Hebben scholen tegenwoordig geen tropenroosters meer?

Das even een vraagje voor de juffen hier. Kan me herinneren dat wij als kind vrij kregen of minder uren draaiden als het zo heet was! Heb zo,n medelijden met mijn kind daar in die snikhete school! Smorgens staat de zon al op hun klas, kan toch nooit gezond zijn voor die kleintjes :frowning: Krijgen ze wel genoeg te drinken enz.?? Aangepast programma ofzo?

Ze komt igg elke dag moe en huilerig thuis van school, wat normaal niet zo is. Denk er echt over om haar morgen thuis te houden.

Mijn zoon van 11 vroeg er van de week nog naar: mama als ijsvrij bestaat waarom dan geen warmtevrij???

Ik moest hem het antwoord schuldig blijvenā€¦ :oops:

Ze hebben eht goed zwaar op dit moment op school!

bij emma passen ze wel de lessen aanā€¦ vanmiddag spelen ze met water buitenā€¦ badpakken en supersoakers moesten meeā€¦

en zoveel mogelijk open deuren en ramenā€¦



zou wel schrikken als ze ineens een tropenrooster in ging zettenā€¦geen idee hoe ik dat ineens zou moeten organiserenā€¦ denk dat dat een van de redenen is dat het niet gebeurtā€¦ ik merk verder aan emma niet dat ze er last van heeft op school

@mamy wrote:

Mijn zoon van 11 vroeg er van de week nog naar: mama als ijsvrij bestaat waarom dan geen warmtevrij???

Ik moest hem het antwoord schuldig blijvenā€¦ :oops:

Ze hebben eht goed zwaar op dit moment op school!


Tot mijn extreme verbazing kwam hij vandaag thuis met de ā€œmededelingā€ (hij huilde er bijna van) dat ze morgen ook nog sportdag blijken te hebbenā€¦ :wall: :wall: Was met die kids waterfeest gaan houden ofzoā€¦

dat meen je niet!!!

nou ik zou hem lekker thuis houden dan hoor

stoere vent die daar wat van zegt met dit achterlijke idee

oef, mag idd hopen dat er veeeeeeeeeeeel waterspelen bij zitten.

dat vind ik ook, pas dat programma even aan// dat is niet zo heeel moeilijkā€¦

maar terugkomend op tropenrooster

ik denk dat het komt door de tijd waar we nu in leven.

veel ouders werken en kunnen dus niet zo maar vrij nemen.

daarnaast moeten kinderen een bepaald aantal lesuren hebben gehad.

hier wel tropenrooster als er langer dan 3 hittedag achtereen zijn 1 dag vrijā€¦is dit tropenrooster eig? nu ja iig niet korter naar school meen ik hier , hebben wij zelf vroeger ook nooit gehad,

ze hebben nu op school wel steeds smiddags zwemkleding mee.

en vanmiddag was er zelfs waterfeest; badjes, waterpistolen, zoā€™n glijmat, etc

leukkkkkkkkkkkkkkk bij wendy laatst ook, de buurjongen mocht van de leraar ook drinken mee in de klas mocht dat anders niet.

hier ook waterfeestjes enzoā€¦ en ze werken wat minderā€¦



ik had vroeger altijd tropenrooster op schoolā€¦ school in de tropenā€¦



7 uur beginnen 12.30 klaar.

alleen twee keer per week moest ik dan ook smiddags nog 2 uur ofzo naar de nederlandse schoolā€¦

Morgen heeft ze schoolreisje, weg met de bus! Tis te hopen dat er airco in die bus zit voor de kids, tis toch een uur rijden zowat! :shock: En hopelijk geven ze de kids daar wel genoeg te drinken in dat speelparadijs, straks nog uitdroging van de hitte en geren en gespeel! :frowning:

Hier hebben ze steeds waterfeesten en de sportdagen zijn vervangen voor zwemdagen.

Ik heb wel het idee dat ze het goed aanpakken. Ik zorg dat haar beker goed vol is en ze mag tussen de middag niet van tafel voor haar glas melk leeg is. En ik geef extra ijs en zo tegen de hitte.

Overbuurjongentje zou dinsdag schoolreisje hebben, dat hebben ze nu verzet en i.p.v. daarvan een waterfeest gehouden!



Wij hadden vroeger op school ook met zulk weer een waterspeeldag. EN de school was vlakbij een openlucht zwembad, daar gingen we ook 1 keer per jaar met de hele school zwemmen!



Vind wel dat je met hitte je lesprogramma een beetje moet aanpassen, er is dan toch maar weinig concentratie en je moet ook opletten dat kinderen niet uitdrogen/zonnesteek krijgen/bevangen raken door de hitte!

Nou idd, hier in onze school zit ook een psz. Daar is laatst met de hitte een kindje van 2 onwel geworden door oververhitting enz. Hij is door de juffen koel gehouden met doeken, en de BHV, er van school kwam er bij en de ambulance was er ook binnen een paar minuten! Maar je schrikt enorm natuurlijk als je dat hoort, dus ben je bezorgd over je eigen kind of dat wel goed gaat dan met die hitte in de klas. :shock:

Er zijn nog wel scholen die een tropenrooster hanteren. Ik weet het van een basisschool in Makkum, waar de kinderen om 8 uur op school worden verwacht. Tussen de middag blijft iedereen over en wordt er een half uur gegeten en vroeg in de middag gaat iedereen dan naar huis.

een tropen rooster is bijna niet meer te realiseren omdat veel ouders werken. als ze ā€˜opeensā€™ hun kind moeten opvangen hebben ze dus een probleem.

Verder moet een school ook een bepaald aantal uren les geven en daar kom je niet aan als je opeens een tropenrooster invoert.

maarre ik ben helemaal voor hoor! vind het maar niks die kinderen met de hitte in de klas en als juf ben je toch ook niet op je best :slight_smile: