Heeft er iemand een tip voor ons?

Marley is over 2 weken 4 maanden en wil nog steeds niet echt doorslapen 's nachts.

Ze wordt steeds rond 5 uur wakker laatste fles 's avonds is rond 23.30.

Bestaat er een toevoeging die ik aan de melk kan toevoegen waar het liefst ook geen suiker in zit. Iets waar ze wat langer op doorslaapt.

Alvast bedankt voor degene die wat weten :thumbup: :wink:

Eventueel rijstebloem?

Overleggen met het Consultatiebureau of je er nu mee mag starten?

Wij gaven Riley ook Rijstebloem toen hij 3,5 maand was, werkte perfect!

Als je de oplossing weet, laat het mij dan even weten :wink:

Hier slaapt onze man ook nog steeds niet door…

Maar je kan idd vanaf 4 mnd (6 is beter) wat rijstebloem door de fles doen.

bedankt voor de reacties maar wat doet en is die rijstebloem dan?

Bij Shane hebben we het niet nodig gehad en ben zelf sowieso al niet zo’n voorstander van toevoegingen.

Het geeft je kindje wat langer een verzadigd gevoel. Het bevat belangrijke bouwstoffen, zit vol plantaardige voedingsvezels wat goed is voor de ontwikkeling van de darmen.

Rijstebloem is meestal de eerste stap naar vaste voeding, je kan het in de fles geven, maar ook een papje van maken wat je met een lepeltje kan geven. Je kan dus beginnen met een paar schepjes in de fles, hoe meer schepjes hoe dikker de voeding word.

Vaak word een drie-standen speen aangeraden, maar dat hoeft niet persé.

Uit eigen ervaring kan ik je wel zeggen dat de rijstebloem van Friso wat fijner is, die van Bambix is wat vlokkeriger.

Ik gebruik nu altijd die van Friso en geef die in een Difrax-fles met een M-speen. Soms maak ik hem wat dikker en dan gebruik ik een drie-standen speen.

Met 4 maanden mag je inderdaad rijstebloem toevoegen aan de fles. Meestal zijn baby’s dan wat verzadigder, maar het wil niet altijd zeggen dat ze dan doorslapen (hier hielp het overigens wel). Het ene kindje slaapt met 8 weken door en de ander pas met 8 maanden.