Hebben jullie tips?? Dringend!!

Hallo,

Afgelopen dinsdag ben ik bevallen van een wolk van een dochter.

Ik ben begonnen met borstvoeding, alleen wilde de kleine meid niet goed drinken. De productie kwam slecht op gang en ze dronkt niet lang genoeg. Eigenlijk is het nog steeds zo dat ze een hele grote hap neemt, paar slokken neemt, dus aanleggen gaat goed, maar dan laat ze los. Ze probeert nog eens en dan word ze driftig en lukt het niet meer. Ik heb erg grote tepels en mijn tepels zijn wel wat aan de vlakke kant. Ze hapt wel goed, maar laat dus steeds los en word driftig. De productie komt nu goed op gang, dus geef borstvoeding in een fles en geef daarnaast als bijvoeding friso. Wat zou het probleem kunnen zijn dat ze niet goed vast houd en wat kan ik eraan doen?? Heeft er iemand tips??

Helemaal niemand???

Er zijn mensen van BVN online, misschien kan je YvonneZ een PBtje sturen?

Ik heb helaas voor jou geen ervaring hiermee, maar er zijn volgens mij meestal 2 redenen voor kindjes om driftig te worden(maar misschien zijn er nog wel meer :shifty: ben alleen ‘ervaringsdeskundige’ heb er dus niet echt verstand van :wink: ):

1. is spruw en
  2. is dat je geen goede toeschietreflex krijgt…

3. Spruw bij de baby is te herkennen aan een witte waas in de mond van de baby. Bij verdacht op spruw is een afspraak bij de ha misschien het handigst, die je kan je precies vertellen of het om spruw gaat of niet. Spruw is eenvoudig te bestrijden door zowel aan moeder als baby medicatie voor te schrijven, deze krijg je dus van de ha. Meer tips tegen spruw kun je vinden op http://www.borstvoedingsforum.nl/faq.php?mode=bvfaq#7 .

4. er zij verschillende redenen die een goede tsrkunnen verhinderen: denk aan een slecht aangelegd kindje, stress bij de moeder etc.