heeft het al zin?

Hallo allemaal,



even een paar vraagjes:



Lars wordt in augustus 3 jaar. En we zijn aan het proberen of hij zindelijk wil worden.



Elke keer zetten we hem op de pot, maar dan doet hij niks en na een half uur is hij het natuurlijk zat en wil hij de luier aan.



Gisteren mooi weer. Lekker buiten laten lopen in de onderbroek zonder luier. Hele poos droog, maar later toch een plasje in de onderbroek. Het maakte hem niet uit dat het nat was.



Heeft het zin om nu te beginnen? Zou hij het nog niet door hebben/snappen? Hoe zouden jullie dit aanpakken?



We vragen elke keer wel: Lars plassen op het potje? Begint ie bijna te huilen met de woorden: nee, niet plassen op het potje.



Iemand nog een idee? (alle tips welkom, want ik ben die luiers wel een beetje zat).

Het klinkt alsof hij er nog niet aan toe is. Dat zijn onderbroek een half uur droog is, wil niet zeggen dat hij daar zelf ook mee bezig is. Ze kunnen nu hun plas ook gewoon ophouden tot de blaas vol is. Dan loopt het eruit.



Hier een kereltje dat wel wil, maar mama heeft er geen puf voor :oops: Gistermorgen had hij een tijdje geen luier aan en dan komt hij ineens aangerend: Fer plassen op de wc. Dus hup, de wc op, en ja hoor, dan komt er direct een plasje.



Ik zou in jouw geval echter nog een paar maandjes wachten en het nog eens proberen. Het heeft nog tijd :-*

Hij is er nog niet aan toe, dus ik zou gewoon wachten. Zeker omdat hij al begint te huilen als je het over het potje hebt. Mijn dochter deed pas 2 weken voor haar 3e verjaardag voor het eerst een plasje op de wc, daarvoor was ze er helemaal niet in geinteresseerd. Toen ook niet maar ze wilde dolgraag iets hebben en dat kreeg ze alleen maar als ze een plasje op de wc deed of op haar verjaardag 2 weken later. Toen ze eenmaal een plasje had gedaan heeft ze nog 2 maanden een luier aan gehad maar deed ze wel plasje op de wc. Na die 2 maanden onderbroek aan en alleen in de eerste week een paar ongelukjes. 3 maanden erna was ze 'snachts ook zindelijk.

klinkt mij in de oren alsof hij er nog echt niet aan toe is… nu pushen zou wel eens het ongekeerde effect kunnen hebben…



ik zou nog even wachten, wellicht dat zijn intresse eind van de zomer nog omslaat???

Ach ja, het maakt ook niet uit. We wachten ook gewoon nog even.



Af en toe maar eens vragen of hij op het potje wil om te plassen. Hij heeft een paar maandjes geleden wel regelmatig op het potje geplast en zelfs gepoept, maar ineens was hij daar klaar mee.



Ach, hij heeft de tijd ook nog wel.

Wij hebben begin dit jaar ook een poging gedaan om onze meid zindelijk te krijgen, ze was toen bijna drie jaar. Steeds op het potje zetten, stickers en cadeautjes beloven als ze iets zou doen. Ze bleef wel zitten, maar dat was dan ook alles. Verder gebeurde er niks. Wij zijn toen na ruim een week proberen weer gestopt. Later ook met het CB overlegd en ook daar gaven ze aan dat onze meid er dan nog niet aan toe was. Dan kun je beter even tijdelijk stoppen en later opnieuw beginnen.



Zo’n twee maanden erna gaf ze ineens zelf aan dat ze naar de wc wilde. Op de wc gezet en meteen een plasje en een poep! Sindsdien doet ze het steeds vaker uit zichzelf op de wc. Ze geeft het tussendoor nog niet aan dat ze naar de wc moet, dus dan doet ze het nog wel eens in de luier. Maar voor de rest heeft ze al heel wat stickers en cadeautjes verdiend.



Dus het gaat op zich wel heel goed. En helemaal uit zichzelf, want we waren van plan om na onze vakantie eind juni weer een poging te doen, dus we waren er nog niet weer mee begonnen. Eind april kwam ze er ineens zelf mee.



Dus mijn advies is om te stoppen, laat het even rusten. En probeer over een tijdje nog een keer. En wie weet begint hij er ook uit zichzelf mee. Succes!