Hebben jullie stormschade?

Ja, waterschade, water liep langs de muur in de gang, waarschijnlijk de goot die het niet aankon…

@Mutsie86 wrote:

Wij hebben gewoon ziggo.




Wij nu ook weer! Was blijkbaar iets met het kastje, ze zijn even langsgeweest. De buren hadden geen internet en wij geen tv en radio! Gelukkig weer opgelust dus :dance:

@Moosje wrote:

Ik heb er vannacht doorheen gelopen en gefietst. We waren op Bospop, festival hier in Weert. Ik heb nog nooit zo hard gefietst, wat was ik bang (en nat :roll: )…




Ik stond backstage toen het zo begon te waaien tijdens Crosby, stills & Nash

Je wil niet weten hoe iedereen begon te rennen daar achter om alles op zijn plaats te houden :shock:

We héérlijk om die wind te voelen :mrgreen:

Ik lag gelukkig al in bed toen het echt onweer los barstte want ik ben er echt geen fan van, paar keer flink geschrokken maar ondanks mijn angst toch nog snel wat ramen tegen elkaar open gezet, dat was dan wel weer even fijn.

@kico wrote:

@Moosje wrote:
Ik heb er vannacht doorheen gelopen en gefietst. We waren op Bospop, festival hier in Weert. Ik heb nog nooit zo hard gefietst, wat was ik bang (en nat :roll: )…




Hoe was TOTO? Ik heb lang getwijfeld of ik zou gaan, maar uiteindelijk toch niet geweest…



Gelukkig nu dus niet door dat weer gehoeven. Verder geen schade of iets.




Toto is vandaag pas dus je kunt nog steeds gaan als je wilt :wink:

EINDHOVEN - Kabelbedrijf Ziggo kampt sinds zaterdagavond met tientallen storingen door het noodweer. Door blikseminslag en wateroverlast zijn in Brabant tientallen wijkkasten vernield.

Een woordvoerder van Ziggo spreekt van een extreme situatie.



Ziggo heeft extra monteurs opgeroepen om de schade zo snel mogelijk te herstellen. De helpdesk van Ziggo is moeilijk bereikbaar door de vele mensen die bang zijn dat ze vanavond de finale missen.



Onder meer uit Den Bosch en Veghel komen meldingen van storingen binnen.



Bron: Omroep Brabant

wij wonen in het gebied waar schijnbaar het ergste noodweer is geweest. Hier zijn de auto,s te vergelijken met cellulitis-huid. Er kwamen hagelstenen naar beneden zo groot als golfballen. Ramen zijn gesneuveld, er is zelfs een dak van een huis gewaaid, bomen finaal uit de grond gekomen, partytenten gingen door de lucht en ga maar door. n dan als klap op de vuurpeil de fikse bliksem vamn vannacht…En dat allemaal in ons dorpje! Een nachtmerrie was het!

@Moosje wrote:

Ik heb er vannacht doorheen gelopen en gefietst. We waren op Bospop, festival hier in Weert. Ik heb nog nooit zo hard gefietst, wat was ik bang (en nat :roll: )…




idem alleen was ik op helden kermis, pff wat een bliksem zeg we waren kletsnat.

Wij hadden lekkage :roll:



Verderop in het straatje sloeg de bliksem in. Jeetje, wat een knal, ik bleef er bijna in, het hele huis trilde. We hoorden vrijwel meteen daarna de brandweer komen, en die vloog met sirenes aan ons straatje in, ambulance volgde. Het goot op dat moment nog steeds van de regen, echt helemaal dat ‘regengordijn-effect’, maar manlief was nieuwsgierig waar t was, dus wilde naar buiten. Idioot… :naughty: Ik zei dat ik t geen goed idee vond, en daarna liep hij naar boven, dus ik dacht dat hij binnen zou blijven. Maar een minuut later hoor ik opeens de voordeur, was hij naar buiten gegaan IN ZIJN ZWEMBROEK :lol: :lol: :lol: Die was hij boven even snel aan gaan doen. Te grappig… Hij was aan het einde van het voortuintje al doorweekt, maar hij is wel gaan kijken :lol:

Wij stonden bij het concert van Anouk in het Westerpark.

Geen droog draad meer op ons lijf…

Terug rijden naar Sneek, was echt niet grappig…

@Rivella wrote:

@kico wrote:
@Moosje wrote:
Ik heb er vannacht doorheen gelopen en gefietst. We waren op Bospop, festival hier in Weert. Ik heb nog nooit zo hard gefietst, wat was ik bang (en nat :roll: )…




Hoe was TOTO? Ik heb lang getwijfeld of ik zou gaan, maar uiteindelijk toch niet geweest…



Gelukkig nu dus niet door dat weer gehoeven. Verder geen schade of iets.




