HEEELLLPPPP spaarrekening voor kids

Ik zie door de bomen het bos niet meer.

Ik ben alleenstaande mama van 2 prachtige dochters…

En ben mezelf aant verdiepen in spaarrekeningen, maar ik kan die kleine lettertjes niet vinden…

Mijn doel van het sparen is studeren…

Wie kan me hepen.

Alvast bedankt

Grt Bri

Informeer eens bij de bank waar je nu bij bent, wat hun mogelijkheden zijn.

Onze kinderen hebben een doelspaarrekening bij de Rabobank.

Dat kan je voor een x-aantal jaren vastzetten. Hierdoor krijg je hogere rente. Alleen is het geld niet opneembaar. Maar goed, dat is ook niet onze bedoeling. Wij willen ook dat er geld voor ze is als ze willen studeren. Wij hebben het geld volgens mij voor 16 jaar vastgezet. We sparen geen vast bedrag per maand. Maar zorgen wel dat er jaarlijks wat op gestort wordt. Meestal gaat er een deel van het vakantiegeld naar hun spaarrekeningen en het verjaardagsgeld. En opa’s en oma’s doen eigenlijk jaarlijks wel een donatie.

Bedankt voor je snelle reactie. :smiley:

nu wat minder :eh: hahaha

Zilvervloot is weer terug, misschien een idee…

Zegt me niks zilvervloot.

Maar ik dijk erin!!!

Thnx

Zilvervloot hebben wij ook :thumbup: deels ook door bijdragen van opa en oma :wink: en wij vullen aan tot het maximum

wij hebben gewoon bij onze eigen bank een kinderspaarrekening geopend. loopt tot hun 18e en komt dan ‘vrij’. wij sparen elke maand een vast bedrag, daar zijn we mee begonnen zodra ze waren geboren. ze hebben beide nu al een lekker bedrag. ook omdat mijn ouders elke maand wat sparen.

Google eens op “sparen voor kinderen” en kijk dan eens op de site van de consumentenbond. Daar staat een heldere uitleg, met zoekfunctie.

Het ligt er maar net aan hoe je wil sparen.

Wij kiezen er voor om een poos op een vrij opneembare rekening te sparen en daarna het gespaarde op een deposito rekening vast te zetten. Dan krijg je hogere rente dan op een kinderspaarrekening. Het nadeel is dat het niet vrij opneembaar is, maar dat is voor ons ook niet nodig. Pas op hun 18e valt het geld vrij.

Succes met uitzoeken!

Bedankt allemaal voor jullie reacties.

Oma, mijn moeder heeft een spaarrekening voor beide geopend.

Deze komt pas vrij bij 16jr.

Ik zelf heb bij de rabo eentje voor ze geopend die bij 12Jaar vrij komt, middelbare dan en wil ze graag op schoolreisjes/uitwisseling mee kunnen laten gaan.

Nogmaals bedankt.

Grt bri[/u]

Bedankt allemaal voor jullie reacties.

Oma, mijn moeder heeft een spaarrekening voor beide geopend.

Deze komt pas vrij bij 16jr.

Ik zelf heb bij de rabo eentje voor ze geopend die bij 12Jaar vrij komt, middelbare dan en wil ze graag op schoolreisjes/uitwisseling mee kunnen laten gaan.

Nogmaals bedankt.

Grt bri[/u]