Y. zit in een noodgebouwtje van school.
dit heeft een plat dak en het is er zoooooo warm nu.
vind het echt zielig.
zit te twijfelen om hem thuis te laten vanmiddag.
hij is nog niet leerplichtig.
of ben ik nu een overbezorgde moeder.
wat zouden jullie doen
Heeft hij er zelf last van? Kinderen kunnen heel wat hebben qua hitte en hebben er meestal niet veel last van. Als hij er wel heel erg veel last van heeft en nog niet leerplichtig is zou ik hem wel thuishouden.
hoe merk ik dat hij er last van heeft.
hij klaagt wel over hoofdpijn
Ik kan me niet voorstellen dat een kleuterklas met dit weer de hele dag binnen zit? Misschien van te voren even vragen, wie weet zijn ze wel de hele middag lekker buiten (in de schaduw, hoop ik dan ;)).
hier is het ook erg warm in de klas van Pepijn, ik heb hem gewoon lekker luchtig aangekleed.
Niet alleen in de klas…
Schoolplein in de volle zon, geen zuchtje wind… :think:
Als je kindje al hoofdpijn heeft zou ik hem vanmiddag niet naar school doen. En morgenvroeg extra drinken meegeven.
Mijn kinderen zitten ook beide in noodlokalen en schoolplein in de zon… Nu is Victor vanmiddag zoizo vrij maar Max geef ik een flesje water mee. Hij heeft snel hoofdpijn en met deze warmte gaat dat extra snel.
Kes zit ook boven op de tweede verdieping met plat dak. Ik houd er rekening mee met hoe ik hem kleed. Ook mogen de kinderen de hele dag door water pakken als ze daar behoefte aan hebben. Tja, er is niet zoveel aan te doen denk ik. Iedereen heeft het warm en het blijft de hele week ook warm. De hele week thuis houden is ook geen optie lijkt me.
overigens is je kind wel leerplichtig. ALs je er voor kiest om je kind met vier jaar heen te doen, dan gaat de leerpicht voor jou kind in met vier jaar.
Overigens… denk ikzelf dat ze er niet moeilijk over doen als je je kind lekker thuis zou houden met dit weer, smiddags… tis al afmattend genoeg.
@konijn wrote:
overigens is je kind wel leerplichtig. ALs je er voor kiest om je kind met vier jaar heen te doen, dan gaat de leerpicht voor jou kind in met vier jaar.
Overigens… denk ikzelf dat ze er niet moeilijk over doen als je je kind lekker thuis zou houden met dit weer, smiddags… tis al afmattend genoeg.
Dat is niet zo over die leerplicht.
Wij hebben Anne laatst thuis gehouden met een bepaalde reden van school en de juf zei dat het dit jaar geen probleem is omdat anne nog niet leerplichtig is, maar volgend jaar wel.
De school gaat er wel vanuit dat als je je kind laat gaan met 4 jaar het wel alles (zo niet zoveel mogelijk) mee laat doen van de school. Maar het is geen wettelijke regel.
@konijn wrote:
Klopt!
Maar ik denk idd dat je kind thuis houden ivm de warmte geen probleem zal zijn, zeker niet als je kind er duidelijk last van heeft.
Dat over die leerplicht klopt niet wat jullie zeggen. Het staat zelfs op de site leerplicht.net. Een kind van 4 dat naar school gaat is wettelijk niet leerplichtig maar dient zich aan de regels van school te houden.
http://www.leerplicht.net/webpages/leerplicht.html
Ik kan het stukje niet kopieeren vandaar ff de bladzijde
Het staat er erg raar als ik verder ga kijken zeggen ze dat als je je niet aan de regels van school wilt houden je je kind moet uitschrijven als het niet inde leerplichtige leeftijd zit…dus als je met je kind van 4 op vakantie wilt en de school is het er niet eme eens moet je je kind laten uitschrijven en na de vakantie weer inschrijven :?
Leerplichtig of niet…hier denken ze vrij simpel… Hij is 4…thuishouden een dagje if middag mag altijd…als je het maar even meld.
Als ze school starten dan is het de bedoeling dat ze zoveel mogelijk meedraaien met school,maar dat hoeft niet perse meteen full-time te zijn…als je maar even afstemt met school…
Hier houden ze de laatste 2 weken waterpret. Kids mogen zwemkleding en handdoek mee naar school…extra zonnebrand ook. Ze gaan zoveel mogelijk buiten met water spelen.
