heel klein beetje onzeker

Ik geef nu met heel veel plezier al 10 maanden bv en wil er nog lang niet mee stoppen. Maar …



Ik kolf nog steeds op het werk, eerder kreeg ik er meestal 150-120 uit, nu als ik geluk heb nog maar 80, meestal dus minder, dit is rond 12.00 uur.

's ochtends kolfde ik altijd eerst ongeveer 180 en daarna dronk tanisha nog bij mij. Nu kolf ik 's ochtend 120 soms 140. hierna kan ze nog wel gewoon blijven drinken.



Is de bv aan het opgaan? Of is het normaal dat het met kolven minder wordt? Ik heb nog een vriezertje vol liggen en heb dus genoeg voorraad maar vroeg me het zo af…



Tanisha krijgt bv:

rond 7.30

tussen de middag

meestal rond 16 uur

rond 19.00 uur

en dan nog om 22/23 uur (hier moet ik haar voor wakker maken maar ik vind het zo gezellig :inlove: )



Ik ben benieuwd hoeveel voedingen andere mama’s gaven die ook ongeveer zo lang (of langer) bv geven.

niemand???

ik weet alleen dat je kind uit je borst meer krijgt dan een kolfapparaat.



meer weet ik niet sorry :hug:

met tanisha is het hartstikke goed. Ze heeft wel genoeg aan mijn voeding die ik nog heb, dat is het probleem niet. Ze is hartstikke gezellig, geniet lekker als ze aan het drinken is en slaapt (meestal) door. Dus dat gaat allemaal super!



Maar vind het raar dat ik eerst meer uit de kolf kreeg dan nu…Hoewel ik vanmiddag opeens weer 120cc had…kortom … snap er niets van… maar goed, zolang tanisha het goed doet vind ik het prima, vroeg het me gewoon af, wil namelijk nog een poos door aangezien wij er allebei zo van genieten. En tanisha heeft veel last van de inentingen en dit is een super mooi troostmiddel.

Voorheen kolfde ik altijd, maar het gaat simpelweg niet meer. Max 1 derde van voorheen. Ik kolf niet meer en geef nu maar zoveel mogelijk z live…

Ik weet het ook niet. :frowning:

Misschien even een LK bellen, die heeft daar vast een antwoord op?

Succes!

Had ik ook hoor. Met 8 maanden zat ik een half uur voor 20 cc te kolven. Ik ben ermee gestopt. Alleen nog live gevoed 's ochtends en 's avonds en madammeke ging over op de hapjes en sapjes en dat ging vlekkeloos in elkaar over. Niet mee zitten, doe jezelf een lol en bouw het af, geef alleen live bv. Scheelt je een hoop stress.

Kolven zegt niets over je productie, het is dus niet zo dat je ineens minder melk hebt. Je kolfopbrengst zegt alleen iets over hoe makkelijk je de melk eruit krijgt. Dit is van veel factoren afhankelijk, en rust/stress spelen zeker mee. Probeer daarom de rust te nemen om te kolven en kijk desnoods niet naar de flesjes terwijl je kolft.



Ik weet niet of je al ongesteld bent geweest, maar vlak voor de menstruatie hebben veel vrouwen minder melkprodcutie, en dus ook moeite met kolven. Dus dat zou een oorzaak kunnen zijn.

Super bedankt voor de reactie’s, fijn te lezen dat meer mama’s het hebben! Ik ga dus gewoon zo door zoals het gaat!



Bedankt!!! :-*

succes :thumbup:

Hoi,



sorry, had heel dit berichtje niet gezien. :oops:



Hoe is het met je kindje? Dat vind ik een belangrijke graatmeter, belangrijker dan wat de kolf er uit krijgt. Is je kindje tevreden, wakker, alert? heeft ze voldoende natte luiers op een dag?



Mijn jongste zat rond een jaar nog op zo’n zeven voedingen maar die was ook erg laat met doorslapen en kreeg toen nog geregeld twee nachtvoedingen.



Ik hoop vlug van je te horen.



Groetjes van Marloes