Toto is vandaag pas dus je kunt nog steeds gaan als je wilt :wink:




Och ja… toen ik het typte dacht ik toto is zondag en vandaag is het zondag, dus al geweest…Ik weet niet waar ik was met mijn gedachten toen ik het typte…waarschijnlijk last van de warmte…Ben nu net thuis van een verjaardag en al genoeg buiten geweest. Bovendien is het festivalgebeuren niet mijn stijl ik ga liever naar een hal ofzo. Laatst bijvoorbeeld crowded house, maar goed das even allemaal offtopic.

joehoeeeeeee hier zijn al me 4 meter lange brandnetels omgewaait joepieeeeee was al helemaal aan het bedenken hoe ik die dingen ga verwijderen :dance: :dance: ben geen tuinmens :oops:

Nee, helaas niet :silenced: Heb nl nog wel een boom(of 3) waar ik vanaf wil en een blikseminslag zou daar heeel goed bij helpen :angel:

Hier viel t al met al nog mee. Zo donker als t werd en zo heftig als t leek te gaan zijn vond ik t niet zo heel heftig gelukkig. T waaide alleen heel hard. Onze parasol is omgewaaid en ik heb een zwembadje zien vliegen, verder niks. Wel op weg naar Oirschot een heel stuk maisveld gewoon plat, net of er een plaatselijk orkaantje was geweest en daar heel veel blaadjes en takken. Volgens mij is er bij ons ook geen hagel gevallen, niks gezien in ieder geval.

Baalde alleen van de erge wind, want het huis koelde zo lekker af en toen moest ik overal de ramen dicht gaan doen omdat ze er bijna uit knalden.



Kids sliepen ook gewoon door, oudste is gewoon met onweer gaan slapen. Ze vond alleen dat de wolken weg moesten, maar verder vind ze onweer nog wel mooi! :dance: Hopen dat dat zo blijft! Ze waren vanmorgen alleen erg vroeg, omdat het zo mogelijk nog benauwder was nu en om half 9 al weer te warm om iets open te hebben. Ik hoop dus even op weer flinke bui vanavond!

Zo, ik zat vandaag in de buurt van Heerlen flink in noodweer, ik dacht even dat de lak van onze mooie nieuwe auto er meteen aan zou gaan maar dat viel gelukkig mee.



Wat enger was, was dat er nog geen 10 meter achter me een flinke boom omwaaide en toen ik op de plaats van bestemming was, sloeg de bliksem echt nog geen 100 meter van mijn auto af in in de grond.

Ik stond naast mijn auto en had gewoon zo’n statisch gevoel :shock:

Ik ben me echt helemaal rotgeschrokken.



Later bleek die inslag een bolbliksem veroorzaakt te hebben die over de camping geschoten is.

Er was gelukkig geen schade buiten een gat in de grond.



pfffff ik laat mijn kindjes in het vervolg toch minder gerust achter op de camping :shifty:

2 party tenten die de lucht in gingen

ook de onze waren bevestigd aan de muur



(en t meest sneue ze waren nog geen 24 uur oud)

hier was t echt heftig en behoorlijk eng!

T was er ook met een paar sec.Mn zoontje was nog buiten.ik wou de was afhalen.mn vriend pakte me zoontje op,ik allemal zand en steentjes tegen me aan,au,gauw deur dicht voor zover dat kon.Bomen uit de grond gerukt,ramen eruit,sommige met kozijn en al.We hadden een grote tent in de straat ivm met voetbal,deze vloog door de straat heen en weer.buurvrouw zat net met haar zoontje in de auto en de tent met stalen pijpen en al vloog op haar af…zo eng.Autos flink beschadigd,maar gelukkig gelukkig niemand gewond.

Na die tijd hele huis onder zand ,bladeren.Vandaag nog steeds aan t schoonmaken.

Een keer en nooit weer,wat mij betreft!

`ja hier staan een paar bomen geen idee wat voor soort ik vind ze mooi met hele kleine blaadjes maar ieder jaar als er een storm is vallen er halve bomen om.

bij sommige zijn gewoon de hele toppen eruit.

bij mijn oude flat lagen er 2 dikke takken boven op 3 auto’s.

hier achter deze flat waren er 2 bomen over de weg gevallen.



Mijn schaduw doek is los geraakt er stond zoveel kracht op dat de haak helemaal verbogen is die moet dus vernieuwd.

Het water kwam door de kozijnen naar binnen langs de muren en door het plafond.

Wow, hier was het echt erg. Een stuk of 7 bomen met wortel en al om… Geen schade aan ons huis, maar naast ons is een boom tegen het huis gegaan… Geen gewonden gelukkig, behalve flinke schrik!



Een stukje verderop vlogen caravans de camping over…



Ohja, en veel ramen ingeslagen, degenen die open stonden (ik was net op tijd met dichtdoen, wát een kracht!) die hebben het niet overleefd…)