Heb vd week overwogen (gisteren) om Eli in zijn (ondergoed)hemd naar de psz te brengen en gewoon een luchtige broek…maar begon toch te twijfelen.
Heb wat extra mouwloze tops gehaald voor en een paar stoere hemden (wel ondergoed,maar wel wat draagbaarder). Die krijgen ze vd week gewoon aan naar school…meisje lopen ook in spaggettitopjes die wel heeeel erg op ondergoed lijken…
Als ze toch de hele dag met water spelen is dat wel fijn…
Met 5 jaar ben je pas leerplichting, Y.eline gaat nu ook alleen de ochtenden naar school omdat ze een hele dag gewoon niet trekt en school vind het geen probleem omdat ze toch nog niet leerplichtig is zeiden ze.
Maar ik zou hem lekker luchtig kleding, zoals vandaag is het wel uit te houden maar vrijdag wordt het wel heel heet dan zou ik het overwegen om hem thuis te laten als het echt zo warm is in klas en hij lichamelijk hinder ervan heeft.
@mama van anne wrote:
Dat over die leerplicht klopt niet wat jullie zeggen. Het staat zelfs op de site leerplicht.net. Een kind van 4 dat naar school gaat is wettelijk niet leerplichtig maar dient zich aan de regels van school te houden.
http://www.leerplicht.net/webpages/leerplicht.html
Ik kan het stukje niet kopieeren vandaar ff de bladzijde
Het staat er erg raar als ik verder ga kijken zeggen ze dat als je je niet aan de regels van school wilt houden je je kind moet uitschrijven als het niet inde leerplichtige leeftijd zit…dus als je met je kind van 4 op vakantie wilt en de school is het er niet eme eens moet je je kind laten uitschrijven en na de vakantie weer inschrijven :?
Het is wettelijk gezien nog niet leerplichtig dus mag thuis gehouden worden. Maar wel in overleg met school.
Wij gingen begin juni een paar daagjes weg en heb toen verlof gevraagd voor Merijn. De directeur zei toen, netjes dat je het zo doet, maar officieel hoef je het niet aan te vragen aangezien wij hem niet eens mogen tegenhouden, want hij is nog 4 jaar oud.
doe je dan ook echt ondergoed aan nu met dit weer ?
ik bedoel een hempje en natuuurlijk wel onderbroek , maar dan daarover nog een shirtje zonder mouwtjes ?
Hier gaan meisjes en jongens gewoon in shirtjes zonder mouwtjes hoor, de jongens lekker stoor en de meiden kei lief…oke de meiden hebben vaak spaggettibandjes, maar de jongens ook heel leuk mouwloos, en natuurlijk geen hempje er nog onder.
Bij de wehkamp heb je naar mijn idee al hele leuke voor jongens.
niek die heeft ook geen hempie aan hoor , maar dacht zoiets hier in een paar reakties te lezen en ik vroeg het me gewoon af
@nathaliehvdominique wrote:
doe je dan ook echt ondergoed aan nu met dit weer ?
ik bedoel een hempje en natuuurlijk wel onderbroek , maar dan daarover nog een shirtje zonder mouwtjes ?
EEuuh…als top een hemd ja…zonder extra hemd eronder…
Heb nu wat extra mouwloze shirts gehaald (dragen ze uiteraard ook zonder hemd eronder,veel te warm).
Heb Eli vd week in een ondergoedhemd meegenomen (stond wel stoer).
Had even niet genoeg mouwloze shirts…
Nu 2 ondergoedhemden gehaald die ook best leuk staan als gewoon hemd.
Hier in ieder geval geen dubbele lagen.
Jo hefet vd week ook een bermuda/zwembroek aan gehad naar school aangezien ze toch veel met water bezig zijn…daar onder een echte zwembroek…
Ik vroeg me eigenlijk af hoe raar het is als je je kind in een ondergoedhemd naar de PSZ brengt…ik zou het zo doen,maar toch…lichte twijfel…uiteraard is het wel een leuk hemd…
deed ik ook gewoon hoor , de meeste hemden waren dunner als de mouwloze shirtjes die hij had…