Ik hoop dat iemand hier een goede tip heeft!
Teun moet dagelijks een zinktabletje slikken, maar hoe krijg ik dat ding erin :eh: ?
Gewoon water lukt niet en we hebben ook al het tabletje in een schep pudding gestopt; hij kreeg het niet weg.
Het pilletje lost moeilijk op dus hij zal het heel door moeten slikken (en zo groot is het nou ook weer niet )
Bedankt alvast voor het meedenken!!
Er zijn ook zink kauwtabletten voor kinderen, ff Googlen of de apotheek vragen
Kijk, da’s al een hele goeie tip :thumbup: ! Wist ik niet, we hebben deze voorgeschreven gekregen… vanmiddag dus even op zoek
Wij hebben Zink capsules die je open kan maken.
Poeder kan dan door het toetje.
Zit amper smaak aan.
Pil kapot drukken tussen twee lepels. Dan de poeder in een hap vla. Desnoods even roeren, zodat je er niks van ziet.
:thumbup:
Dat laatste ga ik morgen eens proberen. Het zijn helaas geen capsules waar het poeder los in zit.
Alleen even checken of het middel met melkproducten gegeven mag worden ander beinvloed je de werking. Moeten wij ook altijd op het werk nakijken,
Wij de apotheker hebben ze fijnmalers, werkt wat makkelijker als twee lepels (weg schieten van het pilletje) bovenop kun je hem in tweeen splitsen door een mesje wat in de deksel zit en onderop kun je het pilletje in een bakje doen en dan het bovenstuk erop drukken en zo word die vermalen. Twee jaar lang hier gebruikt met succes!
Mariska, bedankt voor de tip :thumbup: . Ik ga er zeker een in huis halen.