heel slecht het avondeten eten.

Sidney had altijd vrij goed haar warme maaltijd maar de laatste paar weken is het echt heel erg, ze eet weinig tot niks.

als wij haar geven dan wil ze de lepel hebben, geven we die gaat ze ermee spelen.

zelf met haar handje laten eten is het een zooitje maar ze eet niks, ze doet alles in haar mond maar spuigt het ook weer uit om vervolgens het op de grond te gooien.

Ook haar toetje Danootje of yoghurt wil ze niet eten.

haar pap s’morgens en brood s’middags en laatste fles eet ze wel gewoon goed, het is alleen haar avond eten.

moeten we hier wat aan doen of is het een fase want wordt op een beetje hopeloos van alles wat we op dit moment proberen helpt niet

Ik zou mij er persoonlijk niet zo druk over maken, zolang ze de rest wel goed eet is ze niet ziek. In de babymelk en brood zitten zoveel belangrijke stoffen en vocht, die krijgt ze nu toch wel binnen.

Mijn jongste is nu 9 maanden oud en bij haar heb ik nu soortgelijke problemen ivm doorkomende tandjes. Zou dat bij Sidney ook het geval kunnen zijn?

Op brood kan ze lekker knagen en kauwen en op een flessenspeen ook.

Maar aan een warme maaltijd (ik neem aan dat deze nog heel erg fijn gemaakt is) is niet veel te kauwen en misschien doet het zeer omdat het warm is?

Misschien is het een idee om eens te proberen om een maaltijd een tijdje in de koelkast te zetten zodat het lekker koud is als ze een hapje krijgt. Dat verdooft… als ze het dan wel eet, zal het wel door de tandjes komen.

Ik moet persoonlijk niet aan een koude maaltijd denken, maar als ik af en toe een hapje Olvarit proef, dan krijg ik de indruk dat baby’s niet zo moeilijk zijn met de smaak en substantie van eten :roll:

En als je haar nu 's-avonds een boterham geeft… eet ze dat dan wel?

komt het specifiek door het tijdstip? Heeft ze vlak voor de maaltijd misschien al iets gedronken of gegeten?

Hier op dit moment ook geen interesse in groente. Er staan twee tandjes op doorkomen, al enkele weken en al die tijd is de interesse in vast voedsel minder.

Ik ga er vanuit dat het wel weer bijtrekt, bij de eerste tandjes was de eetlust ook slecht, en dat is ook weer goedgekomen.

Bij de eerste twee tandjes had ze ook last van zure luiers, moet eerlijk zeggen dat ik niet aan tandjes had gedacht.

wie weet is dat het wel, voel aan haar tandvlees in ieder geval nog niks.

We hebben haar ook een keer brood gegeven en die ging er redelijk in bij haar, we geven haar ruim voor het eten geen drinken meer. Koud eten heb ik nog niet geprobeerd wie weet doet ze dat beter…al moet ik daar ook niet aan denken.

Sommige kinderen zijn geen warm eten liefhebbers. Mijn dochter van nu 4 eet geen warm eten sinds ze 8 maanden oud is. Ze eet goed brood en matig fruit. Het warm eten voor haar bestaat uit een hap vlees, een hap aardappel en een hap groente.

Mijn jongste dochter van 1 eet alles… oude kaas, olijven etc.

Ik denk dat je je er niet te druk over moet maken. Je kunt haar nl. niet dwingen om te eten. Als ze goed groeit, goed tot redelijk brood eet en haar fruit dan krijgt ze genoeg voedingsstoffen binnen. Het is makkelijk gezegd hoor, maar uit ervaring weet ik dat je eigenlijk niet anders kunt.

Je kunt het altijd bij een dietist of arts neerleggen als het langer duurt, maar over het algemeen krijg je dit advies mee.