Hechtingen

Na mijn bevalling heb ik hechtingen gekregen. twee paarse en zes witte hechtingen. Ze zijn oplosbaar en de paarse zijn al weg. Weet iemand wat het verschil is in kleur en hoe lang het gaat duren voordat de witte weg zijn? Ook zijn de uiteinden vanaf het knoopje best lang en dat kriebelt echt erg. Kan ik ze zelf wat korter knippen of gewoon wachten totdat ze uitvallen?

ik zou het even aan de VK vragen, vaak kan ze ze er wel voor je uithalen als je er last van hebt hoor…ze kijkt dan wel eerst goed of het al kan…

Bij mij heeft de VK bij de na-controle de knoopjes weggeknipt (zowel bij Lotte als deze keer). Had gelukkig maar een enkel scheurtje en dus ook een enkele hechting, maar was toch wel blij dat dat knoopje weg kon want dat irriteerde toch wel. Daarna was het ook meteen over.

Bij mij heeft de verloskundige bij het afsluiten van het kraambed de overgebleven hechtingen eruit gehaald van de uitwendige hechting. Zij vertelde dat ondanks dat ze oplosbaar zijn het anders erg lang kan duren eer het helemaal weg is. Moet eerlijk zeggen dat het hierna sneller heelde en het ‘trekkerige’ gelijk weg was!

Ik zou het dus zeker even aan je verloskundige vragen of ze de laatste restjes er misschien voor je uit kan halen.

@muissie wrote:

Bij mij heeft de verloskundige bij het afsluiten van het kraambed de overgebleven hechtingen eruit gehaald van de uitwendige hechting.




Dat heeft mijn vk ook gedaan! Echt super want voelde daarna echt niets meer :thumbup:

binnen 2 weken moeten de hechtingen opgelost zijn, zo niet zou ik wel even bellen!

ik heb 6weken gelopen met hechtingen die er uit moesten gehaald worden. de gynocoloog zei: je hebt 7oploshechtingen en 3moeten er uit gehaald worden. maar mijn eigenwijze verloskundige zei dat het allemaal oploshechtingen waren met als gevolg dat ik na 6weken bijna een onsteking had. maar ja mevrouw wist het weer beter.

ik zou ook gewoon even de vk bellen.



bij mij zijn ze er eerder uitgehaald odmat ze niet goed zaten. (te strak en te diep)

Paarse hechtingen zijn hechtingen die vaak gebruikt worden aan de binnen kant en die blijven ongeveer tussen de 4 a 6 wkn zitten.



De witte hechtingen worden vaak gebruikt aan de buitenkant en het duurt ongeveer 8 a 10 dng tot die verdwenen zijn.



Vooral de paarse hechtingen willen nog wel eens na verloop van tijd irriteren, als dat het geval is neem dan even contact op met je vk zij/hij kan dan eventueel kijken of ze er al uit kunnen.

De ene huid geneest nou eenmaal sneller dan de anders en soms mogen ze er wat eerder uit.

@dragon wrote:

Paarse hechtingen zijn hechtingen die vaak gebruikt worden aan de binnen kant en die blijven ongeveer tussen de 4 a 6 wkn zitten.



De witte hechtingen worden vaak gebruikt aan de buitenkant en het duurt ongeveer 8 a 10 dng tot die verdwenen zijn.



Vooral de paarse hechtingen willen nog wel eens na verloop van tijd irriteren, als dat het geval is neem dan even contact op met je vk zij/hij kan dan eventueel kijken of ze er al uit kunnen.

De ene huid geneest nou eenmaal sneller dan de anders en soms mogen ze er wat eerder uit.




Oke… Geinig dat dan de paarse er eerst uitvallen. haha. Maar inmiddels ben ik volgens mij alle witte hechtingen ook kwijt… Vanavond de boel maar es inspecteren met een spiegeltje hahahaha :mrgreen:

@motley wrote:

@dragon wrote:
Paarse hechtingen zijn hechtingen die vaak gebruikt worden aan de binnen kant en die blijven ongeveer tussen de 4 a 6 wkn zitten.



De witte hechtingen worden vaak gebruikt aan de buitenkant en het duurt ongeveer 8 a 10 dng tot die verdwenen zijn.



Vooral de paarse hechtingen willen nog wel eens na verloop van tijd irriteren, als dat het geval is neem dan even contact op met je vk zij/hij kan dan eventueel kijken of ze er al uit kunnen.

De ene huid geneest nou eenmaal sneller dan de anders en soms mogen ze er wat eerder uit.




Oke… Geinig dat dan de paarse er eerst uitvallen. haha. Maar inmiddels ben ik volgens mij alle witte hechtingen ook kwijt… Vanavond de boel maar es inspecteren met een spiegeltje hahahaha :mrgreen:




Goed lezen :wink: witte gaan er namelijk al eerste uit, dus dat ze bij jou bijna allemaal weg zijn kan heel goed kloppen :slight_smile:

Bij mij heeft de vk ook een hechting weg geknipt bij de nacontrole. een verademing was dat, het trok zo erg.

Na 6 weken verloor ik nog steeds af en toe een restje hechting :mrgreen:

zullen die paarse wel geweest zijn :wink:

kan vaak zijn de hechtingen te strak gezet waardoor ze erg kunnen gaan irriteren.

Maar ook vaak genoeg zijn ze er gewoon aantoe om er uitgehaalt te worden, en als het netjes dicht is waarom zou je dan nog 2 wkn langer laten zitten, toch? :slight_smile:

Nou er zitten er nog drie maar heb er eigenlijk geen last meer van gelukkig…



Dus ik laat het wel voor wat het is, moet er toch zelf een keer uitvallen…

Het enige vervelende er nu aan is dat ik nog steeds niet ff lekker intiem kan zijn met vriendlief, alsin ik heb behoefte aan maar durf niet door die hechtingen… Beu…