Hechtingen verwijderen

Mijn dochter is vorig weekend gevallen en heeft nu hechtingen in haar oor. Deze hechtingen moeten maandag verwijderd worden. Nu zit er ook nog een soort papieren pleister over de hechtingen.



Nu is mijn vraag: Hoe krijg ik ooit die pleisters er vanaf. Heb er aan gevoeld maar ze zegt dat het pijn doet en het zit ook super vast.

Ik ben bang dat de huisarts die pleister er vanaf trekt in 1 keer.



Heeft iemand ervaring of tips hoe ik het beste kan handelen?



Alvast bedankt.



Groetjes

Weken in warm water is een beetje lastig omdat het haar oor is.

washandje met warm water er tegenaan, stes wat water erbij en zo oroberen een beetje de pleister los te weken??



Succes!

Is het echt de bedoeling dat jij de pleister losmaakt? Ik zou namelijk bang zijn om ook aan een hechting te trekken :shifty: ik zou het echt aan de arts overlaten. Zij hebben ook oplosmiddel waarme de pleister losgeweekt kan worden.

@Marlous79 wrote:

Is het echt de bedoeling dat jij de pleister losmaakt? Ik zou namelijk bang zijn om ook aan een hechting te trekken :shifty: ik zou het echt aan de arts overlaten. Zij hebben ook oplosmiddel waarme de pleister losgeweekt kan worden.




Oke dat wist ik niet.

Ik wilde het zelf proberen omdat onze arts nogal onhandig is en ik bang ben dat hij in 1 keer die pleister eraf trekt. Of het er af mag of niet weet ik niet. Ik neem aan dat het 1 dag van tevoren geen probleem is.



Maar ben blij dat ik weet dat er oplosmiddel is. Mocht hij het vanplan zijn de pleister eraf te trekken, dan kan ik altijd aan de bel trekken en vragen waarom hij dat middel niet gebruikt.



Bedankt voor je reactie!

@marieke_dm wrote:

Weken in warm water is een beetje lastig omdat het haar oor is.

washandje met warm water er tegenaan, stes wat water erbij en zo oroberen een beetje de pleister los te weken??



Succes!




Bedankt voor je reactie.



Met een washandje heb ik geprobeerd, maar dat wil ze niet. Ik heb haar vandaag 2 keer in bad gedaan en elke keer de pleister nat maken. Nu zag ik dat 1 stukje los begint te zitten. Dus morgen weer 2 keer in bad en maandag nog een keer en dan hopen dat hij er makkelijker af gaat.



En ik zal naar de oplosmiddel vragen zoals hier onder staat :wink:



Groetjes

Zou het ook aan de arts over laten. En heel snel eraf trekken voelen ze wel het minste. Als ik een pleister los ga pielen bij mijn dochter dan is het drama, als ik het gewoon los trek is er niets aan de hand.

is het geen hechtpleistertje?? die moeten vanzelf loslaten.



Ik zou er ook niet aan gaan klieren en peuteren.

Oplosmiddel voor een hechtpleistertje ken ik niet, denk echt dat de arts het er gewoon van af trekt… ( Zelf doe ik het soms nog wel eens met water, als mensen er erg bang voor zijn, maar vaak zitten ze na een paar dagen al flink los, en anders trek ik ze er gewoon af) Hoort er helaas even bij…

Hret oplosmiddel kan alleen gebruikt worden waar geen wond zit. Dus op de hechtingen niet. De lijmlaag laat dan wel los van de pleister maar de plaktroep zit dan nog steeds op de huid.



in 1 keer lostrekken lijkt mij de beste oplossing.

1x lostrekken, brrr. Dat was juist datgene waar ik als kind met pleisters de grootste hekel aan had. Van die volwassenen die zeggen “dan doet het geen pijn” of “dan doet het het minste pijn”. Amehoela.

Oftewel zat ik dus zelf vaak al een hele dag te peuteren om een pleister los te krijgen, omdat ik het weigerde het in 1x te laten doen. Want dat deed PIJN.



Ik snap natuurlijk dat het heel lastig is om een dreumes zelf te laten peuteren (als je dat al zou willen), maar ik zou het toch echt met heel veel bad proberen.

Ik heb het elke keer in bad laten weken. Maar de pleister liet niet los. De doktersassistente raadde mij aan om het met iets vettigs in te smeren, dit hielp ook niet zichtbaar. Toen heeft mijn man het er uiteindelijk toch af getrokken, met beleid natuurlijk. Maar ze heeft wel even gehuild. Arm kind.



De doktersassistente en in het ziekenhuis kenden ze geen oplosmiddel om de pleisters er gemakkelijk af te halen.



Bedankt voor jullie reacties!

Bij ons op werk doe we het met zoete olie

Moet het echt een beetj doordrenken en dan laten weken maar als er behoorlijke korst vorming zit kan hier en daa nog blijven plakken

@poeizie wrote:

Bij ons op werk doe we het met zoete olie

Moet het echt een beetj doordrenken en dan laten weken maar als er behoorlijke korst vorming zit kan hier en daa nog blijven plakken




Zoete olie was ook een goed idee ja. Die ga ik onthouden. Dank je wel!