Hebben jullie ook wel eens zoiets meegemaakt??

Een tijdje terug was ik eventjes in de schuur wat aan het doen. De sleutel zat aan de buitenkant en Niels liep ook buiten.

Opeens zegt ie: mama zal ik de deur even dicht doen? Ik ben me niet van die sleutel bewust en zeg, in gedachten verzonken, “is goed jongen”

Dus de deur gaat langzaam dicht.

Dan hoor ik de sleutel in het slot , schrik op en roep nog: "Niet aan de sleutel komen "…te laat dus, de deur zat op slot!!

Ik denk oke, geen paniek en zeg tegen Niels: “kun jij de deur ook weer open maken voor mama”?? Ja mama, ik doe het en hoor gemorrel aan de sleutel, maar hij krijgt hem niet open. Toen wat dwingender gezegd: “Niels, doe de deur open”. “Oke ik doe het mama” en weer gemorrel aan de deur. Geen resultaat.

Ik zie mezelf daar al uren zitten tot ik opeens bedenk dat Danny binnen is (wat een mazzel) dus ik zeg tegen Niels: “ga je Danny even roepen? dan maakt hij de deur wel open voor mama”.

Voor de derde keer zegt ie: “ja ik doe het” maar hij blijft gewoon staan.

Na een paar keer geroepen te hebben dat ie toch eindelijk Danny moet gaan roepen valt het kwartje, ik hoor hem binnen roepen: “Danny, kom naar naar beneden, mama zit in de schuur en die is op slot”!!!

Ik hoor ze weer aankomen, de deur wordt open gemaakt en ik kijk in het gezicht van mijn twee jongens. De grote ligt blauw van het lachen en de kleine is druk bezig zijn grote broer te immiteren dus doet ook alsof ie het allemaal helemaal geweldig vindt.

Als we 's avonds aan hem vragen (nadat het verhaal aan papa verteld is) wat had jij gedaan vanmiddag, zegt ie doodleuk: “ik had de deur van de schuur op slot gedaan en mama kon er niet meer uit” en dan moet je je een koppie voorstellen dat van oor tot oor lacht.

Nu kan ik er ook smakelijk om lachen maar die sleutel…laat ik nooit meer in het slot zitten!!!

Nou ik heb het gehad dat ik op de gang stond en joleen komt bij me staan maar trekt de deur dicht.Toen kon ik dus niet meer naar binnen.We stonden zonder jas maar gelukkig was het in de zomer.

ik heb het gehad met wendy, welliswaar niet met de sleutel maar met de haak die 1 boven en 1 beneden zit, tegen inbraak



ik buiten en mevrouw alleen in de schuur,

en ja hoor deur dicht ( zo staat ze nog achter je en zo zie je de deur dichtgaan)

haak er op en mevr alleen binnen ,



en dan maar hopen dat ze niks uitvreet waar ze goed in is,.



nu ja idd niet in paniek raken en vragen of ze de haak er ook weer af kan halen nee hoor zegt ze, ik zo nee das waar ook baby s kunnen dat niet,



mmm toch wel dan ineens dat ze het kon hoor :mrgreen:



( ze is toch geen baby?) nu zorg ik altijd er voor dat als ik buiten ben en zei binnen altijd de bovenste haak er op zit gaat nu al zo van zelfsprekend hihi

Gelukkig niet meegemaakt!

Wat een geluk dat Danny thuis was en dat Niels de boodschap goed over kon brengen.

Zo heeft caitlynn eens de wcdeur op slot gedraaid van binnen en ze kreeg hem niet meer open! :roll: Na 3x vragen, en zij zeggen: lukt niet mammie!! :cry: Ben ik naar de keuken gesprint en heb met een mes het slot aan de buitenkant open gedraaid. was zon slot met zo,n nerfje in, waar je aan kan draaien! Maar schrikken was het wel hoor! :doh:

Ik deed laatst de kamerkast nietsvermoedend dicht, die stond open. Het bleef even stil en toen… gesnik wat overing in heeeeeeeeeeeeeel hard gebler. Had ik Tiemen opgesloten in de kast :oops:



Maar goed, hij had mij ook al eens buitengesloten buiten huis dan



En mijn man had het ook mooi, woonden we nog in een ander huis, gesloten tuinen. Stond ie buiten te roken en ineens hoort ie "klik"Ja hoor, deur op slot! In huis, 1 baby van paar maand oud en een peuter van 2enhalf toen nog dus. Buren niet thuis, kon de tuin niet uit… En ik? Ik was er niet :smiley:

Jouke heeft toen een s poedcusus schuttingen klimmen gedaan :clap:

haha Anja, Wat een boefie!



Ik heb het eens gehad met de buitendeur…Daar zitten van die dievenklauwen op…Ik moest naar de vriezer (staat in de schuur)

Eenmaal terug had Ruben de dieveklauw op de deur gedraaid…Daar sta je dan…

Keek door het raam zat Ruben lekker bij de snoep in de kast…

Gelukkig deed hij de deur wel direct weer open na wat uitleg van mij…



Als ik nu naar de schuur ga draai ik eerst de klauw uit zodat Ruben de deur niet meer dicht kan doen…

Leuk he peuters! :lol: En voorlopig zijn we nog niet van hun streken af lijkt me! :think:

Laat maar komen, ik vind het heeeerlijk :inlove: :inlove:

ohhh schrikken :shock: … ik had het es met mijn oppaskindje van toen 2… was de was aan het ophangen en voor ik er erg in had was hij weer naar binnen gelopen, deur dicht getrokken en hij deed de lage knip erop :x … oh ik had het niet meer. De buurman is uiteindelijk via het openstaande daktuimelraam naar binnen gegaan en heeft de knip eraf gehaald… oppaskindje zat op zijn dooie gemak teevee te kijken :roll: Sindsdien doe ik altijd de bovenknip van de deur naar beneden zodat er een pen uitsteekt en de deur niet dicht kan (kunnen ze niet bij)… dat gebeurt me niet weer