Heel boos kind op de fiets.. en dan?

Gisteren moest ik op de fiets, kwartiertje met een moe kind. En moe betekent bij onze dame vooral BOOS. Ik ben wel 3 keer gestopt omdat ze echt zowat uit het stoeltje kieperde. Heb er ook nog 1 achterop en ik wist echt bijna niet meer wat te doen. Ze was zo boos, ze kan dat thuis ook, maar dan is het wegleggen, negeren en hopen dat het snel overgaat :wink: Maar op de fiets :roll: Gillen, overstrekken, zichzelf alle kanten op gooien, schoppen enz. Ze is zo sterk dat ik haar soms amper kan houden, ze kreeg haar voeten uit de strakke riempjes en wurmde zo erg dat ook zijzelf uit de strakke! riempjes kwam. Het was echt geen doen en kon het echt amper houden.



Eenmaal bij opa en oma gegeten, toen ben ik op de fiets naar huis gegaan zonder kids en heb de auto gehaald, nog eens een kwartier in het donker met zo’n boos meisje zag ik niet zitten.



Maar, wat doe ik ermee? Iemand tips?

Ik vind sowiezo dat er soms erg veel boosheid in haar zit en niets helpt dan… :cry: Maar wat doe ik met zo’n kind op de fiets? Nu kon ik toevallig de auto halen, maar dat kan natuurlijk niet altijd.

Had je haar dan niet beter in bed kunnen leggen dan op de fiets meenemen of had je een belangrijk afspraak?

Wat is dat nou voor dom antwoord :think:

Mijn kids zijn eind van de middag ook moe maar ik ga ze echt niet op bed leggen hoor!!



Mischien dat je toch even moet stoppen ergens en haar uit de fiets halen om haar te kalmeren.

Iets mee nemen om haar ermee af te leiden een boekje ofzo.



Het is in elk geval heel moeilijk een boos kind :hug:

Mijn oudste is ook vaak boos en dan valt er gewoon niet met hem te praten :?



Sucses ermee

:lol: Kittykat leuk bedacht maar dat kan soms gewoon niet.



@wieniex, ik maakte altijd dat ik thuis kwam… Lev ging soms gewoon staan in het zitje en maakte zich los. Vreselijk. Geen tips, zolang het veilig is doorfietsen maar zodra het gevaarlijk wordt zorgen dat je af kunt stappen.

Ze vertrekt toch van huis, dan is het toch geen dom antwoord te adviseren haar te laten slapen als ze moe is :think: Tenzij ze onderweg opeens moe is geworden natuurlijk :angel: Voor de terugweg heeft ze de auto gehaald, en juist heen deed ze zo moeilijk omdat ze moe was. Ik lees het toch niet verkeerd ofzo…:think:



Ik ben mss simpel, maar ik had opa en oma gebeld dat we niet kwamen en had lekker thuis gegeten. (op basis van de info die hier nu staat)

Misschien anders volgende keer met de auto gaan als de kleine zo moe is?

volgens mij staat er niet bij dat ze van huis vertrekt… kan ook KDV zijn…

Dan nog kun je je kind niet op elk moment van de dag zo maar naar bed brengen :wink: , iig niet als je nog wil dat je kind ook 's nachts slaapt :slight_smile:



Bij ons is het meestal maar een minuut of 3 op de fiets vanuit het kdv, dus ik deed net als Lydia gewoon heel erg mijn best om zo snel mogelijk thuis te komen :shifty: heel soms helpt het ook nog om een liedje te gaan zingen, of wat rozijntjes om ze af te leiden :shifty: Wij hebben dit probleem eigenlijk standaard als we ergens met de auto heen gaan- vind R gewoon vreselijk. Hij wil bewegen en ja dat kan niet in die stoel :wink: Dus nu hebben we altijd een appeltje of rozijntjes oid mee om hem bezig te houden :shifty:

Ik lees het alsof ze alleen even bij opa en oma gaan eten, dus van huis weg met een te moe kind om te eten en daarna weer terug te rijden. Kan dat ik dat verkeerd heb hoor :wink:, nogmaals zo lees ik het. En dan vraag ik me dus af of je perse van huis moét :shifty:



Van het kdv ofzo kan ik me voorstellen dat je de fiets op moet met een vervelend kind.

