Hechtingen verwijderen

Mijn dochter is vorig weekend gevallen en heeft nu hechtingen in haar oor. Deze hechtingen moeten maandag verwijderd worden. Nu zit er ook nog een soort papieren pleister over de hechtingen.



Nu is mijn vraag: Hoe krijg ik ooit die pleisters er vanaf. Heb er aan gevoeld maar ze zegt dat het pijn doet en het zit ook super vast.

Ik ben bang dat de huisarts die pleister er vanaf trekt in 1 keer.



Heeft iemand ervaring of tips hoe ik het beste kan handelen?



Alvast bedankt.



Groetjes

Weken in warm water is een beetje lastig omdat het haar oor is.

washandje met warm water er tegenaan, stes wat water erbij en zo oroberen een beetje de pleister los te weken??



Succes!

Is het echt de bedoeling dat jij de pleister losmaakt? Ik zou namelijk bang zijn om ook aan een hechting te trekken :shifty: ik zou het echt aan de arts overlaten. Zij hebben ook oplosmiddel waarme de pleister losgeweekt kan worden.

@Marlous79 wrote:

Is het echt de bedoeling dat jij de pleister losmaakt? Ik zou namelijk bang zijn om ook aan een hechting te trekken :shifty: ik zou het echt aan de arts overlaten. Zij hebben ook oplosmiddel waarme de pleister losgeweekt kan worden.




Oke dat wist ik niet.

Ik wilde het zelf proberen omdat onze arts nogal onhandig is en ik bang ben dat hij in 1 keer die pleister eraf trekt. Of het er af mag of niet weet ik niet. Ik neem aan dat het 1 dag van tevoren geen probleem is.



Maar ben blij dat ik weet dat er oplosmiddel is. Mocht hij het vanplan zijn de pleister eraf te trekken, dan kan ik altijd aan de bel trekken en vragen waarom hij dat middel niet gebruikt.



Bedankt voor je reactie!

@marieke_dm wrote:

Weken in warm water is een beetje lastig omdat het haar oor is.

washandje met warm water er tegenaan, stes wat water erbij en zo oroberen een beetje de pleister los te weken??



Succes!




Bedankt voor je reactie.