HEEL erg hardnekkige Spruw? Of iets anders?

We hebben al gekregen van de huisarts, nyestatine zijn we mee begonnen ruim 2 weken gebruikt, consequent, geen verbetering

Toen dactartin, ruim 2 weken gebruikt, geen verbetering…

NU … al 2 sesies gehad met gentiaan violet. (hiervan wordt de mond paars blauw) en dat mag je oraal maximaal 4 dagen gebruiken en dan weer een week niet…

Nu na de 2e sesie nog steeds witte aanslag op de tong :think:

Ook heeft ons mannetje reflux, heeft hiervoor zantac en sinds 3 dagen ook motillium…

Je zou zeggen … misschien is de witte aanslag van de reflux…?

Maarja… het typische voor de spruw is niet weg te vegen en soort vlekjes op wang en binnenkant lippen dat zegt weer spruw… (nu alleen nog maar op tong overigens)

TIPS anyone? want… meer middeltjes tegen spruw zijn er toch niet?

wat ik weet wat ik hoorde van mijn huisarts die nu met pensioen is slappe thee zetten en dan met een gaasje het mondje er voorzichtig mee schoonmaken

op het CB kregen we als tip (hier ook spruw)

smeren met yoghurt! of iets anders zuurs…zijn we net een paar dagen mee begonnen…zie al wel verschil! misschien een idee??

succ6!

cranbarrysap, gaasje met sinaasappelsap en wat bij mij echt werkte is pau d’arco thee (zelf drinken)…

succes!

idd, iets zuurs! hihi

thanks meiden ga het proberen!

graag gedaan!

toch handig hé KOK!!

zeker… de thee is besteld… en ga… met sinaasappelsap eerst proberen… (na elke voeding neem ik aan?)

Kijk even op borstvoeding.com daar staat alles over spruw.

Er bestaat zelfs medicatie voor :thumbup:

Uitkijken met suiker uit de sinaasappelsap. Spruw (candida is gek op suiker en daarvan wordt het alleen maar erger)

Veel ha weten er geen bal van. Je kan ook een lactatiekundige bellen voor advies, maar dat advies is eigenlijk hetzelfde als wat op bv.com staat.

oooh wat een idee! ga. gelijk ff kijken :thumbup: