, wat is het minimale wat ze dan moet aankomen. Ze doet het trouwens heel goed.
Dé viermaanden-dip bestaat niet, dus het is helaas niet te zeggen hoe lang deze duurt. Het is niet eens een echte dip, maar toch ervaren veel moeders rond de vier maanden een periode van afzien.

Als ze 6 maanden is ga ik natuurlijk ook beginnen met bijvoeding (ik wil me alsvast goed voorbereiden :wink: ). Maar hoe ga je dat aanpakken. eerst de borst en dan bijvoeden. Of tussen 2 voedingen in. of anders.
Ik wil ook graag op de rapley manier gaan bijvoeden. Ik heb dat bij Kirsten ook gedaan (die was wel al wat ouder). Hoe gaat dat allemaal in zijn werk.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Eerst de borst, dan even laten zakken en dan wat lekkers voor d'r neus leggen. :inlove: Het is in het begin echt nog spelen hoor, kijk er niet van op als ze de eerste keer niet eens een hap neemt. Mijn ervaring is dat hier vanzelf regelmaat in komt. (ik ben een regelneef en wilde eigenlijk graag een schema instellen. Gelukkig kan Leonie helemaal niets met schema's :mrgreen: en hebben we 'gewoon maar wat gedaan'. Als je de ene dag wel iets aanbiedt en de andere dag niet, is er niets aan de hand. Langzaam aan zijn we toegegroeid naar een ontbijt-lunch-avondeten-ritme. )

MvKirsten, de 4 maandendip is hier al gepasseerd denk ik. Een tweetal weken geleden begon het met echt heel vaak willen drinken, en dan begon ze te drinken en lag ze na een minuut weer rond te koekeloeren en was ook door het minste afgeleid. En dit ginb ook samen met een sprongetje denk ik, slecht inslapen, snel knorren voor alles…

Dan werd ik zelf ziek, buikgriep, en werd het nog erger. Nu lijkt hetw eer op zijn plooi te zijn gekomen.

Maar een dip in de zin dat ze niet bijkomt ofzo heb ik niet gehad (of het moet nog komen) , ook bij Jinthe niet meegemaakt.

Bijvoeden idd eerst de borst en dan de bijvoeding tot ze meer eten en je stilletjesaan een voeding kan laten vallen.

Rapley heb ik geen ervaring mee.