hechting bij 2-4 ???

ik werk op een kdv en mijn adjunct is van mening dat een kind niet terekt naar 1 leidster maar dat wij dat zelf veroorzaken door het enne kind meer aandacht te geven dan de andere

ik ben van mening dat kinderen voorkeur hebben en zich aan een bepaald aantal mensen kunnen hechten …

ik weet dat het tot 2 jaar 3-4 personen zijn masar na 2 jaar weet ik het niet



dus mijn vraag is kan iemand mijn links door geven over hechting met verzorging van af 2 tot 4 jaar …



deze discussie is hoog opgelopen en ik zal er verder niet over uitwijden maar als ik mijn mening wil onderbouwen moet ik wel documentatie hebben die hier over gaat anders krijg ik gewoon weg te horen…dat is jouw mening …



nou er wordt hier vaak over hechting gesproken dus als je een goeie site weet ik hou me aan bevolen …

Ik heb een tijdje pedagogiek gestudeerd en ik heb de pabo gedaan, en daar dus ook veel les gehad over hechtingsrelaties. Ik heb wel wat literatuur erover, maar ik weet zo geen websites.

Als je er interesse in hebt dat ik het één en ander voor je opzoek (kan het niet met zekerheid zeggen dat er precies instaat wat jij zoekt hoor), wil ik dat wel voor je doen. Stuur me dan even een pb-tje!



Groetjes Tamara

Ik ken wel de Groeiwijzer (licht antroposofisch boekje)… Dat is er in twee varianten, 0-1 jaar, en 1 jaar tot ?? jaar… Staat daar niks in…??

Hier staat wel een en ander wat misschien je verhaal helpt onderbouwen je moet soms even iets verder naar beneden kijken, maar misschien is het wat?



http://www.sko-oegstgeest.nl/pedagogischbeleid.htm



http://www.deknoop.org/documenten/folder_deknoop.pdf



Groetjes :-*



(op google vind je vanalles meer)

@f’lien thanks ik heb al gegoogled maar uitiendelijk kn ik weinig vinden met name dat de hechting in een vroeg stadium is van 0-1 verder wordt er weinig over gesproken behalve als er storingen zijn …



maar ik zoek verder