Ik zou idd als het enigzins kan de situatie wel vermijden, maar ja, dat gaat nu eenmaal niet altijd. Ik hoef met mijn middelste die moe is ook echt geen dingen meer te gaan doen, ookal kan hij ook echt niet midden op de dag gaan slapen, maar ik blijf dan wel thuis en zorg voor rust.



In situaties dat je er niet onderuit kwam probeerde ik idd af te leiden. Hier werkte een verhaal vertellen heel erg goed, soms ook wel liedjes zingen maar meestal werd hij daar alleen maar bozer van :lol: Ook idd altijd afleiding in mn tas; doosje rozijntjes, sultana oid (wat echt een traktatie is dus dat is dan meestal wel succes), klein boekje, bellenblaas.

En als het echt niet gaat, idd toch maar afstappen en lopen. Ik ben ook weleens gestopt, hem van de fiets gezet, gewoon onwijs boos geworden, gezegd dat het hartstikke gevaarlijk is wat hij doet. Daar was hij dusdanig van onder de indruk dat ik daarna verder kon fietsen met een kalm kind.

Nee ik leg haar niet op bed als ze moe is en nog niet bijna bedtijd en ik pas er ook niet altijd meer mijn schema op aan. Klinkt heel zielig, maar ze slaapt slecht is bijna altijd moe en heb ook nog een andere dochter die al veel last heeft daarvan. Soms zal ze gewoon mee moeten in het ritme.



We kwamen niet van huis, van een vriendin die op had gepast en ik ging dus bij mijn ouders eten omdat dat makkelijker was. Dat had ik oudste al beloofd ook. Als ik zelf ook niet even dat gemak nodig heb ivm bekken dan was ik daar niet meer gaan eten. Oh en eenmaal daar aan het eten is de boze bui over hoor, het zit m dan vooral in situaties waarin ze niet kan wat ze wil, vastzit en dergelijke.



Ik heb idd liedjes gezongen, duidelijk geweest, af proberen te leiden maar mooi dat ze dat niet zag zitten. Rozijntjes had ik dit keer niet bij de hand en in de meeste boze gevallen gooit ze in zo’n bui ook al het eten weg, dus of het geholpen had, geen idee.

Maar ik vroeg me dus idd af hoe anderen dat doen. Als het in de auto was vond ik het minder erg, daar komt ze minder snel uit en valt ze niet zo hard :wink: Wel fijn om te lezen dat er meer de situatie kennen.

ik gaf mijn oudste altijd een koekje, of wat te drinken… :angel:



die was ook altijd erg driftig/boos/onhandelbaar als hij moe was…



maar ik had iets van jeetje… ik kan niet altijd je zin geven…

soms moest ik ook gewoon even weg…

hier een tip gekregen om een gewone leren riem extra om de buik om het fietsstoeltje te doen. Onze uk was net een slangemensje die wipte ook zo overal uit als madammeke het niet zinde. Dus extra riem erom, soms ook wel met een sjaal, tja, veiligheid voor alles.

dan is het net een stukje extra waar ze vast zitten.



Gab, dat herken ik, ik had altijd wel wat in mijn zak, maar ze is nu op een leeftijd dat alleen time out werkt als ze uit haar vel springt, gelukkig is dat maar zelden.

Ik lees mee want ik had vanochtend ook zo’n dreumes die haar zin niet kreeg (looooooooooop krijst ze dan) en wurmde zich uit het fietsstoeltje. Vreselijk! Niks helpt dan nog…maar dat gaat soms ook zo in de auto.

Hoe zorg je dat ze daar niet uit de riempjes kan eigenlijk?