Dion komt de laatste dagen elke 2 uur, en wil vaak slokjes tussendoor. Hij gaat dan ook niet eerder slapen en blijft maar zoeken. Vanochtend liet hij zelfs maar anderhalf uur tussen zitten, en gaat dan onrustig drinken. Houdt in dat ze dan leeg zijn? Uiteindelijk viel hij in slaap.
Kunnen mijn borsten zo wel genoeg aanmaken? Ik heb niet het gevoel dat ze dan helemaal leeg zijn maar volgens mij zit er niet genoeg in voor een complete voeding. Ook voel ik dan het toeschietreflex niet.
waarschijnlijk is hij aan het regelen.
Regelen dat er uiteindelijk meer melk voor hem komt.
Regeldagen kunnen vaker voorkomen.
Als je kindje vaker drinkt betekent dit niet dat je melk op is, wel over het algemeen dat de hoeveelheid te weinig wordt voor je groter wordende kindje.
Door vaker te vragen zal het aanbod toenemen en uiteindelijk zal er dan wel weer wat meer tijd tussen de voedingen gaan komen.
Overigens dronken mijn 2e en 3e op die leeftijd sowieso wel 12x per etmaal (wat dus op om de 2 uur terecht komt).
Zolang hij goed groeit, zijn luiers goed nat plast en verder wel tevreden is is er niks aan de hand.
Hij komt nu elk uur, en valt tijdens het drinken in slaap.
ik had gisteren en vanacht precies het zelfde :shock: ze kwam elk uur en dan ook trekken aan de tepel en knorren en draaien. Ook niet willen slapen en zodra ze sliep en ik haar terug in haar bedje wilde leggen was ze weer klaar wakker… vanmorgen hersteld ze zich ineens weer en lijken mijn borsten ineens weer voller en heb ik constant lekkende borsten. Nu ligt ze alweer heerlijk 2 uur te slapen. Dus ik denk inderdaad ook dat ze aan het regelen zijn.
snap je onzekerheid dus heel goed!
Bah, ik snap ook heel goed je onzekerheid. Ik zou gewoon blijven aanleggen. Heb hier ook al een aantal keer van die momenten gehad. Het maakt je echt onzeker of je wel genoeg voeding hebt inderdaad. Maar als hij goed plast hoef je je daar echt geen zorgen over te maken. En op deze manier zorgt hij er zelf heel goed voor dat hij straks ook nog genoeg voeding binnen krijgt.
Ik hoop dat je snel weer over deze onzekerheid heen bent en weer lekker kan genieten…
@Williewortel wrote:
ik had gisteren en vanacht precies het zelfde :shock: ze kwam elk uur en dan ook trekken aan de tepel en knorren en draaien. Ook niet willen slapen en zodra ze sliep en ik haar terug in haar bedje wilde leggen was ze weer klaar wakker… vanmorgen hersteld ze zich ineens weer en lijken mijn borsten ineens weer voller en heb ik constant lekkende borsten. Nu ligt ze alweer heerlijk 2 uur te slapen. Dus ik denk inderdaad ook dat ze aan het regelen zijn.
snap je onzekerheid dus heel goed!
Idd jij beschrijft precies wat Dion ook doet. Ik wordt er zo verdrietig van om hem zo gefrustreerd te zien HIj ligt nu eindelijk naast me te slapen.
Ik snap alleen niet waarom ze zovaak komen, ik had aardig veel melk, meer dan hij opdronk :think:
Elke twee uur is best heel gewoon hoor voor zo’n ukje. Dat drie of vieruursgebeuren heeft t cb volgens mij uitgevonden, ik heb nog geen baby gehad die daar genoeg aan had
Gewoon lekker vaak aanleggen, zodra hij er om vraagt
Nou, het is al gezegd dus. Als je kleine ineens vaker komt kan dat je heel onzeker maken, maar het hoort er gewoon bij en gaat na een paar dagen echt weer over. Het is beste is eraan toe geven, je kindje ‘weet’ heel goed wat hij/zij nodig heeft.
Lune ik weet dat elke 2 uur normaal is, maar elk uur? en zelfs nog vaker?
En hij is nog niet tevreden, ik kan hem er bijna aan laten hangen.
@bigsby wrote:
Lune ik weet dat elke 2 uur normaal is, maar elk uur? en zelfs nog vaker?zo herkenbaar! Wat grappig dat wij precies het zelfde door maken en onze beebs op een aantal uren na even.oud zijn… maar het komt goed… Lizz ligt nu al weer 3 uurtjes te tukken en is heel ontspannen.
@Williewortel wrote:
@bigsby wrote:Lune ik weet dat elke 2 uur normaal is, maar elk uur? en zelfs nog vaker?zo herkenbaar! Wat grappig dat wij precies het zelfde door maken en onze beebs op een aantal uren na even.oud zijn… maar het komt goed… Lizz ligt nu al weer 3 uurtjes te tukken en is heel ontspannen.
waarschijnlijk maken jullie juist hetzelfde door OMDAT jullie beebs bijna even oud zijn .
@mamaMarije wrote:
@Williewortel wrote:ikke weet 8) daarom schreef ik het ook… die regeldaagjes zijn voor vele van ons clubje volgens mij herkenbaar@bigsby wrote:Lune ik weet dat elke 2 uur normaal is, maar elk uur? en zelfs nog vaker?zo herkenbaar! Wat grappig dat wij precies het zelfde door maken en onze beebs op een aantal uren na even.oud zijn… maar het komt goed… Lizz ligt nu al weer 3 uurtjes te tukken en is heel ontspannen.
waarschijnlijk maken jullie juist hetzelfde door OMDAT jullie beebs bijna even oud zijn .
Ik zie nu ook pas dat jullie kindjes maar een paar uur schelen!!
Bigsby, het komt echt goed hoor, heb er maar vertrouwen in. En gewoon blijven aanleggen dat is het beste wat je kan doen. Het is even vervelend dat het lijkt als of je niks anders kan doen, maar probeer er gewoon lekker van te genieten.
(Wat heerlijk dat ik dit nu vol zelf vertrouwen kan typen, had ik dat ook maar als ik zelf weer in dezelfde situatie zit.) :?
Best herkenbaar hoog Ag, ik roep nu ook dat het goed komt, maar als het hier weer raak is, ben ik ook onzeker en gefrustreerd omdat alles in de soep loopt…
Als ik weer een dip dag heb, post ik het hier wel kunnen jullie mij weer er boven op helpen. :lol:
Haha heel goed agdo :mrgreen:
Dion wisselt het een beetje af vandaag, ene keer om het uur en de andere keer komt hij pas na 2 1/2 uur.