Hoi mama’s
Hierbij een vraagje namens mijn schoonzus. Hun mooie dochtertje, geboren begin maart, blijkt een zeer lastige slaper. Ze valt alleen in slaap als ze aan de borst ligt of tussen hun in ligt in bed of als ze zelf ook naar bed gaan en ze slaapt in het wiegje op de kamer.
Bij het wegleggen wordt ze toch vaak weer wakker.
Als ze haar nu wakker in bed leggen is het krijsen wat makkelijk een half uur kan duren. Als ze haar oppakken is ze binnen een paar minuten weer stil. Diverse dingen zijn al geprobeerd.
Hebben jullie nog tips voor hun. Heb zelf flessenvoeding gegeven en een baby die juist heel veel sliep.
Groetjes
Judith
Welke diverse dingen hebben ze gebruikt?
Hier hielp bij Mateo het inbakeren en daarna de safe-t-sleep en bij Micah de bakerzak (iets losser)
hoi,
inbakeren is lastig daar ze een spreidbroekje heeft snachts. Verder een doekje met de geur van mama een nachtje geprobeerd, wakker in bed leggen, ernaast zitten en aaien, oppakken en terugleggen.
Dit zijn de dingen die ik weet
Weet van het inbakeren dat ze erg boos werd. Of ze het daarna nog een keer hebben geprobeerd weet ik niet.
kan ze het ze vragen
Ik zou dingen sowieso wat langer proberen dan één keer/een nachtje, een kindje moet ook de kans krijgen ergens aan te wennen. (Niet dat het dan per se wel werkt, maar ik zou het iets meer tijd geven.)
Jinthe had in het begin ook moeite met zelf inslapen (zoals zoveel baby’s, denk ik). Wat wij deden is haar bij ons in slaap laten vallen en haar dan wegleggen. Soms werd ze dan inderdaad wakker, maar als het bedje zacht en wat voorverwarmd was, vaak ook niet. In het begin lieten we haar bij ons liggen tot ze echt diep in slaap was, voor we haar terug legden. Daarna zijn we dat gaan ‘afbouwen’. Dus in haar eigen bedje leggen als ze minder diep sliep, toen als ze net in slaap was gevallen, toen als ze bijna sliep, toen als ze in slaap aan het vallen was, enzovoorts. Kostte een hoop tijd en het werkte ook niet iedere keer, maar uiteindelijk had het wel het effect dat ze de meeste keren gewoon zelf in haar eigen bedje in slaap viel.
inbakeren bij heupdysplasie mag officieel niet he…
Overigens heb ik dat hier ook wel gedaan (wist toen niet dat ze heupdysplasie heeft). Dat ze boos wordt van inbakeren vind ik niet zo gek, daar moeten ze toch aan wennen, was hier ook zo. Mocht je nou echt wel willen inbakeren, dan zou ik even zoeken naar een soort doek ofzo die wel lukt met het beugeltje.
Is het slapen altijd een probleem of alleen overdag/s nachts?
Ik tip de “Lekker slapen zonder huilen” methode maar weer eens…
Arielle is ook van maart maar dan in 2009 :inlove: en idd in juli/augustus wilde ze ook alleen maar aan de borst slapen en werd ze bij het wegleggen direct wakker. Direct huilen… vreselijk vervelend.
Ik heb toen dit boek van iemand anders als tip gekregen en de beschreven manier uitgeprobeerd en het werkte goed.
Binnen een week sliep ze al beter. Het is geen wondermethode die in 1 nacht werkt en je moet er zelf ook behoorlijk voor gaan. Ik heb zelf nog 2 of 3 nachten amper geslapen toen ik ermee begon. Maar dat betaalde zich daarna dubbel en dwars terug!